Parkoló robot és irányított parkolás

Egyre több nagy autógyártó cég törekszik arra, hogy gyártmányaikban úgynevezett parkoló robotot szereljen, mely megkönnyíti dolgunk parkolás során. Mivel viszonylag sokaknak elérhető áron teszik közé ezt a gyártók, többen szereltetik be, s hagyatkoznak az autójukra fékezésnél, parkolásnál. Árban kb a 130 000 Ft-ot közelíti meg, mely vetekszik egy sérült lökhárító árával. A luxus autók között akad olyan, ami lézerrel és radarral pásztázza át a területet, megkeresi a szabad parkolási helyet és programozottan saját maga forgatja a kormányt, valamint parkol be az adott helyre.
repteri-parkolas

Na de hogyan is működik?

Egy első és egy hátsó szenzort használnak, valamint egy elektronikus szervokormányt. A rendszertől függetlenül a járművezető közreműködése mindenképp szükséges. A rendszer első lépésként segít kiválasztani a megfelelő parkolóhelyet. Ahogy az autó végig gurul a parkoló autók mellett, a szenzorok felmérik a lehetséges parkolókat és jelzik, ha egy megfelelő méretűt találtak. Ekkor a sofőrnek meg kell állítania az autót a parkolóhely előtt.images

A sofőr ezután hátramenetbe kapcsol, majd a parkolósegéd működésbe lép. Ez alatt az idő alatt, a fedélzeti számítógép a szenzorok segítségével feltérképezte az autó teljes környezetét, beleértve az esetleges akadályokat is, valamint kiszámította az optimális pályát a parkolóhelyre. A félautomata rendszerek maguk tekerik a kormányt is. Sofőrként az egyetlen dolgunk, hogy a gázt és a féket vezéreljük és ha kézi váltó van, akkor a kuplungot is. A nem automata rendszerek esetében a vezető tekeri a kormányt úgy, hogy illeszkedjen egy kijelzőn megjelenített javasolt szögbe. Amint az autó betolatott a parkolóhelyre a sofőrnek csupán egyenesbe kell tennie az autót, hogy befejezze a parkolást.