Sávváltó asszisztens a biztonságos vezetéshez

Az autók belső biztonsági rendszeréhez hozzá tartozik a sávtartó, amely az autó előtti területet kémleli. A sávtartó segít a sofőrnek a forgalmi sávon belül tartani járművét. Létezik aktív és passzív sávtartó is.
021

Az aktív sávtartó azt autó sávban tartásra törekszik az az, képes magát visszakormányozni az oldalsó sávoktól. Ennek a rendszernek az alapja, hogy csak akkor működik, ha a vezető a kormányon tartja a kezét. Ellenkező esetben ugyanis önmagukat felügyelet nélkül vezető autónak minősülnének, melyeknek nem engedélyezett a forgalomban való közlekedés.

A passzív sávtartó figyelmeztet mikor hagyjuk el az adott sávunkat. Ez a rendszer a forgalmi sáv két szélét jelző, szaggatott vagy folytonos fehér felfestéseket figyelve folyamatosan figyeli, hogy a jármű hossztengelye párhuzamos-e a sáv határaival. Ahogy észleli, hogy az autó valamelyik irányban elhagyni készül a sávot, anélkül, hogy a vezető erre vonatkozó szándékát (vagyis, hogy előzni vagy sávot váltani akar) jelezte volna, hangjelzéssel és/vagy a kormány vagy az ülés rezegtetésével figyelmezteti a gépjármű sofőrjét.

2070631256

Új sávváltó asszisztens a Bosch-tól

A Bosch bemutatta az új sávváltó asszisztens technológiáját, amely a hátsó lökhárítóba épített közepes hatótávú radar (MRR) szenzorból nyeri a szükséges információkat. Elemzők szerint a járműbiztonság és az online autózás iránti egyre bővülő kereslet a növekedés motorja a szenzorok piacán. A vállalat az egyik európai autógyártó középkategóriás modelljéhez szállítja a sávváltó asszisztenshez szükséges technológiát. A rendszer két, a hátsó lökhárítóba jobb- és baloldalon elhelyezett MRR szenzorból áll. A szenzorokból érkező információ segítségével egy vezérlőprogram komplett képet ad a jármű mögött lévő forgalmi helyzetről.