ADAC téli gumi tesztek (2021, 2020, 2019, 2018, 2017, 2016, 2015, 2014, 2013)

Évente kétszer jelenik meg a méltán híres és szakmai berkekben elismert német gumiabroncs teszt, az ADAC. Az ADAC teszt sorozatai rendkívül átfogó elemzést adnak a vizsgált gumiabroncsok teljesítményéről és tulajdonságairól. 

Évekre visszamenőleg összegyűjtöttük a teszt eredményeket (2021 ADAC téli gumi teszt - ÚJ megjelent!, 2020, 2019, 2018, 2017, 2016, 2015, 2014, 2013 évekig)

Az aktuális gumiméretek a tesztben ADAC 2021 téli gumi teszt:

 195/65 R15 H téli gumi teszt eredmények ADAC 2021 - Megjelent 2021.09.21 - Új!

 225/50 R17 V téli gumi teszt eredmények ADAC 2021 - Megjelent 2021.09.21 - Új!

 

 Korábbi évek teszteredményei alább érhetőek el: 

2021 ADAC téli gumi teszt

A 2021-es évben az ADAC szakértői 2 gumiabroncs méretet teszteltek: 195/65r15 és 225/50R17.

adac 1

Az, hogy a gumiabroncs hogyan viselkedik nedves úton, hóban és jégben, csak komplex tesztek során határozható meg.
A téli gumiabroncsoknak biztos tapadást kell biztosítaniuk havon, jégen és nedves körülmények között, ugyanakkor a lehető legkevesebb üzemanyagot kell fogyasztaniuk.

Ez az a klasszikus érdekellentét, amelyet egy gumiabroncsnak le kell küzdenie az ADAC téli gumiabroncs teszt során, számos más kihívással együtt, mint például az aquaplaning, a menetstabilitás és a tartósság.

Hó, jég, nedves vagy száraz és fagyos időjárás: melyik abroncs tud a legjobban megbirkózni a különböző időjárási viszontagságokkal a hideg évszakban?

Az ADAC tesztje segítséget nyújthat azoknak, akik éppen téli gumi vásárlás előtt állnak, de nehezen igazodnak el a széles kínálatban.

A BHPgumi első kézből számol be a frissen megjelent 2021-as téli eredményekről.

 

 

ADAC teszt 2021: 195/65 R15 téli gumik

Hó, jég, nedves, száraz és fagyos idő: ki tud a legjobban megbirkózni a hideg évszak különböző körülményeivel? 16 aktuális gumiabroncsot vizsgáltak meg az alsó középosztályú autókhoz az ADAC tesztben.

adac 2

  •  Élvonalban a Dunlop, Goodyear, Michelin, Vredestein
  •  Többnyire jó teljesítmény havon és jégen
  •  Gyakori problémák a nedves úton és a kopással

Még akkor is, ha az új járművek gumiabroncs mérete folyamatosan növekszik, az idei 195/65 R15 tesztméret a T sebesség osztályban 190 km / h -ig továbbra is az egyik legkeresettebb - legalábbis a téli gumi szegmensben. Alkalmas az alsó középosztályú járművekhez, mint például az Opel Astra vagy a VW Golf.

Alapvetően nagyrészt pozitív következtetést lehet levonni, mert a 16 abroncs modell közül csak az egyik rendelkezik “elégséges” eredménnyel, ezért csak feltételesen ajánlott - négy abroncs modellt „jó”, tizenegy pedig „kielégítő” besorolású.

Fontos: a személyes vezetési szokás

Itt érdemes alaposabban szemügyre venni a kínálatot, mert az egyéni vezetési stílustól függően egy kielégítő, (és általában olcsóbb!) tisztjelölt gumi személyes használatra ajánlhatónak bizonyul. Annál is inkább, mivel szinte az egész tesztmező nem mutat (súlyos) gyengeségeket sem száraz, sem nedves időben, és jó minősítést kap ezekben a fő kritériumokban. Csak két gumiabroncsnak hiányzik a jó minősítés havas úton. Illetve minden tesztjelölt jó minősítést ért el a jégen és az üzemanyag -fogyasztásban.

Feltűnő:

Ha megnézzük a kopásvizsgálat eredményeit, akkor észrevehető, hogy a teljes mezőny 27.000 kilométer körüli átlagos előrejelzett élettartama nem különösebben magas. A hatótávolság 34.400 (Michelin) és 21.800 kilométer (Maxxis) között van.

195/65R15 ADAC 2021 téligumi teszt eredmények (ADAC, 2021)

nagyon jó kiváló jó megfelelő megfelelő elégséges elégséges elégtelen elégtelen

 

Megnézem az árakat

 

Nagyon kiegyensúlyozott a négy éllovas

Négy 195/65 R15 méretű téli gumiabroncs kapta az áhított ADAC minősítést "jó": The Dunlop Winter Response 2, Goodyear UltraGrip 9+, Michelin Alpin 6 és Vredestein Wintrac modellek. Jó osztályzattal jutalmazzák őket, mert nagyon kiegyensúlyozottak minden fő kritériumban. Pedig érdemes ránézni a részletes értékelésekre, mert azok kissé árnyalják azért az eredményeket.
A Dunlop és a Goodyear jó száraz úton nyújtott teljesítménnyel győznek meg, különösen a havas lejtőkön. És bár a Dunlop Winter Response 2 még mindig optimalizálja gazdaságos üzemanyag -fogyasztást, az UltraGrip 9+ valamivel tovább megy a teljesítmény szempontjából nedves és jeges területeken. A Michelin Alpin 6 hagyományos pontszámot mutat a kopás tekintetében, de ezúttal száraz utakon is a legjobb teljesítményt mutatja. Ha a gazdasági-ökológiai szempont különösen fontos, akkor a Vredestein a nyerő: a legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztást ötvözi az alacsony kopással.

adac 3

Hátul: BFGoodrich és Continental

A felső csoport mögött kiemelkedik a Michelin almárkája BFGoodrich g-Force Winter2 és a Continental WinterContact TS 860, amelyek az egyik fő kritériumban szereplő lepontozás miatt, csak szűkösen maradtak el a jó összértékelésről. Mindkettő jó minősítést ér el a kopási tesztben, és jól teljesít havon és jégen. De száraz és nedves utakon ellentétesen viselkednek: míg a BFGoodrich a száraz útfelületen lenyűgözően szerepel, addig a nedves teljesítménye alapján már nem adható a jó minősítés.
A Continental ezzel szemben a nedves utakon a legmagasabb minősítést követeli, viszont száraz körülmények között enyhe gyengeségeket mutat. Egy jövőbeni ADAC tesztnek bizonyítania kell, hogy az utódja, a már piacon lévő TS 870 jobban teljesít.

adac 4

Leértékelés: Nagymértékű kopás

VW a téli gumiabroncs teszt során Finnországban. A táblázatban szereplő alábbi négy gumiabroncsnak van egy közös vonása: mindannyian viszonylag jól teljesítenek a fő vezetési kritériumok tekintetében, de a kopási teszt egyetlen kielégítő teljesítménye miatt egy fokozattal leértékelődnek az összeredményben. A Bridgestone Blizzak LM005 meglehetősen jó teljesítményt nyújt száraz utakon, és nedves utakon a második legjobb eredményt érte el a teszt során. De a valamivel nagyobb kopás mellett a hóban nyújtott teljesítménye már nem lett volna elegendő az általános jó értékeléshez. A Falken Eurowinter HS01 például jó eredményeket mutat száraz, valamint havas és jeges út esetén, de nedves úton rugózik.
Míg a Hankook második márkájú i FIT + LW31 + a Laufenn nem teljesítette jó besorolását száraz időben, de jól teljesített nedves úton, és csúcsot ért el a havon és a jégen. A Maxxis Premitra Snow WP6 jó eredményeket nyújt száraz, nedves és jeges utakon, havon azonban teljesítménye már nem elegendő ahhoz, hogy jó eredményt érjen el a teszten.

adac 5


Leminősítés: gyengeségek nedves körülmények között

A fennmaradó öt kielégítő gumiabroncs esetében a vezetési jellemzők egyedi gyengeségei az össz minőség leértékeléséhez vezetnek. A Yokohama BluEarth * Winter V906 lenyűgöző magatartást mutat száraz utakon, valamint havon és jégen. De még mindig van mit javítani a kopás és a nedves körülmények tekintetében - és ezért kapott gyengébb minősítést. Bár a Barum Polaris 5 jó eredményeket mutat havon és jégen, száraz és még nedves körülmények között is több mint kielégítő minősítést kap.

 

ADAC teszt 2021: 225/50 R17 téli gumik

A megfelelő tapadás havon, jégen és nedves útfelületen elengedhetetlen a hideg évszakban - és a téli gumik ezt kínálják. De melyik a legjobb? 18 gumiabroncsot vizsgáltak meg középkategóriás autókhoz az ADAC tesztben - és kettő teljesen tökéletlenül viselkedett.

  • Dunlop, Michelin és Goodyear az élen végzett
  • Széles középmezőny egyéni gyengeségekkel
  • Vigyázat: két termék hibás

adac 6

A tesztelt 225/50 R17 méret V sebesség osztállyal (240 km / h-ig) széles körben elterjedt olyan középkategóriás járműveknél, mint az Audi A4 vagy a BMW 3-as sorozat. A 2021 -es téli gumiabroncs -teszthez 18 ilyen méretű modellt helyeztek a mikroszkóp alá - és a végeredmény ambivalens. Jó hír, hogy három gumiabroncs különösen ajánlott, és a széles középmezőny tizenhárom gumival továbbra is jól teljesít. Itt érdemes szemügyre venni a részleteket, mert az egyéni vezetési stílustól függően egy kielégítő (és általában olcsóbb) vizsgázó gumi ajánlhatónak bizonyul.
De riasztó, hogy a Goodride Z-507 Zuper Snow és a Linglong Green-Max Winter UHP két olyan modell, amelyek olyan súlyos gyengeségeket mutatnak a biztonsággal kapcsolatos tudományágakban, hogy teljesítményüket "rossznak" minősítették, ezért ezeket a termékeket csak tanácsolni lehet.

225/50R17 ADAC 2021 téligumi teszt eredmények (ADAC, 2021)

 

nagyon jó kiváló jó megfelelő megfelelő elégséges elégséges elégtelen elégtelen

 

Megnézem az árakat

 

Nagyon kiegyensúlyozott az első három befutó

Audi a téligumi teszten Finnországban, a tesztelésre Finnországban, Ivalóban került sor.
A Dunlop Wintersport 5, a Michelin Alpin 6 és a Goodyear UltraGrip Performance + fenntartás nélkül ajánlható. Mindhárom jó eredményt hoz minden fő kritériumban, így nagyon kiegyensúlyozottak. Pedig érdemes ránézni a részletes értékelésekre, mert azok kissé eltérő árnyalatokra összpontosítanak.
Így sikerül a Dunlopnak rekordot állítania a hóban - a felső trió legalacsonyabb üzemanyag -fogyasztásával kombinálva. A Michelin Alpin 6 viszont hagyományosan a legkevesebb kopást mutatja, és ebben a dimenzióban még élesebb a száraz és nedves utakon nyújtott teljesítménye. A Goodyear pedig valahol középen áll, minden vizsgált szegmensben jó teljesítményt nyújt, de nem a legjobb eredményt!

adac 7


Kielégítő eredmények a széles középmezőnyben

Az ADAC ítéletében "kielégítő" gumiabroncsokat a Krisalp HP listázta a Michelin leányvállalatától, a Kleber -től, amelynek nedves vezetési jellemzői valamivel gyengébbek, mint a teszt legjobbjai, és ez az egyéni pontszám alig befolyásolja az összpontszámot.
Az értékelés némileg világosabb a következő négy gumiabroncs esetében. A Bridgestone Blizzak LM005 esetében a kopásállósági teszt eredménye az összminőség leértékeléséhez vezet, mivel csak hóban teljesített kielégítően.
A Continental WinterContact TS 860 általános besorolása gyengült a száraz utakon tapasztalt gyengeségei miatt, de egyébként nem csúszik lefelé az eredménytáblán. Talán utódja, a TS870, amely már forgalomban van, és a következő ADAC teszt része lesz, jobban uralja a száraz útfelületeket.
A Nexen Winguard Sport 2 szintén leszerepelt a kopásállósági teszt miatt, de még száraz, nedves és havas körülmények között sem lépi túl a kielégítő minősítést. Összességében a Nexen a leggyengébb összesített eredményt kínálja ebben a négyes csoportban, mert a szintén kopás miatt leértékelt Vredestein Wintrac Pro rendszerint jobb minősítést kap vezetési jellemzői miatt.

adac 8

 

Gyengeségek száraz és nedves körülmények között

Az ESA-TECAR Supergrip Pro, a Sava Eskimo HP2 és a Fulda Kristall Control HP 2 általános besorolását a száraz és nedves körülmények közötti gyengeségeik miatt csökkentették. A Supergrip Pro esetében, amelyet általában a német Tecar kereskedelmi vállalat értékesít márkás autókereskedéseken keresztül, ki kell emelni, hogy az üzemanyag -fogyasztást tekintve a legjobb eredményt érte el a teszten. Valamint a Goodyear szlovén leányvállalatának, a Sava -nak az Eskimo HP2 -je volt a leghangosabb gördülési zajjal rendelkező gumiabroncs az Audi A4 tesztjárművünkön.
A fennmaradó öt guminál különböző okok vezetnek az összminősítés leértékeléséhez. A Firestone Winterhawk 4 csúszott száraz útfelületen, de minden más kritérium szerint jó minősítést kapott. A Nokian Snowproof P viszont meggyőző a száraz utakon, de az abroncsok mind nedves, mind havas úton rugóznak.
A Pirelli Winter Sottozero 3 esetében ezúttal a száraz és nedves, valamint a jég vezetési jellemzői csak "kielégítőek". A Toyo Observe S944 gyengeségeket mutat nedves és havas utakon, a Maxxis Premitra Snow WP6 pedig havon és jégen.

Két modell hibás

Az ADAC mérnökei azt tanácsolják, hogy ne vásároljon két modellt semmi esetre sem, jelesül a Goodride Z-507 Zuper Snow-t és a Linglong Green-Max Winter UHP-t, mivel azok az ADAC-ítélete szerint hibásak! A Zuper mintázat (nem elírás!) a kínai Goodride gumiabroncs-gyártótól a havas tulajdonságok miatt nem felel meg a tesztelők követelményeinek. Fékezéskor is ez a gumiabroncs teljesít a legrosszabbul, de a teljesítménye nagyon gyenge havas útviszonyok közötti induláskor és havas útfelületek egyéb kezelésekor. A Goodride segítségével a tesztautónak körülbelül 25 másodperccel hosszabb időre van szüksége a hókezelő pályán, mint az átlagos tesztpályán.
Hasonló a helyzet a szintén Kínában gyártott Linglong esetében. Ennek a gumiabroncsnak azonban súlyos gyengeségei vannak nedves úton. Függetlenül attól, hogy a féktávolság, az aquaplaning vagy a kezelés során történik-e, a Green-Max Winter UHP-t soha nem értékelik jobbnak, mint "elegendő" nedves időben.

adac 9

A féktávok a nedves útviszonyok gyengeségét példázzák: a tesztpályához (átlagosan 37 méter féktáv) képest a Linglongnak közel 6 méterrel hosszabb féktávra van szüksége nedves aszfalton 80 km / h sebességgel. Más szóval: amikor a legjobb abroncs már megvan, a Linglong sebességmérő tűje még mindig 40 km / h sebességet mutat.

2020 téli gumi teszt ADAC: 205/55 R16 téli gumi teszt

adac 1

A 205/55 R16 H mérettartomány (210 km / h sebességig) összesített eredménye tulajdonképpen pozitív, a 15 tesztelt modell közül, amelyeket vezetési és biztonsági tulajdonságaik, valamint kényelmi és gazdaságossági szempontok alapján teszteltek, 5 gumiabroncs jónak és további 7 kielégítőnek bizonyult. Csak egy modell ért el elégséges eredményt, továbbá két tesztelt abroncsot kellett leminősíteni a gyenge nedves tapadásuk miatt.

A teszt eredménye röviden
 

 - Bridgestone Blizzak LM005- 2.0
 - Michelin Alpin- 6 2.1
 - Dunlop Winter Sport 5 - 2.2
 - Hankook icept RS2- 2.2
 - Maxxis Premitra Snow WP6- 2.4
 - Falken Eurowinter HS01 2.9
 - Continental Winter contact TS 860 3.0
 - Goodyear UltraGrip 9+ 3.0
 - Sava Eskimo HP2 3.1
 - Toyo Observe S944 3.2
 - Pirelli Cinturato Winter 3.3
 - Giti Gitiwinter W1 3.4
 - Semperit Speed Grip 3.7
 - King Meiler Winter Tact WT81 5.4
 - Tristar Snowpower HP 5.5

 

  Márka mintázat ADAC minősítés Száraz út Nedves út Havas út Jeges út Zajszint / Komfort Üzemanyag fogyasztás Kopás
1. Bridgestone Blizzak LM 005 Jó jó Nagyon jó Jó Jó Kielégítő jó jó
2. Michelin Alpin 6 Jó jó Jó Jó Jó Kielégítő jó Nagyon jó
3. Dunlop Winter Sport 5 Jó jó Jó Jó Jó Kielégítő jó Nagyon jó
4. Hankook i*cept RS2 Jó jó Jó Jó Jó Kielégítő jó jó
5. Maxxis Premitra Snow WP6 Jó jó Jó Jó Jó jó jó jó
6. Falken Eurowinter HS01 Kielégítő Kielégítő Jó Kielégítő Jó Kielégítő jó jó
7. Continental WinterContact TS860 Kielégítő Kielégítő Jó Jó Jó jó jó jó
8. Goodyear UltraGrip 9+ Kielégítő Kielégítő Jó Jó Jó Kielégítő jó jó
9. Sava Eskimo HP2 Kielégítő Kielégítő Kielégítő Jó Jó Kielégítő jó jó
10. Toyo Observe S 944 Kielégítő Kielégítő Jó Jó Jó jó jó jó
11. Pirelli Cinturato Winter Kielégítő Kielégítő Jó Jó Jó jó jó jó
12. Giti GitiWinter W1 Kielégítő Kielégítő Kielégítő Jó Jó Kielégítő jó jó
13. Semperit Speed-Grip 3 Elégséges Elégséges Jó Jó Jó jó jó jó
14. King Meiler Winter Tact WT81 Hiányos Elégséges Hiányos Kielégítő Jó Kielégítő jó Nagyon jó
15. Tristar Snowpower HP Hiányos jó Hiányos Elégséges Jó Kielégítő jó jó
nagyon jó kiváló jó megfelelő megfelelő elégséges elégséges elégtelen elégtelen

Értékelések:

0,6 - 1,5: nagyon jó
1,6 - 2,5: jó
2,6 - 3,5: kielégítő
3,6 - 4,5: elégséges
4,6-tól lefelé: nem felelt meg

A jó teszteredményt elért abroncsok kiegyensúlyozott teljesítménye:

Legalább öt modell érte el a "különösen ajánlott" minősítést a teszten. Elsősorban a Bridgestone Blizzak LM005, amely kifejezetten lenyűgöző nedves, de száraz utakon is. A legfelső csoporthoz képest azonban a legmagasabb abroncskopást is a Bridgestone mutatja.
Azoknak, akiknek több kilométert kell megtenniük, hosszabb távokon autóznak télen, jobban járnak a második helyezett Michelin Alpin 6-tal: a francia prémium modell száraz utakon kicsit gyengébben teljesít, de az előrejelzett majdnem 43.000 kilométeres futásteljesítményű kopás-próbán kiválóan szerepelt. A Dunlop Winter Sport 5 és a Hankook i * cept RS2 is csak száraz utakon ért el jó eredményt. A Dunlop vezetési viselkedése kissé szivacsossá válik, különösen akkor, ha a gumiabroncsokat felmelegítik a teszthez. Mindkét abroncs jó eredményt nyújt nedves és havas utakon - a Dunlop kopás szempontjából is tündököl az előrejelzett 39.500 kilométeres futásteljesítmény mellett. A tajvani gumiabroncsgyártó téli gumiabroncsa, a Maxxis Premitra Snow WP6 kiegészíti a "zöld" csoportot: Száraz és nedves úton egyértelműen kiválónak minősítik, de hóban és kopáspróbán csak jó eredményt ért el. Mindent összevetve azonban mind az öt tesztjelölt kiegyensúlyozottan viselkedik, és ezáltal jó eredményt ért el a teszten.

 

adac 2


Száraz úton gyengébb teljesítmény, lássuk a középmezőnyt!

A következő csoport hét ajánlott gumiabroncsát a szárazon vezethetőség szempontjából bizonyos gyengeségekkel minősítik. Az így kapott száraz úton szerzett értékelés hatással van az általános, átfogó értékelésre. Minden modell megfelelő kormány nyomatékot kínál a vezetőnek, de mivel a hátsó tengely kissé rugalmasnak érezhető, a tesztautó (Golf VII GTI) nem egyenesen halad. Ennek eredményeként a vezető elveszítheti a jármű feletti kontrollt. A kormánykeréken nem könnyű olyan vonalat meghatározni, amely pontosan megfelel a görbének, ezért szükségesek a kis, állandó kormány korrekciók. Szélsőséges esetekben a hirtelen kitérő manőverek miatt a jármű hátulja kifelé tolódik, és a tesztjármű hajlamos a túlkormányzásra is a hátrafelé menet irányításakor, ez a viselkedés pontvesztéshez vezetett különösen a Pirelli Cinturato Winter és a Giti GitiWinter W1 esetében.

A gyengébb száraz teljesítmény lerontotta néhány jó gumiabroncs összeredményét. A Continental WinterContact TS 860 nedves úton a teljes tesztmezőny második legjobb eredményét is elérte. A Goodyear UltraGrip 9+ és a Pirelli Cinturato Winter is nedvesen hoznak jó eredményt, az összes gumiabroncs legjobb havas úton elért eredményét is megosztják.
A Falken Eurowinter HS01 a havas úton sem jut túl kielégítő eredményre. A Sava Eskimo HP2 és a GitiWinter W1 nedves állapotban is csak közepes eredményt mutatnak. A Sava hibát mutat a kezelhetőség során, a Giti pedig az aquaplaning terén. A száraz tulajdonságok kivételével a Toyo Observe S 944 minden más fő kritériumban jó minősítést ért el.

 

adac 3

 

Túl sok hiányosság: a legrosszabb teszteredmények

A Semperit Speed-Grip 3 - nedvesen és havon az első 3 között meggyőző - továbbra is csak feltételesen ajánlott, mivel gyenge pontjai a száraz utakon túl hangsúlyosak. Mivel a gumiabroncs elveszti rugalmasságát amikor az abroncs hőmérséklete emelkedik: hirtelen manőverek esetén a jármű hátulja kifelé tolódhat.

A King Meiler Winter Tact WT81, a teszt egyetlen újrafutózott gumija, és nem ajánlott! Összességében elmondható, hogy nedves úton rossz a teljesítménye: nemcsak a leghosszabb a féktávolsága, hanem a legrosszabb a kezelhetősége is. Ez a száraz utakon is súlyos gyengeségeket mutat, és messze a legrosszabb vezetési komfortot nyújtja. Végülis a teljesen átalakított King Meiler továbbra is kielégítő eredményt ért el havon, és az összes tesztelt abroncs közül a legjobb kopásállósággal dicsekedhet az előrejelzett 45.000 kilométeres futásteljesítmény mellett. Ám a biztonsági kritériumok hiánya egyértelműen túlsúlyban van.

A Tristar Snowpower HP maradt a legvégére: bár szárazon a legrövidebb féktávolságokkal operál, havon ugyanez nem sikerül neki. De a legszembetűnőbbek a nedves állapotban tapasztalható hiányosságok. A vezetési komfort, a kezelhetőség és az aquaplaning tulajdonságok csak gyengének értékelhetők.

A következő járművek (és persze még számos másik) felszerelhetők az itt tesztelt gumiabroncs mérettel:

 - Audi A3
 - BMW 1,2,3
 - Ford C-Max, EcoSport, Focus
 - Hyundai i30, Ioniq, iX20
 - Mercedes A-, B-, C-Osztály
 - Opel Astra, Meriva, Zafira
 - Skoda Octavia, Scala, Superb
 - Toyota Auris, Corolla, GT86
 - VW Caddy, Golf, Jetta, New Beetle, Passat, Touran

 

2020 téli gumi teszt ADAC: 235/55 R17 téli gumi teszt

Ezúttal a méret 13 modelljét tesztelték 235/55R17 tartományban, de csak egy bizonyult igazán jónak.

adac 4

A 235/55 R17 V méretű (akár 240 km / h) 13 tesztelt modell közül csak egy gumiabroncs mutatott kiegyensúlyozott teljesítményt, ezért „jónak” minősíthető. Tizenegy másik modell csak ajánlott, de legalább egy fő kritériumban vannak gyengeségei. A száraz utakon tanusított hiányos viselkedés miatt az egyik modell csak elégséges minősítést kapott.

A teszt eredménye röviden:


 - Michelin Pilot Alpin 5 2.1
 - Esa+Tecar Supergrip Pro 2,7
 - Goodyear Ultragrip Performance 2,7
 - Dunlop WinterSport 5 SUV 2,8
 - Vredestein Wintrac Pro 2,8
 - Nokian WR Snowproof 2,9
 - Bridgestone Blizzak LM005 3,0
 - Kleber Klisalp HP3 3,0
 - Pirelli Winter Sottozero 3 3,0
 - Cooper Discoverer Winter 3,1
 - Fulda Kristall Control SUV 3,1
 - Continental WinterContact TS850 P 3,4
 - Semperit Speed Grip 3 SUV 3,9

 

  Márka mintázat ADAC minősítés Száraz út Nedves út Havas út Jeges út Zajszint / Komfort Üzemanyag fogyasztás Kopás
1. Michelin Pilot Alpin 5 Jó jó jó Jó Jó Kielégítő jó Nagyon jó
2. ESA+TECAR SUPERGRIP PRO Kielégítő Kielégítő Kielégítő Jó Jó Kielégítő jó Nagyon jó
3. Goodyear UltraGrip Performance + Kielégítő Kielégítő Jó Jó Jó Kielégítő jó Nagyon jó
4. Dunlop Winter Sport 5 SUV Kielégítő jó Jó Kielégítő Jó Kielégítő jó Nagyon jó
5. Vredestein Wintrac Pro Kielégítő jó Jó Kielégítő Jó Kielégítő jó jó
6. Nokian WR Snowproof Kielégítő jó Kielégítő jó Kielégítő Kielégítő jó jó
7. Bridgestone Blizzak LM005 Kielégítő Kielégítő nagyon Jó Jó Jó Kielégítő jó jó
8. Kleber Krisalp HP3 Kielégítő Kielégítő Jó Jó Jó Kielégítő jó jó
9. Pirelli Winter Sottozero 3 Kielégítő Kielégítő jó Kielégítő Kielégítő Kielégítő jó jó
10. Cooper Discoverer Winter Kielégítő Kielégítő Kielégítő Jó Jó Kielégítő jó jó
11. Fulda Kristall Control SUV Kielégítő Kielégítő Kielégítő Kielégítő Jó Kielégítő jó jó
12. Continental WinterContact TS850 P Kielégítő Kielégítő jó Kielégítő Jó Kielégítő jó nagyon jó
13. Semperit Speed-Grip 3 SUV Elégséges Elégséges Kielégítő Kielégítő Jó Kielégítő jó nagyon jó
nagyon jó kiváló jó megfelelő megfelelő elégséges elégséges elégtelen elégtelen

 

Értékelések:


0,6 - 1,5: nagyon jó
1,6 - 2,5: jó
2,6 - 3,5: kielégítő
3,6 - 4,5: elégséges
4,6-tól lefelé: nem felelt meg

Nagyon kiegyensúlyozott a teszt győztese

A Michelin Pilot Alpin 5 az egyetlen modell, amely minden fő szempont szerint jó minősítést ért el. A tesztautó száraz úton mutatta a gumival legkiválóbb tulajdonságokat, továbbá az abroncs jó biztonsági tartalékokat is kínál, ha veszélyes kitérő manőverről van szó.
Nedves úton különösen meggyőző tulajdonságokat mutatott a Michelin gumiabroncs a kezelhetőség terén, de az aquaplaning tulajdonságokban sajnos nem jeleskedett, ez az egyetlen kritérium amelyben teszt végi, gyengébb eredményt tud csak felmutatni.
Havon azonban a Michelin garantálja a legkiválóbb, legbiztonságosabb eredményt, az összes teszt jelölttel összehasonlítva, az Alpin 5-ös mintázat toronymagasan vezet. Jégen való tulajdonságai közül a zaj és az üzemanyag-fogyasztás szempontjából a jó teszt mezőnybe kerül. Összességében tehát egy jó, még ha egy kissé drága gumiabroncsról is van szó.


A teszt mezőny három különböző csoportja

A tizenegy „kielégítőnek” minősített gumiabroncs nagyjából három csoportba sorolható.
Az első csoport három olyan tesztelt abroncsot tartalmaz, amelyek minden más fő kritériumban pontokat szeretek, de a száraz utakon mutatott gyengeségek miatt az általános minősítésben leértékelődnek. Tehát, ha a száraz úton tanúsított kormányzási, fékezési és kezelési tulajdonságok nem olyan nagyon fontosak Önnek, akkor ez a három gumiabroncs is megfelelő választás lehet: a Goodyear UltraGrip Performance + és a Kleber Krisalp HP3 nedves és havas utakon jó eredményeket nyújt, míg a Bridgestone Blizzak LM005 nedves úton viselkedik a legjobban. A többi tesztjelölthöz képest a Blizzak teljesítménye nagyon jó mind a féktávolság mérése, mind a kezelhetőség szempontjából.

adac 5

Az ajánlott gumiabroncsok második csoportjában a Dunlop Winter Sport 5 SUV és a Vredestein Wintrac Pro találhatók. Mindkét gumiabroncs jó eredményeket mutat száraz körülmények között, nedves úton és még viszonylag jégen is. Havas úton tanúsított magatartásuk azonban csak kielégítő: elég korán alulkormányoznak, nem tudják optimálisan kombinálni a tapadási és kanyarodási erőket - és ennek következtében a pontosság szenved csorbát. Így ez a két jelölt inkább a kevésbé havas régiók számára ajánlott.

A harmadik csoport hat teszt modellből áll, amelyek csak két fő kritériumban teljesítenek kielégítően. Az Esa + Tecar Supergrip Pro, a Cooper Discoverer Winter és a Fulda Kristall Control SUV gyengeségeket mutat száraz és nedves úton. A Nokian WR Snowproof csak kielégítően viselkedik nedves útfelületen és jégen, a Continental WinterContact TS 850 P pedig szárazon vagy havon sem jut a kielégítő eredményen túlra. A Pirelli Winter Sottozero 3 szárazon, havon és jégen "kielégítő" minősítést kap, a Fulda Kristall Control terepjáró pedig száraz, nedves és havas úton marad “kielégítő”.

A harmadik és az utolsó csoport teszt modelljei hasznos alternatívát jelenthetnek, a rendeltetésszerű használattól függően. Csak tudnia kell, hogy a gyengeségeket több fő szempont alapján is el kell fogadnia. Olyan térségben, olyan útviszonyok között kell alkalmaznia, ahol az erősségek dominálhatnak.

Az alsó szintet a vizsgált tartományban a Semperit Speed 3 Grip húzta meg. Nedves és havas úton nem jut túl az abroncs az elégséges eredményen, egyedül száraz útviszonyok között minősíthető kielégítőnek.


Jármű áttekintés a 235/55 R 17 mérettel

A következő járműtípusok (és számos más) felszerelhetők az itt tesztelt gumiabroncs-mérettel, a motor kivitelének függvényében.
Audi A7, Q3
BMW X3
Ford Galaxy, Kuga, S-MAX, Tourneo Custom
Kia Sportage
Opel Astra, Cascada
Volvo S60, V60, XC70
VW Tiguan, T5, T6, Phaeton

 

Forrás: adac.de
 
 

ADAC téli teszt 2019: Ezúttal a teszt a kisteher és személyautó szegmenst vizsgálta, ahol nem mindegyik gumiabroncs bizonyult meggyőzőnek. Az idei vizsgált méretek: 205/65 R16 C T és 185/65 R15 T.

Kisteher gumik tekintetében az ADAC 2019-es nyári teszteredményei felkavarók voltak. Sok járművezetőt a nedves úton nyújtott féktávolság ijesztett meg. Ezúttal, hogy mindenkit megnyugtassunk, előrevetíthetjük, hogy a vizsgált téli kisheter abroncsok tulajdonságai nedves útviszonyok között sokkal inkább megfelelőnek bizonyultak a nyári teszthez képest.

ADAC téli gumi teszt 2019

A profil és a téli keverék jó a nedves úton történő fékezéshez

A probléma, hogy a különösen masszív kisteherabroncsok a megerősített oldalfalaikkal és merev szerkezetükkel gazdasági okokból, az üzemanyag-megtakarítás és a futásteljesítmény érdekében, veszítenek fékezési tulajdonságaikból. Legalábbis a nyári teszt során erre az eredményre jutottak az ADAC szakemberei. Ugyanakkor a formatervezés, vagyis a profil kialakítása miatt a téli gumiabroncsoknak sokkal jobb fékezési tulajdonságokkal kellene rendelkezniük. Fékezés közben ugyanis a téli gumik jobban kiszorítják a vizet a futófelület kiképzésének köszönhetően nyári társaikhoz képest.

És igen, valóban! A téli gumik a tesztpályán 8m-rel korábban álltak meg a nyáriakhoz képest. Az egyik legfontosabb probléma a gumiabroncs-gyártás célkitűzéseiben rejlik. Az egyik tulajdonság pozitív irányba történő fejlesztése többnyire sajnos negatív irányba tol el egy másikat. Ebben az esetben annak, aki nedves úton kiváló tulajdonságokkal rendelkező kisteher gumiabroncsot szeretne, kompromisszumot kell kötnie a száraz útviszonyok között. Továbbá azoknak, akiknek a választott abroncs száraz és nedves útviszonyok között is megfelelően viselkedik, azoknak a hónál jelentkezik majd a probléma.

ADAC téli gumi teszt 2019

Szivacs egy száraz úton

Száraz utakon a kisteher gumiabroncsok többsége egész egyszerűen pontatlan! Késve reagálnak a kormányzási parancsokra és lassan stabilizálódnak. Egy laikus azt mondaná, hogy kicsit spontán dolgoznak. Csak a Continental, a Pirelli és a Maxxis teljesített jól.

Ugyanakkor az ázsiai Maxxis elbukik, ha hóval kell szembenéznie. A “fehér dicsőség”, a havas-jeges út kihívásai a Michelin és az Uniroyal kizárólagos dicsősége. A megtett kilométerekkel kapcsolatban visszatértek a klasszikus célokhoz: több profil és lágyabb gumikeverék, azaz több kopás. Kopásállóság tekintetében a Falken aratta le a babérokat, csak sajnos ezt követően nedves úton történő fékezéskor ő is elbukott.

A futásteljesítmény döntési kritérium is egyben a három legjobban teljesítő gumiabroncs között, amelyek azonban ezen a téren csak kielégítő eredményt értek el. A Conti VanContactWinter a legjobb nedves és száraz utakon - azonban kopásállóság tekintetében gyengének bizonyult. A hosszabb élettartamú Michelin Agilis Alpin száraz úton gyengébb kicsit, de havas útviszonyok között igazán erős tulajdonságokat képvisel. A Pirelli Carrier Winter áll valahol a kettejük között: jó eredményeket mutatott száraz utakon és alacsony az üzemanyag-fogyasztása.

Magasabb szint a kis méretű gumiabroncsokban

Összességében elmondható, hogy a 185-ös méretben tesztelt gumiabroncsok jobb eredményekkel zárták a vizsgálatot mint kisteher társaik. 16 modellt teszteltek és értékeltek az ADAC szakemberei a 18 egyedi kritérium alapján. Az eredmény háromszor "jó", tízszer "kielégítő", egyszer "megfelelő" és kétszer "hiányos".

A Dunlop és a Pirelli segítségével csak két prémium termék érheti el a "jó" ítéletet, a Kleberrel pedig egy újabb Michelin márkanév kerül közbe. A sikeres Continental WinterContact TS860 jeges úton mutat kisebb hiányosságokat. A Michelin és Goodyear termékei pedig havas útviszonyok között érnek el jobb eredményeket.

A Toyo csalódást okozott a teszten a rossz kanyarodási tulajdonsága miatt, a Davanti pedig gyengeségeket mutat nedves úton, illetőleg az aquaplanning, azaz vízen való felúszási viselkedése is alacsony.

Íme itt vannak a 2019-es téli gumiabroncs-teszt jelenlegi eredményei:

185/65 R15 T téli gumi teszt eredmények (ADAC 2019)

Az elvárások nem mindig teljesülnek: Csak a Dunlop és a Pirelli valósítja meg a prémium termékek "jó" ítéletét, mivel a Kleber egy másik Michelin márkát közbeiktat.

  Márka mintázat ADAC minősítés Száraz út Nedves út Jég Zajszint / Komfort Üzemanyag fogyasztás Kopás
1. Dunlop Winter Response 2 jó jó jó jó jó jó megfelelő jó
2. Kleber Krisalp HP 3 jó jó jó jó jó jó megfelelő jó
3. Pirelli Cinturato Winter jó jó jó jó jó jó elégséges jo
4. Continental WinterContact TS860 megfelelő jó jó jó megfelelő megfelelő jó jó
5. Hankook Winter i*cept RS2 megfelelő jó jó jó megfelelő megfelelő megfelelő jó
6. Michelin Alpin A4 megfelelő jó jó megfelelő jó megfelelő megfelelő nagyonjó
7. Falken Eurowinter HS01 megfelelő megfelelő jó megfelelő megfelelő megfelelő jó jó
8. Vredestein Snowtrac 5 megfelelő megfelelő megfelelő megfelelő jó megfelelő jó jó
9. Goodyear UltraGrip 9 megfelelő jó jó megfelelő jó megfelelő jó jó
10. Nokian WR D4 megfelelő megfelelő megfelelő jó jó megfelelő jó megfelelő
11. Gislaved Euro*Frost 6 megfelelő megfelelő megfelelő megfelelő jó megfelelő jó jó
12. Kumho WP51 Wintercraft megfelelő megfelelő megfelelő megfelelő jó megfelelő jó megfelelő
13. Viking WinTech megfelelő jó megfelelő jó jó megfelelő jó jó
14. Sava Eskimo S3+ elégséges elégséges megfelelő jó jó megfelelő jó jó
15. Toyo Snowprox S943 elégtelen megfelelő megfelelő elégtelen jó megfelelő jó jó
16. Davanti Wintoura elégtelen megfelelő elégtelen elégséges jó megfelelő jó jó

Megjegyzések a teszt értelmezéséhez:

jó megfelelő megfelelő elégséges elégséges elégtelen elégtelen

ADAC téli gumi teszt 2019

A következtetés: A leminősítés fő oka a hátrányosabb tulajdonságokból következik nedves vagy havas útviszonyok között. A Continental és a Hankook modelljei azonban jég miatt csúsztak le, a Sava-t pedig azért értékelték alul, mivel száraz utakon gyengébb teljesítményt nyújtott.

A győztesek: A Dunlop, Kleber és Pirelli jelenlegi téli gumiabroncsai az első helyet foglalják el - különböző hangsúlyokkal. A Dunlop előnyei elsősorban a nedvességből, a hóból és az üzemanyag-fogyasztásból származnak. A Kleber száraz útviszonyok mellett és kopásállóság tekintetében mutatott kiváló eredményt. A Pirelli erőssége pedig különösen nedves útviszonyok között mutatkozott meg.

A középmezőny: összesen 10 modell került be a középmezőnybe a teljesítménye miatt. Itt mindössze apróbb hiányosságok döntöttek. A Conti és a Hankook a jégen nyújtott teljesítményük miatt estek ki az élmezőnyből, A Michelin és a Goodyear pedig a hóban nyújtott miatt. A Falken gyengeségeket mutat száraz úton, havon és jégen is, a Vredestein pedig nedves és havas úton bizonyult gyengébbnek. Habár a Nokian a tőle megszokott módon havon és jégen kiválóan teljesít, száraz és nedves úton, valamint kopás szempontjából csak kielégítő szintet ért el.

A vesztesek: a kielégítő besorolással nem túl meggyőző eredményre jutott a Sava gumiabroncsa. A száraz utakon mért vezetési tulajdonságai kicsit sem meggyőzőek. Toyo csalódást okoz a hóban - különösen kanyarodáskor. A Davanti gumiabroncs- habár csak nem régen kapható a német piacon- ám a tesztek során nem bizonyult valami meggyőzőnek.

205/65 R16C T téli gumi teszt eredmények (ADAC 2019)

Csak a Continental, a Michelin és a Pirelli modellek kaptak megfelelő pontszámot, a tesztpálya többi része csupán kielégítő, vagy hiányos.

  Márka mintázat ADAC minősítés Száraz út Nedves út Jég Zajszint / Komfort Üzemanyag fogyasztás Kopás
1. Continental VanContactWinter megfelelő jó jó megfelelő megfelelő megfelelő jó megfelelő
2. Pirelli Carrier Winter megfelelő jó megfelelő megfelelő megfelelő megfelelő jó jó
3. Michelin Agilis Alpin megfelelő megfelelő megfelelő jó jó megfelelő jó jo
4. Vredestein Comtrac 2 Winter elégséges megfelelő megfelelő elégséges jó elégséges jó jó
5. Goodyear Cargo UltraGrip2 elégséges elégséges megfelelő elégséges jó megfelelő jó jó
6. Falken Eurowinter Van01 elégséges megfelelő megfelelő elégséges jó megfelelő jó jó
7. Bridgestone Blizzak W810 elégséges elégséges elégséges megfelelő megfelelő elégséges jó megfelelő
8. Kumho PorTran CW51 elégséges elégséges elégséges megfelelő megfelelő megfelelő jó megfelelő
9. Matador MPS 530 Sibir Snow Van elégséges elégséges megfelelő megfelelő megfelelő elégséges megfelelő megfelelő
10. Uniroyal Snow Max 2 elégséges elégséges megfelelő jó megfelelő elégséges megfelelő megfelelő
11. Yokohama WY01 elégséges megfelelő elégséges megfelelő jó jó jó jó
12. Sava Trenta M+S elégtelen elégséges megfelelő elégtelen megfelelő megfelelő jó jó
13. BFGoodrich Activan Winter elégtelen megfelelő elégtelen megfelelő jó megfelelő jó jó
14. Goodride SW 612 elégtelen elégséges megfelelő elégtelen jó megfelelő jó megfelelő
15. Maxxis Vansmart Snow WL2 elégtelen jó megfelelő elégtelen jó megfelelő jó jó

Megjegyzések a teszt értelmezéséhez:

jó megfelelő megfelelő elégséges elégséges elégtelen elégtelen

A következtetés: A VW T6 három prémium terméken jut keresztül, amelyek megítélése csak kielégítő. Összehasonlítva azonban a nyári kisteher gumi teszteredményekkel, a téliek nedves utakon végsősoron jól teljesítettek.

A győztes: a kielégítő általános minősítéssel rendelkező három modellben a Continental egyértelműen megmutatja előnyeit száraz és nedves utakon; hóban csak a fékezés eredménye lett valamivel alacsonyabb. Kissé nagyobb kopása miatt a Continental VanContactWinter különösen alkalmas alacsony vagy közepes futásteljesítményű járművekhez. A Michelin termék megmutatja előnyeit a télies utakon, és magasabb futásteljesítményt ér el. A Pirelli kiváló pontszámot mutat a száraz utakon, és enyhe előnyöket bizonyít az üzemanyag-fogyasztás szempontjából, de gyengébb kanyarodási tulajdonságokkal rendelkezik nedves és havas úton.

Az egyes vizsgálati kategóriák: Száraz utakon a legtöbb termék egyszerűen nem rendelkezik pontossággal: A gumiabroncsok késleltetve reagálnak a kormányzási parancsokra és a jármű helyzetének stabilizálása hosszabb időt vesz igénybe - köznyelven szólva, minden kissé szivacsos. Csak a Continental, a Pirelli és a Maxxis teljesít jól ebben a kritériumban.

Nedves utakon a tesztelt abroncsok egyharmada jó nedves tapadási tulajdonságokkal, rövid fékezési távolságokkal és jó kanyarodási stabilitással rendelkezik. Számos tesztjelölt azonban mindössze közepes tulajdonságokra van ítélve. Kizárólag a Continental éri el a jó megítélést nedves körülmények között. Havon azonban csak a Michelin és az Uniroyal győzte meg igazán a tesztelőket, ugyanis a legtöbb modell gyengeséget mutatott ezen a téren. Futásteljesítmény tekintetében a Falken eredménye nem rossz, de nem is nagyon jó. A Michelin középkategóriás gyártmánya a BFGoodrich sajnos egy gyenge képességgel emelkedik ki a mezőnyből, nedves úton igen erőtlen oldalelvezetést mutat. Sava, a Goodride és a Maxxis ugyanezen tulajdonságukban gyengék havas útviszonyok között, így mind a négy résztvevő megítélése rossz.

Forrás: adac.de

A teljes tesztet megírtuk korábban.

Az ADAC tesztje segítséget nyújthat azoknak, akik éppen téli gumi vásárlás előtt állnak, de nehezen igazodnak el a széles kínálatban. A BHPgumi első kézből fog beszámolni a frissen megjelent 2018-as téli eredményekről.

175/65R14 T téligumi teszt eredmények (ADAC, 2018)

ADAC Logo2018. 09. 25-én megjelent a rég várt 2018-as téli ADAC teszt.
Egy gumiabroncs viselkedését száraz és nedves úton, valamint jégen és hóban csak átfogó tesztekkel lehet meghatározni. Az ADAC - számos más európai fogyasztói szervezet részvételével - jól meghatározott módszerekkel végzi a széleskörű minősítési eljárást.
Nézzük hogyan alakulnak az idei téli szezon gumiabroncs eredményei!

2018-ban tesztelt téli gumi méretek:

ADAC-2018-teligumi-teszt-BHPgumi

Az ADAC szakemberei 12 db különböző abroncsot teszteltek 175/65R14-es méretben a 2018/19 téli időszakra. A T sebességindex 190 km/h sebességet tesz lehetővé. A tesztjármű egy Ford Fiesta volt.

Lássuk az eredményeket

  Márka mintázat ADAC minősítés Száraz út Nedves út Jég Zajszint / Komfort Üzemanyag fogyasztás Kopás
1. Continental WinterContact TS860 jó jó jó jó jó megfelelő jó jó
2. Dunlop Winter Response 2 jó jó jó jó jó megfelelő jó jó
3. Firestone Winterhawk 3 megfelelő jó megfelelő jó jó elégséges jó jo
4. Nokian WR D4 megfelelő megfelelő jó megfelelő jó elégséges jó jó
5. Goodyear UltraGrip 9 megfelelő megfelelő jó megfelelő jó megfelelő jó nagyonjó
6. Debica Frigo 2 megfelelő megfelelő megfelelő jó jó megfelelő jó jó
7. Esa+Tecar Super Grip 9 megfelelő jó jó megfelelő jó megfelelő jó jó
8. Sava Eskimo S3+ megfelelő megfelelő megfelelő jó jó megfelelő jó jó
9. Vredestein Snowtrac 5 megfelelő jó megfelelő jó jó elégséges jó jó
10. Pirelli Cinturato Winter megfelelő megfelelő jó jó jó megfelelő jó jó
11. Semperit Master-Grip 2 elégséges elégséges jó jó jó elégséges jó megfelelő
12. Nangkang Snow SV-3 elégtelen jó elégtelen elégtelen jó megfelelő megfelelő jó
nagyon jó kiváló jó megfelelő megfelelő elégséges elégséges elégtelen elégtelen

205/55R16 H téli gumi teszt eredmények (ADAC, 2018)

Mindössze két vizsgált gumiabroncs kapta meg a “jó” minősítést. Nyolc gumiabroncs bizonyult többé-kevésbé “kielégítőnek” a szakértők tesztjei alapján. Egy abroncs vizsgálata zárult megfelelő minősítéssel, majd végül a Nankang kapott egyedül gyengébb minősítést a tesztelt mennyiségből, sajnos a Nankang eredményei ezúttal is hibát mutattak.
A két “jó” minősítést kapott modell prémium termék. Nagyon kiegyensúlyozott, minden szempontból tökéletes eredményt mutattak a tesztsorozat alkalmából (Continental WinterContact TS 860 (2,1) és Dunlop Winter Response 2 (2,1)). Mindkét gumiabroncs eredményei megegyeznek a legfontosabb kritériumokban, a Dunlop üzemanyag-fogyasztása azonban egy kicsivel jobbnak bizonyult a Continentalnál.

Megjegyzés a hiányzó márkákról: A Michelin és a Hankook gumiabroncsok több okból sem vettek részt az idei tesztsorozaton. A Michelin esetében nem volt elérhető még a legújabb mintázat, hogy vizsgálni lehessen. A Hankook i * cept RS2 keveréke pedig megváltozott. A vizsgálatkor a módosított Hankook gumiabroncs nem volt még elérhető a kereskedelemben. Ezért a Hankook márkájú abroncsmodellt ki kellett hagyni az idei az évben.

A 205/55R16 szabványos méretei a “Golf osztályban” közel 15%-os részesedéssel rendelkeznek, ezért az ADAC gumiabroncs-tesztelői 16db 205/55R16 H modellt teszteltek a 2018/19 téli időszakra, 18 egyedi kritérium szerint. A H-s sebességindex lehetővé teszi a 210 km/h sebességet, a 91-es terhelési index pedig maximális terhelhetőségként a 615 kg-t, 2,5 bar-os nyomáson.
A tesztjármű természetesen egy Volkswagen Golf volt.

nagyon jó kiváló jó megfelelő megfelelő elégséges elégséges elégtelen elégtelen

Három vizsgált jelölt kapta meg a “jó” minősítést, majdnem teljesen ugyanazokkal az értékelésekkel. Mindhárom “jó” értékelést kapott modell prémium termék, rendkívül kiegyensúlyozott teljesítményt mutattak a tesztek során. A két első gumiabroncs (Continental és Goodyear) csak kis mértékben különböznek egymástól a fő szempontokban, és ezáltal ugyanolyan jó általános pontszámot mutatnak. A Dunlop gumiabroncsa egytizeddel maradt le a dobogó első két helyezettje mögött, nedves úton mutatott tulajdonságainak következtében.
Tizenegy többé-kevésbé hangsúlyos gyengeséggel rendelkező résztvevőt az ADAC-ítélete “kielégítőnek” találta. Semperit Speed-Grip 3-as modell megfelelő minősítéssel zárt és végül, de nem utolsó sorban a Laufenn IFIT LW31-es mintázata sem haladta meg a rossz minősítést.

Az elmúlt évek gumiabroncs-tesztjeivel ellentétben a Hankook márkájú abroncs nem vett részt a jelenlegi teszten. A Hankook i * cept RS2 keveréke megváltozott. A vizsgálatkor a módosított Hankook gumiabroncs nem volt még elérhető a kereskedelemben. Ezért a Hankook márkájú abroncsmodellt ki kellett hagyni ebben az évben.

 

 

Forrás: adac.de

195/65R15 T téligumi teszt eredmények (ADAC, 2017)

ADAC Logo71Megérkeztek a német ADAC tesztelő intézet 2017-es téli szezonra vonatkozó eredményei. Idén a 195/65R15-ös és a 215/65R16-os méretre esett a választás.

ADAC-2017-teligumi-teszt-BHPgumi

A 2017-es várva várt téli gumiabroncs teszten az ADAC alaposan megvizsgálta a jelenlegi 195/65 R15-ös tartomány 16 gumiabroncs modelljét, T-s sebességindexszel.

Lássuk az eredményeket

  Márka mintázat ADAC minősítés Száraz út Nedves út Jég Zajszint / Komfort Üzemanyag fogyasztás Kopás
1. Continental WinterContact TS860 jó jó jó jó jó megfelelő jó jó
2. Esa+Tecar Super Grip 9 jó jó jó jó jó megfelelő jó jó
3. Kleber Krisalp HP 3 jó jó jó jó jó elégséges jó jo
4. Dunlop Winter Response 2 megfelelő megfelelő jó jó jó megfelelő jó jó
5. Goodyear UltraGrip 9 megfelelő jó jó megfelelő jó megfelelő jó jó
6. Hankook i*cept RS 2 W452 megfelelő jó megfelelő megfelelő jó elégséges jó jó
7. Vredestein Snowtrac 5 megfelelő jó megfelelő megfelelő jó elégséges jó megfelelő
8. Yokohama W.drive V9052 megfelelő jó megfelelő jó jó elégséges jó megfelelő
9. Falken Eurowinter HS01 megfelelő megfelelő megfelelő megfelelő megfelelő elégséges jó jó
10. Firestone Winterhawk 3 megfelelő jó megfelelő megfelelő jó megfelelő jó jó
11. Nokian WR D4 megfelelő jó megfelelő jó jó elégséges jó megfelelő
12. Michelin Alpin 5 megfelelő jó jó megfelelő megfelelő megfelelő megfelelő nagyonjó
13. Aeolus SnowAce 2 AW08 megfelelő jó megfelelő megfelelő jó megfelelő jó megfelelő
14. Kumho WinterCraft WP51 megfelelő jó megfelelő megfelelő jó elégséges jó jó
15. Sava Eskimo S3+ megfelelő megfelelő megfelelő jó jó megfelelő jó jó
16. Semperit Master-Grip 2 elégséges elégséges jó jó megfelelő megfelelő jó megfelelő

 

nagyon jó kiváló jó megfelelő megfelelő elégséges elégséges elégtelen elégtelen

215/65R16 H téli gumi teszt eredmények (ADAC, 2017)

Idén mindössze három tesztjelölt kapja meg az ADAC "jó" minősítését, a kiváló pozíció azonban ezúttal betöltetlen maradt.

Hagyományörző jeleggel a Continental áll a lista élén, őt az Esa Tecar Supergrip 9-es mintázata követi, majd az idei év nagy meglepetéseként a Kleber is felállt a dobogóra, nagyon szép eredménnyel.

Az ADAC "megfelelt" ítélete kategóriába ezúttal tizenkét gyártó abroncsa tartozik bele, a Semperit Master Grip-je viszont csak "elégséges" értékelést kapott.

A teszt során egy elég tág halmaz hasonló ítéletet kapott, ennek ellenére érdemes megvizsgáljuk a részleteket. Miért nem teszteltek több prémium márkát, merül fel bennünk a jogos kérdés?!

A Pirelli és a Bridgestone márkák termékei nem tudtak részt venni az összehasonlító tesztelésben, mivel ezen gyártók idei téli gumi termékei még nem kerültek forgalomba a teszt idején. Így sajnálatos módon idén kimaradtak az analízisből.

A 2017-es téli abroncsteszt részeként, az ADAC alaposan górcső alá vette a kisméretű SUV-k esetében a 215/65 R 16 H méretű 16 gumiabroncs típust.

  Márka mintázat ADAC minősítés Száraz út Nedves út Jég Zajszint / Komfort Üzemanyag fogyasztás Kopás
1. Dunlop Winter Sport 5 jó jó jó jó jó megfelelő jó jó
2. BF Goodrich g-Force Winter 2 megfelelő megfelelő megfelelő jó jó megfelelő nagyonjó nagyonjó
3. Goodyear UltraGrip Performance Gen-1 megfelelő jó jó megfelelő jó elégséges nagyonjó jo
4. Nokian WR D4 megfelelő jó megfelelő jó jó megfelelő jó jó
5. Michelin Alpin 5 megfelelő jó jó megfelelő jó elégséges jó nagyonjó
6. Sava Eskimo HP2 megfelelő jó megfelelő jó jó elégséges jó nagyonjó
7. Continental WinterContact TS 850 P SUV megfelelő jó jó jó megfelelő megfelelő jó nagyonjó
8. Pirelli Scorpion Winter megfelelő jó jó megfelelő megfelelő elégséges megfelelő jó
9. Fulda Kristall Control HP2 megfelelő jó jó megfelelő jó megfelelő jó nagyonjó
10. Apollo Apterra Winter megfelelő megfelelő megfelelő megfelelő jó elégséges megfelelő jó
11. Avon WV7 megfelelő megfelelő jó megfelelő megfelelő elégséges jó megfelelő
12. Barum Polaris 3 4x4 megfelelő megfelelő megfelelő jó megfelelő megfelelő jó jó
13. Uniroyal MS plus 77 megfelelő megfelelő jó jó megfelelő megfelelő jó jó
14. Hankook i*cept RS2 W452 megfelelő jó megfelelő jó jó elégséges jó nagyonjó
15. Firestone Destination Winter megfelelő megfelelő megfelelő megfelelő jó elégséges jó jó
16. Nankang Snow SV-2 2 elégséges jó elégtelen elégtelen megfelelő megfelelő jó jó

 

nagyon jó kiváló jó megfelelő megfelelő elégséges elégséges elégtelen elégtelen

 

Az ítélet még szigorúbb, mint a kisebb méret esetében volt. Egyedül a Dunlop Winter Sport5-ös modellje érte el a jó minősítést. Ebben a körben a Continental is lemaradt előző eredményéhez képest. 14 közép és prémium kategóriás gyártó abroncsa kapott “megfelelt” értékelést. Itt már szerepel a részvételi listán a Pirelli is a Scorpion Winter modelljével, azonban tőlük szokatlan módon, most nem sikerült az élre törni.

A leggyengébb eredményt ezúttal a Nankang SUV2-es típusa nyújtotta, ezt az ADAC “hiányos” abroncsként értékelte, ezzel kimerítve a nem felelt meg kategóriát.

Ebben az esetben is távol maradt néhány prémium gyártó, mint a Bridgestone és a Semperit.

Az ok megegyezik az előzőekben írtakkal, még nem állt rendelkezésre az idei téli abroncsuk az ADAC vizsgálatának megkezdésekor.

Forrás: adac.de

185/65R15 T téligumi teszt eredmények (ADAC, 2016)

ADAC négyévszakos és téli gumiabroncs teszt - 2016ADAC négyévszakos és téli gumiabroncs teszt - 2016

 

A teszt elsődleges kérdése az volt, hogy elegendő-e a négyévszakos gumi használata télen, vagy jobban járunk, ha téli gumit használunk a havas-jeges időben? Hogy ezt megtudjuk és a legjobb gumiabroncsokat válasszuk, leteszteltek 7 négyévszakos abroncsot is az alsó középosztályból, így 28 téli gumi lett tulajdonképpen két dimenzióban próbára téve egy Volkswagen Golf és egy BMW 1-es segítségével.


Az érdeklődés a négyévszakos gumi iránt töretlen, a márkagyártók egyre nagyobb választékot jegyeznek.
Az aktuális ADAC négyévszakos teszteredményei mindazonáltal nem igazolják az érdeklődési okot. Hét vizsgált modellből (205/55 R17) csak kettő szolgált kielégítő eredménnyel a középkategóriában.

2016-ben tesztelt négyévszakos gumi méretek:

Nézzük az eredményeket.

  Márka mintázat ADAC minősítés Száraz út Nedves út Havas út Jeges út Zajszint / Komfort Üzemanyag fogyasztás Kopás
1. Goodyear UltraGrip 9 jó jó jó jó jó megfelelő jó jó
2. Michelin Alpin A4 jó jó jó jó jó megfelelő jó jó
3. Nokian WR D4 megfelelő jó megfelelő1 jó jó elégséges jó jó
4. Vredestein Snowtrac 5 megfelelő jó megfelelő1 megfelelő megfelelő elégséges jó jó
5. Esa-Tecar Super Grip 9 megfelelő jó megfelelő1 jó megfelelő1 megfelelő jó jó
6. Hankook i*cept RS2 W452 megfelelő jó megfelelő1 megfelelő megfelelő1 elégséges jó jó
7. Bridgestone Blizzak LM001 megfelelő megfelelő megfelelő jó megfelelő1 elégséges jó jó
8. Pirelli Cinturato Winter megfelelő megfelelő1 jó jó jó megfelelő jó jó
9. Dunlop SP Winter Response 2 megfelelő megfelelő1 jó jó megfelelő megfelelő jó jó
10. Nexen Winguard Snow'G WH2 megfelelő jó megfelelő1 megfelelő jó megfelelő jó jó
11. Uniroyal MS plus 77 megfelelő jó1 megfelelő jó megfelelő elégséges jó jó
12. Barum Polaris 3 megfelelő megfelelő megfelelő1 jó megfelelő elégséges jó jó
13. Viking SnowTech II megfelelő megfelelő megfelelő1 jó megfelelő elégséges jó jó
14. Firestone Winterhawk 3 elégtelen megfelelő elégtelen1 megfelelő megfelelő megfelelő jó jó
15. Kleber Krisalp HP2 elégtelen jó elégtelen1 megfelelő megfelelő elégséges jó jó

1 A végső értékelést negatív irányban befolyásolja

jó megfelelő megfelelő elégséges elégséges elégtelen elégtelen

 

225/45R17 H téligumi teszt eredmények (ADAC, 2016)

  Márka mintázat ADAC minősítés Száraz út Nedves út Havas út Jeges út Zajszint / Komfort Üzemanyag fogyasztás Kopás
1. Dunlop Winter Sport 5 jó jó jó jó jó megfelelő jó jó
2. Pirelli Winter Sottozero 3 megfelelő megfelelő1 megfelelő megfelelő megfelelő megfelelő jó jó
3. Firestone Winterhawk 3 megfelelő megfelelő megfelelő1 jó jó megfelelő jó jó
4. Goodyear UltraGrip Performance Gen-1 megfelelő megfelelő1 megfelelő jó jó megfelelő jó jó
5. Hankook i*cept evo2 W320 megfelelő megfelelő megfelelő1 jó jó megfelelő jó jó
6. Nokian WR D4 XL megfelelő jó megfelelő jó jó megfelelő jó megfelelő1
7. Uniroyal MS plus 77 megfelelő megfelelő1 jó jó megfelelő megfelelő jó jó
8. Bridgestone Blizzak LM001 megfelelő jó jó elégséges1 jó elégséges jó jó
9. Viking SnowTech II megfelelő megfelelő megfelelő1 jó megfelelő elégséges jó jó
10. Vredestein Wintrac Extreme S megfelelő jó jó megfelelő1 jó nagyon jó jó megfelelő
11. Yokohama W.drive V905 megfelelő jó megfelelő jó megfelelő elégséges jó megfelelő1
12. Matador MP92 Sibir Snow elégséges megfelelő elégséges1 jó jó jó jó jó
13. BF Goodrich G-Force Winter 2 elégséges megfelelő elégséges1 elégséges jó elégséges jó jó

1 A végső értékelést negatív irányban befolyásolja

jó megfelelő megfelelő elégséges elégséges elégtelen elégtelen

 

205/55R16 V négyévszakos gumi teszt eredmények (ADAC, 2016)

  Márka mintázat ADAC minősítés Száraz út Nedves út Havas út Jeges út Zajszint / Komfort Üzemanyag fogyasztás Kopás
1. Michelin CrossClimate megfelelő jó jó megfelelő jó megfelelő jó jó
2. Vredestein Quadrac 5 megfelelő megfelelő1 megfelelő megfelelő jó megfelelő jó jó
3. Nokian Weatherproof elégséges elégséges1 megfelelő jó megfelelő megfelelő jó jó
4. Goodyear Vector 4 Season Gen 2 elégséges elégséges1 jó jó jó megfelelő jó jó
5. Pirelli Cinturato All Season elégséges elégséges megfelelő elégséges1 jó megfelelő jó jó
6. Bridgestone A0012 elégtelen elégséges megfelelő jó1 megfelelő megfelelő megfelelő jó
7. Hankook Kinergy 4S H740 elégtelen elégséges jó1 megfelelő megfelelő megfelelő jó jó
8. Jó nyári gumik3 elégtelen jó jó jó1 elégséges   megfelelő  
9. Jó téli gumik3 elégséges elégséges1 jó jó megfelelő   jó  

1 A végső értékelést negatív irányban befolyásolja
2 Friss gyártású
3 Nyári és Téli gumik vizsgálti összehasonlítása a négyévszakos gumikkal.

jó nagyon jó jó megfelelő megfelelő elégséges elégséges elégtelen elégtelen

 

2016 ADAC Téli gumi teszt videó

 

2014-ben ugyanezen tesztek elvégzése során még gyengébb eredményeket kaptunk. Jelenleg a Michelin CrossClimate és a Vredestein Quadrac 5 két modelljével is kaptunk 3.4-es teszteredményt, ez elég kimagaslónak számít.


Ezen kívül, a négyévszakos gumiabroncsokat nem csak egymással hasonlítottuk össze. Az abroncsoknak bizonyítaniuk kellett téli és nyári útviszonyok mellett is. Ez egy nagyon kemény teszt, és némelyik négy évszakos abroncs nem vette akadálymentesen a megmérettetést.
Így a teszt eredménye: Havas, csúszós útviszonyok mellett jobb eredményeket mutatnak a téli gumik, biztonságosabb velük a közlekedés, de az is egyértelművé vált, hogy a nyári útviszonyok esetén pedig a nyári abroncsok bizonyulnak előnyösebb választásnak. A négyévszakos gumi olyan időjárási viszonyok mellett lehet célravezető, ahol a klímában nincsenek kiugró eltérések, illetve, ha valaki elsősorban városban közlekedik az autójával. 


Természetesen a választásnál a fogyasztóknak első sorban az egyéni igényeiket kell szem előtt tartaniuk, de a bemutatott teszteredmények kiváló viszonyítási alappal szolgálhatnak a döntés előtt.

165/70R14 T téligumi teszt eredmények (ADAC, 2015)

ADAC Logo71Megérkezett a német ADAC tesztelő intézet 2015-ös téli szezonra vonatkozó eredményei. Idén a 165/70R14-es és a 205/55R16-os méretre esett a választás.

 

A kisebb méretek közül a 165/70R14-es méretre esett a választás, mely a Fiat Panda, Mazda 2 vagy épp a VW Polo gyári szerelése.

16 mintázatot teszteltek idén. Három modell elérte a jó minősítést, kilenc kapta meg a megfelelő státuszt, 1 elégséges és bizony idén is van 3 modell melyek nem igazán ajánlottak.

Lássuk az eredményeket

  Márka mintázat ADAC minősítés Száraz út Nedves út Jég Zajszint / Komfort Üzemanyag fogyasztás Kopás
1. Goodyear UltraGrip 9 jó jó jó jó jó megfelelő jó jó
2. Michelin Alpin A4 jó jó jó jó jó megfelelő jó nagyon jó
3. Dunlop Winter Response 2 jó jó jó jó jó elégséges jó jo
4. Fulda Kristall Montero 3 megfelelő jó megfelelő jó jó megfelelő jó jó
5. Bridgestone Blizzak LM 001 megfelelő jó megfelelő jó megfelelő megfelelő jó nagyon jó
6. Continental WinterContact TS 850 megfelelő jó jó jó megfelelő megfelelő jó nagyon jó
7. Falken Eurowinter HS449 megfelelő jó megfelelő megfelelő jó megfelelő jó jó
8. Uniroyal MS plus 77 megfelelő megfelelő jó jó megfelelő megfelelő jó jó
9. Pirelli Winter Snowcontrol S3 megfelelő megfelelő jó megfelelő jó megfelelő jó jó
10. Semperit Master-Grip 2 megfelelő jó megfelelő jó megfelelő megfelelő jó jó
11. Barum Polaris 3 megfelelő jó megfelelő jó megfelelő megfelelő jó jó
12. Firestone Winterhawk 3 megfelelő jó megfelelő jó megfelelő megfelelő jó nagyonjó
13. Matador MP54 Sibir Snow elégséges megfelelő elégséges jó megfelelő elégséges jó jó
14. Aeolus Snowace AW02 elégtelen megfelelő elégtelen jó megfelelő elégséges jó jó
15. Linglong Green-Max Winter HP elégtelen megfelelő elégtelen megfelelő megfelelő megfelelő jó jó
16. Mentor M200 elégtelen megfelelő elégtelen megfelelő megfelelő elégséges jó nagyonjó

 

nagyon jó kiváló jó megfelelő megfelelő elégséges elégséges elégtelen elégtelen

205/55 R16 H téli gumi teszt eredmények (ADAC, 2015)

A Goodyear Ultra Grip 9 nedves úton, a Michelin Alpin A4 száraz pályán, a Dunlop Winter Response 2 viszont havas és jeges úton bizonyult a legjobbnak. A közepes teljesítményű modelleknek idén is széles a skálája. Azonban nem elfogadhatóak azok a hiányosságok, amiket száraz úton az Aeolus, Linglong és Mentor abroncsok produkáltak.

Nagy méretek közül az egyik legnépszerűbbet választotta a német tesztelő intézet a 205/55R16-ot. A nagy választékból 19 modellre esett a választás. Kettő mintázat jó, 16 megfelelő és 1 elégtelen minősítést kapott.

  Márka mintázat ADAC minősítés Száraz út Nedves út Jég Zajszint / Komfort Üzemanyag fogyasztás Kopás
1. Continental WinterContact TS850 jó jó jó jó jó megfelelő jó nagyon jó
2. Yokohama W.drive V905 jó jó jó jó jó megfelelő jó jó
3. Goodyear UltraGrip 9 megfelelő megfelelő jó jó jó jó jó jó
4. Nokian WR D3 megfelelő jó megfelelő jó jó megfelelő jó jó
5. Bridgestone Blizzak LM 001 megfelelő jó jó jó megfelelő megfelelő jó jó
6. Falken Eurowinter HS449 megfelelő jó megfelelő megfelelő jó megfelelő megfelelő megfelelő
7. Vredestein Snowtrac 5 megfelelő jó megfelelő jó jó megfelelő jó megfelelő
8. Firestone Winterhawk 3 megfelelő jó megfelelő megfelelő megfelelő megfelelő jó jó
9. Fulda Kristall Control HP megfelelő jó megfelelő jó megfelelő elégséges jó jó
10. Barum Polaris 3 megfelelő megfelelő megfelelő jó jó megfelelő jó jó
11. BF Goodrich g-Force Winter megfelelő jó megfelelő jó jó megfelelő jó nagyon jó
12. Michelin Alpin 5 megfelelő megfelelő jó jó jó elégséges jó jó
13. Sava Eskimo HP megfelelő jó megfelelő jó megfelelő megfelelő jó jó
14. Semperit Speed-Grip 2 megfelelő megfelelő jó jó jó megfelelő jó jó
15. Kumho Wintercraft WP51 megfelelő megfelelő megfelelő jó jó megfelelő jó jó
16. Viking SnowTech II megfelelő megfelelő megfelelő elégseges jó jó
17. Kleber Krisalp HP 2 megfelelő jó megfelelő jó megfelelő elégséges jó nagyon jó
18. Toyo Snowprox S953 megfelelő jó megfelelő megfelelő megfelelő elégséges jó jó
19. Avon Ice Touring ST elégtelen jó elégtelen megfelelő megfelelő elegseges jó jó

 

nagyon jó kiváló jó megfelelő megfelelő elégséges elégséges elégtelen elégtelen

Forrás: adac.de

Az ADAC Német független autós szervezet idén 2 téli gumi méretet tesztelt a 175/65R14 és a 195/65R15 téli gumi méreteket és egy négy évszakos méretet 195/65R15 méretből.

Hogy melyek lettek az idei legjobb téli és négy évszakos gumik kiderül táblázatunkból.

A 175/65R14 T téli gumi teszt eredmények

 

175 65 R14 teli gumi teszt 2014

A 195/65R15 T téli gumi teszt eredmények

 

A 195/65R15 H 4 évszakos teszt eredmények

 

195 65 R15 4-évszak 2014

Idén két téli gumiabroncs méretre esett a választás, hogy alávessék mindenféle megmérettetésnek. A nagy méretben 225/45R17 H gumiméretre esett a választás, kis méretben a 185/60R15 T választották.

Hogy melyek lettek idén a legjobb téli gumik az alábbi táblázatokból kiderül:

A 225/45R17 H téli gumiabroncs teszt eredménye

téli gumiabroncs teszt 2013 225/45R17 méretből

A 185/60R15 T téli gumiabroncs teszt eredménye

téli gumiabroncs teszt 2013 185/60R15 méretből

forrás: adac.de

bhpgumi.hu
kosar icon
Gumiabroncs WEBSHOP

tyre-test.org Gumiabroncs tesztek,
vélemények valós
felhasználóktól
tire icon tyre background

gumi-b2b.hu/platform Magyarország legnagyobb
gumiabroncs platformja
tire icon tyre background

Töltse le applikációnkat!

Google Play ikon
Google Play ikon

Önnek ajánljuk