Futómű beállítás hipotézise

Tóth Dorottya

A szakértők szerint évente egyszer nem árt, sőt a magyarországi útviszonyokat alapul véve igen erősen ajánlott elvinni az autót futóműbeállításra. Ha az alábbi felsorolásból akár csak egyet is tapasztal, érdemes megnézetni a futóművet.

    Tartalomjegyzék:

  1. A kismértékű elállítódás is problémákat okozhat
  2. Kerékdőlés
  3. Kerékösszetartás
  • kopogó hang a futómű felől
  • gumiabroncsok rendellenes kopása
  • nincs középen a kormányállás
  • elhúz az autó valamelyik irányba
  • nyomvályúra érzékenyen reagáló futómű
  • kormányrázás 60 km/h felett
  • kormányrázás fékezésnél
  • kanyarodást követően a kormány nem tér vissza alaphelyzetébe

A kismértékű elállítódás is problémákat okozhat

A futómű-beállítás célja biztosítani a gumiabroncsok maximális úttartását és élettartamának maximalizálását. A futómű-beállítás legfőbb céljai: - Pénzt takaríthat meg - A gumiabroncsok tovább tartanak - A gépjármű simábban és kisebb ellenállással halad A legtöbb elülső és hátsó futómű-beállítási probléma körülbelül 30 percen belül megoldható. A futómű-beállítás során ellenőrzik a kerekek irányát és szögét a gépjármű gyártója által megadottakhoz képest. Ne riasszanak el senkit olyan kifejezések, mint összetartás, széttartás, pozitív vagy negatív kerékdőlés, a futómű-beállítás nem bonyolult dolog. A futómű-beállítás valójában nagyon is egyszerű művelet.

Kerékdőlés

A kerékdőlés a kerék dőlésszöge a gépjármű eleje felől nézve. Ha a kerék dőlésszöge túl nagymértékű, egyenetlen kopás történik.

  • A pozitív kerékdőlés esetén a gumiabroncs külső része kopik.
  • A negatív kerékdőlésnél a gumiabroncs belső része kopik./li>

A kerékdőlés szögét gépjárművenként eltérően tervezik meg és állítják be, hogy a gumiabroncsok egyenletesen érintkezzenek a talajjal gördülés közben. Ha túl nagy a különbség az elülső kerekek dőlésszögének beállításai között, a gépjármű határozottan az egyik oldalra fog húzni.

Kerékösszetartás

A kerékösszetartás a gumiabroncsok elülső és hátsó része közötti távolság különbsége.

  • Kerékösszetartásról akkor beszélünk, amikor a gumiabroncsok elülső végei közelebb vannak egymáshoz. A kerékösszetartás kanyarban alulkormányozottságot okoz. Ha túl nagy a kerékösszetartás, a futófelület a külső szélektől kezd el kopni.
  • Kerékszéttartásról akkor beszélünk, amikor a gumiabroncsok hátsó végei közelebb vannak egymáshoz. A kerékszéttartás kanyarban túlkormányozottságot okoz, és olyan érzés, mintha a gépjármű túl élesen venné be a kanyart. Ha a kerekek széttartanak, a kopás belülről kezdődik el. Ezt a fajta kopást „fűrészfogas” kopásnak hívják, és jól érezhető, ha végighúzzuk a kezünket a gumiabroncs futófelületén.

Szoktad évente legalább egyszer ellenőriztetni a futóművet?

bhpgumi.hu
kosar icon
Gumiabroncs WEBSHOP

tyre-test.org Gumiabroncs tesztek,
vélemények valós
felhasználóktól
tire icon tyre background

gumi-b2b.hu/platform Magyarország legnagyobb
gumiabroncs platformja
tire icon tyre background

Töltse le applikációnkat!

Google Play ikon
Google Play ikon

Önnek ajánljuk