Egyre több nagy autógyártó cég törekszik arra, hogy gyártmányaikban úgynevezett parkoló robotot szereljen, mely megkönnyíti dolgunk parkolás során. Mivel viszonylag sokaknak elérhető áron teszik közé ezt a gyártók, többen szereltetik be, s hagyatkoznak az autójukra fékezésnél, parkolásnál. Árban kb a 130 000 Ft-ot közelíti meg, mely vetekszik egy sérült lökhárító árával. A luxus autók között akad olyan, ami lézerrel és radarral pásztázza át a területet, megkeresi a szabad parkolási helyet és programozottan saját maga forgatja a kormányt, valamint parkol be az adott helyre.
Egy első és egy hátsó szenzort használnak, valamint egy elektronikus szervokormányt. A rendszertől függetlenül a járművezető közreműködése mindenképp szükséges. A rendszer első lépésként segít kiválasztani a megfelelő parkolóhelyet. Ahogy az autó végig gurul a parkoló autók mellett, a szenzorok felmérik a lehetséges parkolókat és jelzik, ha egy megfelelő méretűt találtak. Ekkor a sofőrnek meg kell állítania az autót a parkolóhely előtt.
A sofőr ezután hátramenetbe kapcsol, majd a parkolósegéd működésbe lép. Ez alatt az idő alatt, a fedélzeti számítógép a szenzorok segítségével feltérképezte az autó teljes környezetét, beleértve az esetleges akadályokat is, valamint kiszámította az optimális pályát a parkolóhelyre. A félautomata rendszerek maguk tekerik a kormányt is. Sofőrként az egyetlen dolgunk, hogy a gázt és a féket vezéreljük és ha kézi váltó van, akkor a kuplungot is. A nem automata rendszerek esetében a vezető tekeri a kormányt úgy, hogy illeszkedjen egy kijelzőn megjelenített javasolt szögbe. Amint az autó betolatott a parkolóhelyre a sofőrnek csupán egyenesbe kell tennie az autót, hogy befejezze a parkolást.
tyre-test.org Gumiabroncs tesztek,
vélemények valós
felhasználóktól
gumi-b2b.hu/platform Magyarország legnagyobb
gumiabroncs platformja