Defekttűrő abroncsok; igen vagy nem?

Tóth Dorottya

A téli vagy nyári gumiabroncs vásárlás alkalmával számos gépjármű tulajdonos választása esik a defekttűrő abroncsokra. A nagyobb biztonságérzetet egyértelműen ez a típus garantálja. A defekttűrő modellek alapvető célja, hogy védelmet, és defekt esetén is további mobilitást biztosítsanak, de van néhány tényező, amiről a leendő tulajdonosoknak vásárlás előtt érdemes tudnia.

    Tartalomjegyzék:

  1. A Hankook szakértői segítenek Olvasóinknak az eligazodásban a témával kapcsolatban
  2. Szakértői tájékoztató:

defekttűrő 1

A Hankook szakértői segítenek Olvasóinknak az eligazodásban a témával kapcsolatban

  1. Általános információk a defekttűrő gumiabroncsokról: Ez a technológia nem arra hivatott, hogy bármilyen sérülést a végtelenségig elbírjon.A sofőr a defekt után(terheléstől függően, azaz mennyi csomag van a gépjárműben, vagy hányan ülnek benne) nagyjából még 80 kilométert tehet meg, mindezt maximum 80 km/h sebességgel. Ez bőven elég lehet arra, hogy haza vagy egy szervizbe juttassa gépjárművét. Mivel a defekttűrő abroncsok esetén légvesztéskor a gumiabroncs veszi át a súlyt, szerkezete folyamatosan gyengül a további használattal. Ezért ezeket az abroncsokat nem lehet javítani, cserélni kell őket. A defekttűrő abroncsok felszerelésének egyik alapvető követelménye, hogy abroncsnyomás-ellenőrző rendszerrel (TPMS) legyen ellátva a gépjármű. A tulajdonos csak a szenzor jelzéséből veszi észre, hogy probléma van, és úgy tudja alakítani az útvonalat.
  1. Előnyök: A defekt sosem jön jókor, biztos, hogy a legnagyobb forróságban vagy szakadó esőben ér minket utol, amikor sietnénk. És persze az sem biztos, hogy van mankókerekünk, vagy ha van, le tudjuk segítség nélkül cserélni. Ilyen esetben lehet hasznunkra egy defekttűrő – run flat – abroncs.
  2. Hátrányok: Elsősorban az ár. A defekttűrő abroncsok kb 20-30 százalékkal drágábbak, mint standard társaik. Emellett valamivel nagyobb a gördülési ellenállásuk is, hiszen a megerősített részek többletsúlyt jelentenek. Nagyságrendileg ez 1-2 százalékos többletfogyasztást eredményezhet.

defekttűrő2

Szakértői tájékoztató:

  • Mind a négy abroncsnak defekttűrőnek kell lennie, azonos márka, azonos mintázat, megfelelő méret, lehetőleg gyári jelölés.
  • A járműgyártók magas légnyomást adnak meg ezekhez az abroncsokhoz (akár 3 bar). Ettől nem szabad eltérni.
  • Normál kopás miatti csere esetén négy új abroncs felszerelése javasolt.
  • Ha csak két abroncsot kell cserélni, ragaszkodjunk az eredeti márkához és mintázathoz. Erre azért van szükség, mert nagyon érzékeny a menetstabilizáló elektronika ezekben a járművekben. Az egyes gumimárkák között lehet némi eltérés a gördülési kerületben, amit az elektronika csúszásként érzékel, és folyamatosan beavatkozik.
  • Nem javíthatók a defekttűrő abroncsok. Ha megtették a dolgukat, mindenképp vásároljunk újat, hiszen levegő nélkül – a normál abroncsoknál sokkal lassabban – de szintén roncsolódnak.

További cikkeink a témában:

https://bhpgumi.hu/magazin/erdekessegek/2656-forradalmi-innovacio-az-ongyogyito-autogumi.html

https://bhpgumi.hu/magazin/erdekessegek/2636-onfelfujo-gumiabroncs-a-goodyear-tyre-tol.html

https://bhpgumi.hu/magazin/erdekessegek/2634-okos-telefon-utan-intelligens-gumiabroncs.html

bhpgumi.hu
kosar icon
Gumiabroncs WEBSHOP

tyre-test.org Gumiabroncs tesztek,
vélemények valós
felhasználóktól
tire icon tyre background

gumi-b2b.hu/platform Magyarország legnagyobb
gumiabroncs platformja
tire icon tyre background

Töltse le applikációnkat!

Google Play ikon
Google Play ikon

Önnek ajánljuk