Bizonyára sok autóst foglalkoztat a kérdés, hogy kik uralják a gumiabroncs- ipar hazai, európai, sőt akár világi piacát és hogy miért pont ők?! A 2019-es és 2020-as évi adatok feldolgozásra kerültek, így most a téli gumi szezonra történő felkészülés közben fontosnak tartjuk áttekinteni a világpiac helyzetét, amely a soron következő abroncs széria kiválasztásánál támpontul szolgálhat.
A rangsorolás többféle szempont alapján történik, így a gyártók általános értékét úgy határozzák meg, hogy mekkora az árbevételük, a foglalkoztatottak száma, a márkaérték és így tovább.
2019-től a Bridgestone (Japán) a világ legnagyobb gumiabroncs-gyártója, ezt követi a Michelin (Franciaország), a Goodyear (Egyesült Államok), a Continental (Németország) és a Sumitomo (Japán).
A Bridgestone Corporation-t (Bridgestone) a világ legnagyobb gumiabroncs-gyártójának kiáltották ki a 2019-es és az idei év adatainak összegzésének fényében, a Tyre Business-en, az Akronban és az Ohio-i székhelyű kereskedelmi kiadványon. A társaság székhelye Japánban található. A gumiabroncsok szegmenséből származó bevétel 2017-ben 27,22 milliárd USD volt, ami a társaság összes bevételének körülbelül 82% -a.
A Goodyear az Egyesült Államok legnagyobb gumiabroncs-gyártója, a társaság székhelye Akronban, Ohioban található. A társaság árbevétele 15,37 milliárd USD volt 2017-ben.
Őt követi egyébként a Cooper Tyres az amerikai gumigyártók sorában, amely Észak-Amerika második legnagyobb gumiabroncs-gyártója.
A Michelin Európa legnagyobb gumiabroncs-gyártója, székhelye Franciaországban található, a társaság bevétele 2017-ben 25,40 milliárd USD volt. A Michelint a Continental követi a sorban, amely Európában a második legnagyobb gumiabroncs-gyártó címet nyerte el, a németországi Hannoverben található. A társaság árbevétele a gumiabroncsok szegmenséből 13,11 milliárd USD volt, amely a teljes bevétel 25,3% -át teszi ki.
A Sumitomo Rubber Industries az ötödik legnagyobb gumiabroncs-gyártó a világon, Japánban, Kobéban található. A gumiabroncsok szegmenséből származó bevétele 2017-ben 6,81 milliárd USD volt, ami a társaság összes bevételének 86% -a.
A Zhongce Rubber a legnagyobb gumiabroncs-gyártó Kínában, amelyet a Linglong Tyre követ szorosan.
2018-ban az Apollo Tyres Ltd évek óta először felülmúlta az MRF Ltd-t, hogy megszerezze India legnagyobb jövedelmű gumiabroncs-gyártójának címét.
A táblázat alapján rálátást kapunk a piac jelenlegi helyzetére és egyúttal a fogyasztói igényekre is, hiszen nem véletlen, hogy adott típusból éppen mennyit vásárolnak. Az első nyolc befutót a lista éléről mi is meg tudtuk volna tippelni, a meglepetés ereje inkább a sorrendben rejlik. Bridgestone és Michelin hasonló mutatókkal rendelkeznek, azonban a számok magukért beszélnek és ez a Bridgestone eladási előnyéhez vezet. A dobogó 3. helyére a Goodyear érkezik be, a negyedikre pedig a Continental, az eddigiekben véleményünk szerint teljes lehet a szakmai egyetértés.
A táblazat kiértékelésénél fontos tisztában lennünk a következőkkel: a világpiaci érvényesülés lehetősége nagyon kényes kérdés és hosszasan taglalhatnánk. Felmérések igazolják, hogy azon a felvevő piacon, ahol az egyik prémium gyártó már népszerűvé vált, egy másiknak jóval nehezebb az élre törnie. Továbbá figyelembe kell ennél a kérdésnél is vennünk az adott térség fogyasztói szokásait, hiszen az USA piacán a japán márkák prioritása magasabb, mint az európaiaké. Ez némileg fordítva is igaz, bár az arányok tekintetében kevésbé.
A legfrissebb kutatások szerint továbbá, a Michelin és a Bridgestone az uralkodó online gumiabroncs-márkák. Az elemzés azt mutatja, hogy a Michelin márka, amint azt az előző években megfigyelték, továbbra is jól szembetűnő helyen szerepel a versenytársaival szemben. Az Envisional megállapította, hogy ez a márka jelentős különbséggel éri el a legnagyobb „online prominenciát”, bár ez az előrelépés 2006 óta ismét csökkent.
A felmérés rávilágított továbbá, hogy a Pirelli szenvedte el a legnagyobb veszteséget az egyedülálló online márkabeosztás során, az ő értékesítési mutatói jelentős mértékben csökkentek.
Érdemes az elemzést a keresleti, fogyasztói oldal felől is megvizsgáljuk, hiszen a végfelhasználók jelentős mértékben befolyásolják a listát. A Bridgestone, Michelin, Goodyear, Continental mind olyan prémium gyártók, akik égiszébe számos brand beletartozik még, minőségi közép és akár gazdaságos kategóriából is, amely brandek eladási mutatói mind hozzájárultak eme rangsor kialakulásához.
Bridgestone csoport tagjai: Bridgestone, Dayton, Firestone
Michelin csoport tagjai: BFGoodrich, Kleber, Kormoran, Michelin, Riken, Rotalla, Taurus.
Goodyear csoport tagjai: Debica, Dunlop, Fulda, Goodyear, Sava.
Continental csoport tagjai: Barum, Continental, Eurotec, Matador, Semperit, Sportiva, Uniroyal, Viking.
Mi a fontos a vásárlóknak egy gumiabroncs kiválasztása során? A minőség, a megbízhatóság, a tartósság és az ár-érték arány. A lista élén szereplő gyártók ezeket mind képviselik, akár a prémium szegmensből választ tőlük a fogyasztó, akár a közép-vagy alsó kategóriákból. Mi a BHPguminál azon a véleményen vagyunk, hogy ha már fogyasztói társadalomban élünk, használjuk ki annak előnyeit. Tájékozódjunk az abroncs kínálatról és az általunk preferált márka tulajdonságairól, jellemzőiről, vásárlói visszajelzésekről. Ebben lehetnek segítségünkre az ismert gumi tesztek (ADAC, AutoBild), illetőleg a vásárlói értékelések követése.
forrás:
tyrepress.com
carlogos.org
marketresearchreports.com
tyre-test.org Gumiabroncs tesztek,
vélemények valós
felhasználóktól
gumi-b2b.hu/platform Magyarország legnagyobb
gumiabroncs platformja