A Continental zöld abroncsa valóban zöld
Zöld koncepcióként mutatta be a Continental az innovatív fejlesztését a müncheni autószalonon. Nem a gumigyártáshoz szokásos modelleket akarták elindítani vele, hanem megmutatni mit lehetne tenni még a fenntarthatóság jegyében.
A vezérelv a gyártó szerint az volt, hogy minimalizálják a gyártás anyagszükségletét, és amit lehet, újrahasznosítható, illetve megújuló anyagokból készítsenek.
Ennek megfelelően 35%-ban megújuló, 17%-ban pedig újrahasznosított anyagokból áll az abroncs. Az előbbire jó példa a kutyatejből nyert természetes gumi, vagy a rizspelyva hamujából előállított szilika, az utóbbira pedig a műanyagpalackok újrafeldolgozásával előállított műanyagszálak, amelyekből az abroncsváz készül.
Mindezeknél azonban még lényegesebbnek tűnik, hogy a Continental szerint az abroncs futófelülete többször is cserélhető lenne, ami a töredékére csökkenthetné a felesleges gumihulladék mennyiségét. Ezt ráadásul sikerült is megjeleníteni a tanulmány-keréken: az gumiabroncs újrahasznosítható része zöld, míg a cserélhető, nagyjából ujjnyi vastag futófelület a hagyományos korom fekete színt kapta.
Azt azért érdemes megjegyezni, hogy az utóbbi két-három évtizedben nagyon más irányban haladt a gumigyártás. A külön téli és nyári abroncs garnitúrák különválasztása, illetve az abroncs felújítás alacsony árú másod- és harmad-márkákkal való ellehetetlenítése is a fogyasztás, és ezzel a hulladéktermelés felpörgetése felé mutatott, és nehéz elképzelni, hogy a gyártók szakítsanak ezzel a mentalitással.
Márpedig a Continental most épp ezt ígéri: a cég környezetvédelem és szociális felelősségvállalás szempontjából gyökeres megújulást hirdetett, amelynek a hatását a következő évtized során láthatjuk, ha minden a tervek szerint alakul.
Források:
conti.de
totalcar.hu