Az AutoBild magazin nagy abroncstesztje a 245/45R18-as tartományt vizsgálta 2020-ban.
Az idei nagyméretű nyári gumiabroncs teszt során, 50 nyári gumiabroncsot vizsgáltak meg, amelyek a luxus szedánok, például az ötüléses BMW, a Mercedes E-osztály és a Volvo S 90 jellemző méretei. A 245/45 R18 100 Y tesztméretben az összes elérhető márkát megvásárolták A-tól (Avon-tól) Z-ig (Zeetex) a gumiabroncs-piacon.
Különbséget tesznek a már jól ismert prémium márkák (Bridgestone, Michelin, Goodyear, Pirelli, Continental), a minőségi középkategóriás gumiabroncsok, mint a Hankook, Vredestein, Nokian, Yokohama, Kumho, Toyo, továbbá a nagy gyártók középkategóriás termékei (Firestone, Fulda, Kleber, Dunlop, Uniroyal), a felemelkedőben lévő márkák, például az Apollo, Falken, Giti és Maxxis, valamint az olcsó gumiabroncsok, mint a Rotalla, a Tristar és a Marshal között. Van még egy újrafutózott gumiabroncsuk amit vizsgáltak, a King Meiler néven, de nyilvánvalóan ez a sor végére került.
A tesztelés első fordulója a fékezési távolságokról szól. Fékezés nedves úton 80km/h-tól és száraz lejtőkön 100 km/h-tól kezdődik. A drágább prémium márkák várakozásnak megfelelően viselkedtek, ahogy a bekezdés címe is takarja, a biztonságnak ugyanis megvan az ára.
A Laufenn, a Zeetex és a Maxxis olcsó gumiabroncsai pozitív értelemben okoztak meglepetést, a Pirelli viszont jókora csalódást, a P-Zero csak a 25.helyre futott be. Ez feltehetőleg a mintázat kiöregedése miatt következett be, ugyanis van egy újabb P Zero PZ4, azonos mérettel, amely ugyanazon dimenzióban jelentősen jobban fékezett az utolsó teszt alkalmával.
A Bridgestone és Michelin gumiabroncsok kiváló fékezési eredményeket produkáltak. A következő példa szemlélteti, hogy a féktávolságbeli különbségek milyen lehetnek: a legrövidebb fékezési távolságot nedves körülmények között a Bridgestone nyári gumiabroncsokkal (28,7 méter) mérték, a leghosszabb féktávolságot az újrafutózott King Meiler gumiabroncsokkal (43,2 méter). Egyértelmű, hogy ekkora eltéréssel a közlekedés biztonságát és a saját életünket is kockáztatnánk.
Száraz útviszonyok között hasonló helyzet állt elő, itt a Michelin bizonyult a legjobbnak (32,1m) és a King Meiler szintén sereghajtó maradt (41m).
Mint azonban már említettük, a fékteszt csak a nyári gumiabroncs-teszt előzetes fordulója volt. A tényleges vizsgálat során csak a 20 legjobb gumiabroncs érkezik meg a döntőbe.
A döntős 20 abroncsot mutatjuk most be Önöknek.
A teszt végső győztesét az AUTO BILD 10/2020 számában fogják ismertetni.
Michelin Pilot Sport 4 100 Y:
Nokian Powerproof 100 Y:
Bridgestone Potenza S001 100 Y:
Continental PremiumContact 6 100 Y:
Kumho Ecsta PS71 100 Y:
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 100 Y:
Nexen N´Fera Sport 100 Y:
Vredestein Ultrac Vorti 100 Y:
Apollo Aspire XP 100 Y:
Hankook Ventus S1 evo³100 Y: (holtverseny az Apolloval)
Firestone Roadhawk 100 Y:
Fulda SportControl 2 100 Y:
Kleber Dynaxer UHP 100 Y:
Laufenn S Fit EQ+100 Y:
Falken Azensis FK510 100 Y:
Toyo Proxes Sport 100 Y:
Dunlop SportMaxx RT 2 100 Y:
Zeetex HP 2000 vfm 100 Y:
Uniroyal RainSport 3 100 Y:
Maxxis Victra Sport 5 100 Y:
Forrás: autobild.de
tyre-test.org Gumiabroncs tesztek,
vélemények valós
felhasználóktól
gumi-b2b.hu/platform Magyarország legnagyobb
gumiabroncs platformja