AutoBild nyári gumi teszt 2021

Tóth Dorottya

AutoBild 2021-es nagy nyári gumik teszt; több mint 50 gumiabroncs került górcső alá

Az AutoBild Magazin az idei nyári teszt sorozatot 53 abronccsal végezte el,
205/55 R16-os mérettartományban. Az első biztonsági ellenőrzés megmutatja, hogy melyik gumiabroncstól tartsa távol a kezét és a pénztárcáját!

autobild nyárigumi teszt 2021

Ebben az évben az AutoBild nyári gumiabroncsokat tesztel az Európában legkeresettebb 205/55 R 16 méretű gumiabroncsokkal. Ez a gumiabroncs méret illeszkedik a legtöbb olyan kompakt osztályú járműhöz, mint a VW Golf, Seat Leon, Audi A3, Skoda Octavia, Peugeot 308, BMW 1-es sorozat és az Opel Astra.
Több mint 50 nyári gumit vásároltak névtelenül az üzletekben a teszthez.
A selejtezőkörben az első biztonsági ellenőrzés a száraz és nedves utakon történő féktávolságok hosszúságáról szól. Csak a legjobb fékek kerülnek be a második fordulóba, a tényleges gumiabroncs-teszten vizsgálják az aquaplaning hatást, csinálnak vezetési tesztet és természetesen a Milage-tesztet is, amelyben a futásteljesítmény pontosan meg van határozva a törvényben előírt legkisebb mintázatmélységig.

autobild nyárigumi teszt 2021 2

2021. évi nyári gumik teszt: a Hankook meggyőző a fékpróbán

A várakozásoknak megfelelően minden prémium gyártó élen jár a biztonsági ellenőrzésen. A Ventus Prime 3, a feltörekvő Hankook gyártó abroncsa azonban a csúcsra jár. Az olcsóbb márkák közül a Kumho Ecsta HS51, a Falken Ziex ZE 310 és a Maxxis Premitra 5 HP5 biztosítja a jó helyezéseket az első 10 legjobb fékezési tulajdonsággal bíró mintázat között.
Az Apollo Alnac 4G alig lépte túl a kvalifikációs határt további 20 centiméterrel, ugyanannak a vállalatnak az első Vredestein márkájából származó vadonatúj Ultrac sajnos még nem volt elérhető a teszt elején. Vigyázni kell a Pirelli márka termékeire, mivel számos nyári terméket egyesít P7 név alatt, és ezeket csak apróbetűs rövidítéssel lehet megkülönböztetni - mint esetünkben "P7 C2".

Csak 20 nyári gumi jut be a teszt döntőjébe

Bár a teszt utolsó fordulója még nem fejeződött be teljesen, itt már bemutatjuk a biztonsági ellenőrzés eredményeit (a teljes eredményt rövidesen elolvashatja az AutoBild 10/2021 oldalon). Az első táblázat azt a 20 nyári gumit mutatja be, amelyek bejutottak az utolsó fordulóba. A második táblázat a többi 33 tesztelt nyári gumiabroncs fék-értékeit mutatja. Saját biztonsága érdekében jobb, ha a kezét a sor végén lévő 13 jelölt gumiabroncstól távol tartja. A Double Coin kínai olcsó márka a legrosszabb fékező, több mint 20 méterrel később áll meg, mint ahogy az még biztonságos lenne, így meglehetősen veszélyes lehet a forgalmi dugóban.

 

Tesztelt gumiabroncs                                                Féktávolságok

  1. Hankook Ventus Prime 3 91 V  

Nedves út: 29,6 m

Száraz út: 34,1 m

Összesítve: 63,7 m

  1. Pirelli Cinturato P7 (P7C2) 91 V

Nedves út: 29,7 m

Száraz út: 34,5 m

Összesítve: 64,2 m

  1. Kumho Ecsta HS51 91 V

Nedves út: 30,4 m

Száraz út: 34,8 m

Összesítve: 65,2 m

  1. Continental PremiumContact 6 91 V

Nedves út: 29,6 m

Száraz út: 36,5 m

Összesítve: 66,1 m

  1. Michelin Primacy 4 91 V

Nedves út: 30,4 m

Száraz út: 35,8 m

Összesítve: 66,2 m

  1. Nokian Wetproof 91 V

Nedves út: 31,7 m

Száraz út: 35,1 m

Összesítve: 66,8 m

  1. Bridgestone Turanza T005 91 V

Nedves út: 31,6 m

Száraz út: 35,4 m

Összesítve: 67,0 m

  1. Falken Ziex ZE 310 91 V

Nedves út: 31,4 m

Száraz út: 35,8 m

Összesítve: 67,2 m

  1. Maxxis Premitra 5 HP5 91 V

Nedves út: 32,2 m

Száraz út: 35,0 m

Összesítve: 67,2 m

  1. Firestone Roadhawk 91 V

Nedves út: 31,6 m

Száraz út: 35,7 m

Összesítve: 67,3 m

  1. Dunlop Sport BluResponse 91 V

Nedves út: 32,2 m

Száraz út: 35,4 m

Összesítve: 67,6 m

  1. Semperit Speed-Life 3 91 V

Nedves út: 30,0 m

Száraz út: 37,7 m

Összesítve: 67,7 m

  1. Goodyear EfficientGrip Performance 2 91 V

Nedves út: 31,7 m

Száraz út: 36,1 m

Összesítve: 67,8 m

  1. Kleber Dynaxer HP4 91 V

Nedves út: 31,6 m

Száraz út: 36,2 m

Összesítve: 67,8 m

  1. Nexen N'blue HD Plus 91 V

Nedves út: 32,1 m

Száraz út: 35,8 m

Összesítve: 67,9 m

  1. Debica Presto HP 2 91 V

Nedves út: 31,9 m

Száraz út: 36,3 m

Összesítve: 68,2 m

  1. Toyo Proxes Comfort 94 V

Nedves út: 33,2 m

Száraz út: 35,2 m

Összesítve: 68,4 m

  1. BF Goodrich Advantage 91 V

Nedves út: 31,9 m

Száraz út: 36,7 m

Összesítve: 68,6 m

  1. Uniroyal RainSport 5 91 V

Nedves út: 32,0 m

Száraz út: 37,4 m

Összesítve: 69,4 m

  1. Fulda EcoControl HP2 91 V

Nedves út: 33,8 m

Száraz út: 36,0 m

Összesítve: 69,8 m

(* Összérték szerint rendezve (hozzáadott féktávolság); ** Nedves féktávolság 80 km / h-tól, száraz féktávolság 100 km / h-tól)

 

Gumiabroncs                                                                    Nedves   Száraz    Össz (féktáv.)

Apollo Alnac 4G (91 V)

33,2

36,8

70

Sava Intensa HP2 (91 V)

33,7

36,4

70,1

Radar RPX-800 (91 V)

32,5

38,4

70,9

Goodride Z-107 ZuperEco (91 V)

34,3

37,1

71,4

Avon ZV7 (91 V)

34,3

37,9

72,2

Cooper Zeon CS8 (91 V)

34,5

38

72,5

Event Tyre Futurum HP (91 V)

34,4

38,1

72,5

Zeetex ZT1000 (91 V)

33,9

38,6

72,5

Barum Bravuris 5HM (91 V)

33,6

39

72,6

General Altimax One S (91 V)

34,6

38,5

73,1

Hifly HF 201 (91 V)

35,3

38,1

73,4

Imperial Ecodriver 5 (91 V)

36,1

37,3

73,4

Wanli SA302 Sport Macro (91 V)

36,2

37,4

73,6

Leao Nova Force HP (91 V)

36,5

37,4

73,9

Petlas Imperium PT515 (91 V)

35,9

38,3

74,2

Viking ProTech NewGen (91 V)

36,1

38,1

74,2

GT Radial Champiro FE1 (91 V)

36,5

38

74,5

Sailun Atrezzo Elite (91 V)

37,1

38,2

75,3

Nankang Eco-2+ Green Sport (91 V)

37,9

37,7

75,6

 

Austone SP-6 Athena (91 V)

37,4

38,7

76,1

Fortune FSR 602 (91 V)

36,7

39,6

76,3

Firemax FM601 (91 V)

37,9

38,5

76,4

Alliance 030EX (91 V)

40,3

36,6

76,9

Seiberling Touring 2 (91 V)

38,2

38,7

76,9

A-plus A606 (91 V)

39,6

37,4

77

Riken Road Performance (91 V)

39,7

37,8

77,5

Powertrac City Tour (91 V)

39,6

38,5

78,1

Atlas Green HP (91 V)

39,4

38,8

78,2

Tomket Sport (91 V)

39,2

39

78,2

Antares Ingens A1 (94 W)

39,5

39,8

79,3

Achilles ATR-Sport 2 (91 V)

41

38,4

79,4

Maxtrek Maximus M1 (91 V)

45,9

38,9

84,8

Double Coin DC99 (91 V)

51

40,5

91,5

 

A második kör, a teszt további eredményei:

A 2021-es nagy nyári gumiabroncs-tesztben, több mint 50 gumiabroncsot hasonlítottak össze egymással!

Az idei nyári gumi teszt 53db 205/55 R16-os méretű modellen lett elvégezve: öt modell példaértékű minősítést kapott, további öt jó lett, - de 14 modell féktávolsága túl hosszúnak bizonyult!
A teszt elején elvégzett biztonsági ellenőrzés gyorsan elválasztotta a búzát a pelyvától. A száraz és nedves utakon a féktávolságokat összetett eljárásban mérik, több száz méréssel és gumiabroncs-cserével. Csak a 20 legrövidebb féktávolságú nyári abroncs juthat be a döntőbe.

Tesztgyőztes a 2021. évi nyári gumi teszten: Kumho Ecsta HS51

A feltörekvő dél-koreai Hankook gumiabroncs gyártó közvetlenül a fékpróbák után, a mezőny elején van, és tovább növelheti vezető szerepét a vezetési dinamikák tesztjeiben, a száraz és nedves utakon történő viselkedéskor, és az aquaplaning medencén keresztül. Csak a prémium gyártó Pirelli és a dél-koreai gumigyártó Kumho képes lépést tartani a teszt feladatokkal.
Ám a vezetési vizsgákon nyújtott teljesítmény nem minden! Végül is a mindennapi abroncs-használat a futásteljesítményről, az üzemanyag-fogyasztásról és természetesen a beszerzési költségekről is szól. Így végül a költségek fejezete dönt győzelem és vereség között. Az idáig élenjáró Hankook és Pirelli nyári gumik meglehetősen közepes futásteljesítménnyel buknak meg végül a teszten.
A Kumho viszont növelheti vezető pozícióját a megnövekedett gördülési ellenállása ellenére, és megérdemli, hogy ebben az összehasonlításban tesztgyőztes legyen.

A teszt eredménye// az alábbi táblázat bemutatja a döntőbe jutott 20 nyári gumiabroncs osztályzatát és minősítését:

 

 

1.

Kumho

Ecsta HS51

91 V

Osztályzat: 1-/2+/2+

Ítélet: vorbildlich

EU-Címke**: C/B/69 dB

   

2.

Continental

PremiumContact 6

91 V

Osztályzat: 2+/2/2+

Ítélet: vorbildlich

EU-CímkeLabel**: C/A/71 dB

   

3.

Semperit

Speed-Life 3

91 V

Osztályzat: 1-/2-/2

Ítélet: vorbildlich

EU-Címke**: C/B/71 dB

   

4.

Debica

Presto HP 2

91 V

Osztályzat: 2/2/2

Ítélet: vorbildlich

EU-Címke**: E/B/70 dB

   

5.

Bridgestone

Turanza T005

91 V

Osztályzat: 2/2/2-

Ítélet: vorbildlich

EU-Címke**: B/A/72 dB

   

6.

Hankook

Ventus Prime 3

91 V

Osztályzat: 1-/1-/3+

Ítélet: gut

EU-Címke**: C/A/71 dB

   

7.

Pirelli

Cinturato P7 (P7C2)

91 V

Osztályzat: 1-/2+/3+

Ítélet: gut

EU-Címke**: C/A/70 dB

   

8.

Michelin

Primacy 4

91 V

Osztályzat: 2/2/1-

Ítélet: gut

EU-Címke**: C/A/68 dB

   

9.

Firestone

Roadhawk

91 V

Osztályzat: 2+/2+/3

Ítélet: gut

EU-Címke**: C/A/70 dB

   

9.

Goodyear EfficientGrip

Performance 2

91 V

Osztályzat: 2-/2/1

Ítélet: gut

EU-Címke**: B/A/69 dB

   

11.

BF Goodrich

Advantage

91 V

Osztályzat: 2-/2+/2-

Ítélet: befriedigend

EU-Címke**: C/A/70 dB

   

11.

Maxxis

Premitra 5 HP5

91 V

Osztályzat: 2/2+/3

Ítélet: befriedigend

EU-Címke**: C/A/70 dB

   

11.

Toyo

Proxes Comfort

94 V

Osztályzat: 2-/2+/2-

Ítélet: befriedigend

EU-Címke**: C/A/70 dB

   

11.

Uniroyal

RainSport 5

91 V

Osztályzat: 2+/2-/2-

Ítélet: befriedigend

EU-Címke**: C/A/71 dB

   

15.

Falken

Ziex ZE 310

91 V

Osztályzat: 2-/2/2

Ítélet: befriedigend

EU-Címke**: C/A/67 dB

   

15.

Fulda

EcoControl HP2

91 V

Osztályzat: 2-/2/2

Ítélet: befriedigend

EU-Címke**: C/B/70 dB

   

17.

Nokian

Wetproof

91 V

Osztályzat: 2/2/3

Ítélet: befriedigend

EU-Címke**: C/A/68 dB

   

17.

Kleber

Dynaxer HP4

91 V

Osztályzat: 2-/2/2-

Ítélet: befriedigend

EU-Címke**: C/A/68 dB

   

19.

Dunlop

Sport BluResponse

91 V

Osztályzat: 2-/2/3+

Ítélet: befriedigend

EU-Címke**: B/A/68 dB

   

20.

Nexen

N'blue HD Plus

91 V

Osztályzat: 3+/2+/3+

Ítélet: befriedigend

EU-Címke**: C/B/70 dB

   

 

magyarázat a táblázathoz:
A megadott osztályzatok a "Nedves", "Száraz", "Költség" teszt fejezetek részei.
*A 3+ feletti egyéni osztályzatok (itt nem láthatók) a biztonsággal kapcsolatos minősítési szempontban vagy futásteljesítményben leértékeléshez vezetnek, és már nem engedik meg a "példamutató" minősítést
** Osztályozás az EU gumiabroncs-címkézési követelményei szerint a gördülési ellenállás / a nedves tapadás / az elhaladási zaj tekintetében.

Hogyan tesztelt az AutoBild?

Az AUTOBILD minden teszt abroncsot titokban vásárol meg az üzletekben.
A kivételek azokra az új kiadványokra vonatkoznak, amelyek a teszt idején még nem állnak rendelkezésre ilyen módon. Ebben az esetben a gyártó által történő szállítás lehetséges. Ezeket azonban csak akkor teszik közzé, ha előzetesen soros ellenőrzést lehet végrehajtani. A minősítési fordulónak megtervezett fékpróbát az ATP Automotive Testing Papenburg gyártótól független teszthelyén hajtják végre. A második forduló dinamikus tesztjeit az Applus IDIADA spanyolországi telephelyén hajtották végre. A futásteljesítmény-tesztet Olaszországban hitelesített görgős fékpadon hajtják végre. A teljes teszt tizenkét egyéni szakágból áll.
Nedves pályán: fékpróba, aquaplaning, görbe aquaplaning, kezelhetőség és kanyarodás.
Száraz lejtőkön: fékpróba, kezelhetőség, menetkényelem és elhaladási zaj. A futásteljesítmény, a gördülési ellenállás és az ár-futásteljesítmény részterülete alkotja a költségfejezetet.

Teszt következtetések:

A modern gumiabroncsok olyan biztonsági tartalékokat kínálnak, amelyekről az autóipar úttörői 120 évvel ezelőtt csak álmodozhattak.
Ám a jelenleg tesztelt gumiabroncs-modellek a biztonsági tartalékok, a menetdinamika és a gazdaságosság közötti nagy különbségekkel is megleptek minket. Végül az 53 nyári gumiabroncs közül csak ötöt javasolhatunk fenntartás nélkül, ezek megkapják a "példaértékű" jóváhagyási pecséteket.
Az alábbi táblázat az összes tesztelt gumiabroncs féktávolságát mutatja az előzetes körben.

Fékértékek a biztonsági ellenőrzés alapján (féktávolság méterben)

Mintázat                                                                                        nedves    száraz     összesen

Hankook Ventus Prime 3 (91 V)

29,6

34,1

63,7

Pirelli Cinturato P7 C2 (91 V)

29,7

34,5

64,2

Kumho Ecsta HS51 (91 V)

30,4

34,8

65,2

Continental PremiumContact 6 (91 V)

29,6

36,5

66,1

Michelin Primacy 4 (91 V)

30,4

35,8

66,2

Nokian Wetproof (91 V)

31,7

35,1

66,8

Bridgestone Turanza T005 (91 V)

31,6

35,4

67,0

Falken Ziex ZE 310 (91 V)

31,4

35,8

67,2

Maxxis Premitra 5 HP5 (91 V)

32,2

35,0

67,2

Firestone Roadhawk (91 V)

31,6

35,7

67,3

Dunlop Sport BluResponse (91 V)

32,2

35,4

67,6

Semperit Speed-Life 3 (91 V)

30,0

37,7

67,7

Goodyear EfficientGrip Performance 2 (91 V)

31,7

36,1

67,8

Kleber Dynaxer HP4 (91 V)

31,6

36,2

67,8

Nexen N’blue HD Plus (91 V)

32,1

35,8

67,9

Debica Presto HP 2 (91 V)

31,9

36,3

68,2

Toyo Proxes Comfort (94 V)

33,2

35,2

68,4

BF Goodrich Advantage (91 V)

31,9

36,7

68,6

Uniroyal RainSport 5 (91 V)

32,0

37,4

69,4

Fulda EcoControl HP2 (91 V)

33,8

36,0

69,8

Apollo Alnac 4G (91 V)

33,2

36,8

70

Sava Intensa HP2 (91 V)

33,7

36,4

70,1

Radar RPX-800 (91 V)

32,5

38,4

70,9

Goodride Z-107 ZuperEco (91 V)

34,3

37,1

71,4

Avon ZV7 (91 V)

34,3

37,9

72,2

Cooper Zeon CS8 (91 V)

34,5

38

72,5

Event Tyre Futurum HP (91 V)

34,4

38,1

72,5

Zeetex ZT1000 (91 V)

33,9

38,6

72,5

Barum Bravuris 5HM (91 V)

33,6

39

72,6

General Altimax One S (91 V)

34,6

38,5

73,1

Hifly HF 201 (91 V)

35,3

38,1

73,4

Imperial Ecodriver 5 (91 V)

36,1

37,3

73,4

Wanli SA302 Sport Macro (91 V)

36,2

37,4

73,6

Leao Nova Force HP (91 V)

36,5

37,4

73,9

Petlas Imperium PT515 (91 V)

35,9

38,3

74,2

Viking ProTech NewGen (91 V)

36,1

38,1

74,2

GT Radial Champiro FE1 (91 V)

36,5

38

74,5

Sailun Atrezzo Elite (91 V)

37,1

38,2

75,3

Nankang Eco-2+ Green Sport (91 V)

37,9

37,7

75,6

Vigyázat: A következő gumiabroncsok egyértelműen túl hosszú féktávolsággal rendelkeznek!

Austone SP-6 Athena (91 V)

37,4

38,7

76,1

Fortune FSR 602 (91 V)

36,7

39,6

76,3

Firemax FM601 (91 V)

37,9

38,5

76,4

Alliance 030EX (91 V)

40,3

36,6

76,9

Seiberling Touring 2 (91 V)

38,2

38,7

76,9

A-plus A606 (91 V)

39,6

37,4

77

Riken Road Performance (91 V)

39,7

37,8

77,5

Powertrac City Tour (91 V)

39,6

38,5

78,1

Atlas Green HP (91 V)

39,4

38,8

78,2

Tomket Sport (91 V)

39,2

39

78,2

Antares Ingens A1 (94 W)

39,5

39,8

79,3

Achilles ATR-Sport 2 (91 V)

41

38,4

79,4

Maxtrek Maximus M1 (91 V)

45,9

38,9

84,8

Double Coin DC99 (91 V)

51

40,5

91,5

* Féktávolság 80 km / h-tól nedves úton, száraz úton pedig 100 km / h-tól

Tesztjeiket Apollo, Avon, Barum, BF Goodrich, Continental, Cooper, Debica, Dunlop, Falken, Firestone, Fulda, General, Goodyear, Kleber, Kumho, Maxxis, Michelin, Nexen, Nokian, Pirelli, Sava, Semperit, Uniroyal, Viking és Vredestein gumiabronccsal végezték.
 

 

Forrás:
autobild.de

bhpgumi.hu
kosar icon
Gumiabroncs WEBSHOP

tyre-test.org Gumiabroncs tesztek,
vélemények valós
felhasználóktól
tire icon tyre background

gumi-b2b.hu/platform Magyarország legnagyobb
gumiabroncs platformja
tire icon tyre background

Töltse le applikációnkat!

Google Play ikon
Google Play ikon