Ez a 20 téli gumi rendelkezik a legkiválóbb fékező erővel az AutoBild idei téli gumi tesztje alapján

Tóth Dorottya

Ez a 20 téli gumi rendelkezik a legkiválóbb fékező erővel az AutoBild idei téli gumi tesztje alapján

A 2021 -es AutoBild téli gumiabroncs -teszt megmutatja, hogy melyik gumiabroncs jelent valóban biztonságos megoldást. Összesen 50 gumiabroncsot teszteltek a vizsgálat során.
Itt láthatja a 20 téli gumit, amelyek a legjobban teljesítettek a biztonsági ellenőrzés alkalmával!

A fő AutoBild 2021 -es téli gumiabroncs -teszt során a 205/55 R16 H abroncsméretre összpontosítottak a tesztelők. A méret alkalmas a legtöbb kompakt osztályú autóhoz - például a VW Golfhoz, a Ford Focushoz és az Opel Astrához -, valamint sok régebbi középkategóriás modellhez is. A téli gumiabroncs teszt elején 50 különböző gumit vásároltak névtelenül különböző szakkereskedőktől. Ezt követően egy első biztonsági ellenőrzésen kellett bizonyítaniuk a gumiknak, ahol a fékezési tulajdonságokat vizsgálták, nedves pályán 80 km / órás sebességnél. Itt már kizárták az első gyengeségeket mutató jelölteket a teszt további részéből.

Ezután a legjobb 35 gumiabroncs versenyzett tovább tömör hótakarón, 50 km / h -ás sebességről fékeztek le.
Csak a 20 legjobb abroncs jut el a döntőig, amelyekkel 13 másik vizsgálati területen (beleértve az aquaplaninget, a kezelhetőséget és a futásteljesítményt is) elvégzik a tényleges gumiabroncs -tesztet.

Téli gumiabroncs -teszt 2021: A Bridgestone áll a fékpróba-teszt élén

A várakozásoknak megfelelően a prémium márkák termékei a 20 döntős között szerepelnek. A Bridgestone Blizzak LM005 a legjobb fékteljesítményt mutatja a téli gumiabroncsok között, csúcs minősítéssel mind nedves, mind havas úton.
Ám néhány olcsó márkájú gumiabroncs is meglepően pozitív eredménnyel teljesíti az első biztonsági ellenőrzést. Beleértve például a Barum Polaris 5 -öt vagy a Nexen Winguard Snow G3 -at.

A fékezési teszt 20 döntőse az AutoBild 2021-es téli gumi tesztjén

Bár a teszt utolsó fordulója még nem fejeződött be teljesen, a biztonsági ellenőrzés eredményeit már meg tudjuk mutatni (a teljes tesztjelentést rövidesen elolvashatja az AutoBild 40/2021 lapszámban). Az első táblázat azt a 20 téli gumit mutatja, amelyek bejutottak az utolsó körbe. A második táblázat az összes tesztelt téli gumiabroncs fékezési minősítését mutatja.
A saját biztonsága érdekében jobb, ha nem tartja az egeret a táblázat végén található 15 abroncson, amikor kiválasztja az idei téli gumi szettet. A legrosszabb gumik sok értékes méter féktartalékot adnak le nedves úton, ezért a nedves fékezés után kizárták őket a tesztből. A legrosszabb gumik sok értékes métert veszítenek a fékezéskor nedves útfelületen, ezért a nedves pályán történő fékezést követően kizárták őket a tesztből.

Tesztelt gumiabroncs                                                                     Féktávolság

autobild tel 1

autobild tel 2

autobild tel 3

(* Összérték szerint rendezve (hozzáadott féktávolság); ** Nedves féktávolság 80 km / h -tól, száraz fékút 100 km / h -tól)
#Segítség a táblázat értelmezéséhez:
 - Nass=nedves úton mért féktávolság
 - Schnee= havas úton mért féktávolság
 - Gesamt= összesített féktávolság

Előzetes forduló: a féktávolság mérési eredményei (méterben)
Gumiabroncs                                    Nedves fékezés 80 km / h   Havas fékezés 50 km / h         Összesen

autobild tel 4

autobild tel 5

autobild tel 6

* a féktávolság teljes hossza szerint válogatva; minden gumiabroncs terhelési / sebességindexe 91 H.

 

AUTO BILD téli gumi teszt 205/55 R16 (2021)

Az AutoBild 2021 -es téli gumiabroncs teszt során a 205/55 R16 H abroncsméretre összpontosítottak, ami a legtöbb kompakt autóhoz alkalmas – például a VW Golfhoz, a Ford Focushoz és az Opel Astrához-, valamint sok régebbi középkategóriás modellhez. A téli gumiabroncs teszt elején 50 különböző gumit vásároltak a tesztelők névtelenül a szakkereskedőktől. Ezt követően az abroncsoknak bizonyítaniuk kellett először egy biztonsági ellenőrzésen, fékezéssel kezdve a nedves pályán 80 km / órától. Itt már kizárták a mezőny egy jelentős részét. (Erről korábban értekeztünk már.) Ezután a legjobb 35 gumiabroncs versenyzett vastag hótakaróval fedett úton, és 50 km / h -ról kezdték a fékezést.
A 15 leghosszabb féktávolsággal rendelkező gumiabroncsot már ennél a fordulónál kizárták a teszt további részéből. A fennmaradó 35 téli guminak 50 km/h sebességről kellett lefékeznie fagyott hótakarón. Ezt követően ismét további versenyzők estek ki – a teszt utolsó fordulójában csak a versenyben maradó 20 gumiabroncsot vették figyelembe, amelyek mindkét féktesztből a legrövidebb fékutakat teljesítették.

Csak a 20 legjobb abroncs jutott be a döntőbe, és 13 másik vizsgálati területen (beleértve az aquaplaning-et, a kezelhetőséget és a futásteljesítményt is) tényleges gumiabroncs tesztelésen estek át.

Melyek voltak az utolsó forduló vizsgálati szempontjai?
 - Havas pályán: tapadás, szlalom és kezelhetőség
 - Nedves pályán: aquaplaning, íves aquaplaning, körpálya és kezelés
 - Száraz pályán: fékezés (100 km/h-tól), kezelhetőség és zaj
 - Költségek: futásteljesítmény, ár 1000 km futás, gördülési ellenállás

ab 1

Az átfogó vizsgálat eredményei:

A Bridgestone Blizzak LM005 a legjobb fékteljesítményt mutatja a téli gumiabroncsok között, csúcsértékekkel mind nedves, mind havas úton. Ugyanakkor néhány alacsonyabb árkategóriájú gumiabroncs is szépen teljesítette az első biztonsági ellenőrzést. Beleértve például a Barum Polaris vagy a Nexen Winguard Snow G3 gumiabroncsokat.
A teszt győztese a Continental WinterContact TS 870 lett, példás minősítéssel.
Minden időjárási körülmények között pontot szerez a meggyőző vezetési teljesítményével, rövid féktávjával, precíz kormányzási viselkedésével, és az aquaplaning esetén is jó biztonsági tartalékokkal rendelkezik.
Magas ára ellenére a Conti a "Költségek" teszt fejezetet is megnyeri (azonos pontszámmal a Fuldával), és megkapja a "Eco-Master" tesztpecsétet is a különleges gazdaságosságért. Az összes tesztjelölt közül a Continental abroncsnak lett a legnagyobb futásteljesítménye. A Conti gördülési ellenállása is alacsony (3. hely a Barum és a Nokian mögött), ami kedvezően hat az üzemanyag-fogyasztásra.

ab 2

A második helyezett (minősítés: "példás") a Michelin Alpin 6, amely kiegyensúlyozott teljesítmény-potenciállal rendelkezik, és jó téli tulajdonságokkal, meggyőző kezelhetőséggel és magas futásteljesítménnyel lett pontszerző.

ab 3

A Kleber Krisalp HP3 és a Vredestein Wintrac abroncsok (mindkettő a 3. helyen) szintén a "példás" tesztértékelést kapták). A Bridgestone (Blizzak LM 005), a Hankook (Winter i*cept RS2), a Goodyear (UltraGrip 9+) és a Dunlop (Winter Sport 5) abroncsai "jó" minősítést kaptak.
A Kleber Krisalp HP3 és a Vredestein Wintrac abroncsok (mindkettő a 3. helyen) szintén a "példás" tesztértékelést kapták. A Bridgestone (Blizzak LM005), a Hankook (Winter i*cept RS2), a Goodyear (UltraGrip 9+) és a Dunlop (Winter Sport 5) abroncsai "jó" minősítést kaptak.

Tizenegy téli gumiabroncs kapta a meg a "kielégítő" minősítést. Csak feltételesen ajánlható a Lauffen kedvező árú gumiabroncsa (i-Fit+), amely garnitúránként körülbelül 275 (kb.100.000Ft) euróért kapható. Meggyőző téli tulajdonságokkal rendelkezik, ugyanakkor jelentősen korlátozott aquaplaning tulajdonságai vannak, mérsékelt oldalsó tapadással rendelkezik nedves körülmények között és alacsony a futásteljesítménye. A Laufennél sokkal jobban szerepeltek a teszten (minősítés: "kielégítő") a Barum (Polaris 5) és a Nexen (Winguard Snow G3) abroncsai.

ab 4

ab 5

bhpgumi.hu
kosar icon
Gumiabroncs WEBSHOP

tyre-test.org Gumiabroncs tesztek,
vélemények valós
felhasználóktól
tire icon tyre background

gumi-b2b.hu/platform Magyarország legnagyobb
gumiabroncs platformja
tire icon tyre background

Töltse le applikációnkat!

Google Play ikon
Google Play ikon

Önnek ajánljuk