2021-es négyévszakos gumiabroncs-teszt 225/50 R17 méretben
Egész évben használható gumik a középosztály járművei számára
Az AutoBild 32 db négyévszakos gumiabroncsot tesztelt 225/50 R17 méretben. Csak négyen bizonyultak sokoldalúnak és megfelelőnek a változatos útviszonyok közé.
Négyévszakos gumiabroncs, a név önmagában a végső, mindenre kiterjedő gondtalan megoldást ígéri a sofőröknek, a minden időjárási körülmény mellett használható gumiabroncsok személyében. Ezek a sokoldalú felhasználást ígérő, tehetséges abroncsok vitathatatlan előnyöket kínálnak a nyári gumiabroncsok és a téli gumik közötti félévenkénti cseréhez képest: nincs fárasztó kerékcsere, nincs második abroncs készlet, nincs tárolási díj és természetesen nincs piszkos ujj sem.
De ennyi kényelem biztos hogy nem fog a biztonság rovására menni?
Nem! Az elmúlt években végzett biztonsági ellenőrzéseken és gumiabroncs-teszteken rendszeresen tanúsításra került a négyévszakos gumiabroncsok használatának létjogosultsága. Ám ezúttal egy másik mezőnyben kell versenyezniük, mert a korábbi tesztekkel ellentétben, most nem a kis és kompakt járművek biztonságos alternatív gumiabroncsairól van szó, hanem a sportos középosztályéról. A nagyobb súly, nagyobb motorteljesítmény és a vezetési dinamikára vonatkozó megnövekedett követelmények valódi kihívást jelentenek a 32 négyévszakos jelölt számára, 225/50 R 17-es méretben.
Természetesen négyévszakos gumiabroncsok tekintetében mindig elő fog fordulni, hogy az enyhe kompromisszumokat el kell tudni fogadni, elvégre az egész évben használható gumikkal szemben támasztott követelmények sokkal nagyobbak.
A gumik havas alkalmasságát a finnországi Ivalo fedett tesztpályáján tesztelték. Így tesztelt az AutoBild:
A négyévszakos mintázatoknak először a vizsgálat legfontosabb részein kellett teljesíteniük. A féktávolságot 100 km / h -nál mérték - egyszer száraz, egyszer nedves lejtőn. Húztak egy vonalat, ami szerint a 97 méternél hosszabb féktávolságú jelölteket másodosztályúnak minősítették. Így 16 abroncs maradt, amelyek megfeleltek a teszt tényleges fő részének. Velük a sarkkörön túlra jutott a tesztelő brigád, a finnországi Ivalóba. Ott a téli szezonból származó természetes havat hatalmas hűtő csarnokokban tárolják, így egész évben lehet abroncs teszteket végezni az ápolt beltéri hóutakon.
Másrészt, a nedves és száraz tesztekhez nyári 22 fok uralkodott, amelyeket a papenburgi ATP teszthelyen és az ausztriai Wachauringon végeztek el.
A kopás próbát 12.000 kilométernyi úton bízták rá a Clausthal-Zellerfeldből származó IFV (Ing.-Gesellschaft für Fahrversuche) szakemberekre.
Vizsgálati eredmények:
- A teszt győztese, a Goodyear Vector 4Seasons Gen3 minden időjárási körülmény esetén meggyőző teljesítményt nyújt.
1. hely: Goodyear Vector 4Seasons Gen3 (98 W)
EU -címke **: C / B / 70
Értékelés: Hó: 2+; Nedves: 2+; Száraz: 2; Költség: 2+
Ítélet: példaértékű
Erősségek: A teszt győztese meggyőző teljesítményt nyújtott minden időjárási körülmény között, dinamikus kezelési viselkedés, rövid féktávok nedves utakon, nagyon jó aquaplaning tartalékok, nagy futásteljesítmény, jó ár-teljesítmény arány jellemző rá.
A 2.helyezett Continental AllSeasonContact szintén „példaértékű” AutoBild minősítést kapott.
Continental AllSeason Contact (98 V)
EU -címke **: B / B / 72
Értékelés: Hó: 2+; Nedves: 2; Száraz: 2; Költség: 2
Ítélet: példaértékű
Erősségek: Meggyőző, sokoldalú tehetség jó téli tulajdonságokkal, pontos kormányzási viselkedéssel, a legjobb biztonsági tartalékokkal az aquaplaning terén, jó gördülési kényelemmel, üzemanyag-takarékos gördülési ellenállással.
Gyengeségek: magas ár.
3. hely: Hankook Kinergy 4S² (98 V)
EU -címke **: C / B / 72
Értékelés: Hó: 2; Nedves: 2; Száraz: 2; Költség: 3+
Ítélet: jó
Erősségek: A Hankook Kinergy 4S² gumiabroncsok kiegyensúlyozott menettulajdonságokkal, stabil nedves és száraz kezelhetőséggel, rövid havas- és nedves féktávolsággal, jó aquaplaning tulajdonságokkal, és megfizethető áron érhetőek el.
Gyengeségek: korlátozott futásteljesítmény.
4. hely: Vredestein Quatrac Pro (98 V)
EU -címke **: E / B / 71
Értékelés: Hó: 2; Nedves: 1-; Száraz: 2; Költség: 3
Ítélet: jó
Erősségek: Dinamikus kezelhetőséggel és rövid féktávolsággal ért el jó eredményt az abroncs nedves úton, továbbá pontos kormányzási viselkedést és kényelmet biztosít.
Gyengeségek: korlátozott futásteljesítmény, megnövelt gördülési ellenállás.
5. hely: Falken EuroAll Season AS 210 (98 V)
EU -címke **: C / C / 70
Értékelés: Hó: 2; Nedves: 2+; Száraz: 2; Költség: 2
Ítélet: kielégítő
Erősségek: Jó tapadás és rövid féktávok havon, dinamikus nedves és száraz kezelhetőség, rövid féktávolság nedves körülmények között, jó futásteljesítmény.
Gyengeségek: alulkormányzott kezelés havas útfelületen, megnövelt gördülési ellenállás.
5. hely: Nokian Seasonproof (98 V)
EU -címke **: C / B / 69
Értékelés: Hó: 1-; Nedves: 2-; Száraz: 2-; Költség: 2+
Ítélet: kielégítő
Erősségek: Rendkívül meggyőző menettulajdonságokkal havon, nagy futásteljesítmény, jó ár-teljesítmény arány.
Gyengeségek: alulkormányzott magatartás nedves és száraz lejtőkön.
7. hely: Michelin CrossClimate 2 (98 V)
EU -címke **: B / B / 71
Értékelés: Hó: 2+; Nedves: 2-; Száraz: 1-; Költség: 2-
Ítélet: kielégítő
Erősségek: Biztonságos menettulajdonságok havas útfelületen, jó aquaplaning tulajdonságok, alacsony gördülési ellenállás.
Gyengeségek: alulkormányzott nedves kezelés, magas ár.
8. hely: Maxxis Premitra All Season AP3 (98 W)
EU -címke **: C / B / 70
Értékelés: Hó: 2+; Nedves: 2-; Száraz: 2+; Költség: 2-
Ítélet: kielégítő
Erősségek: Jó oldalirányú irányítás és kiváló tapadás havon, rövid féktávok havas és száraz utakon, alacsony zaj, alacsony ár.
Gyengeségek: Mérsékelten megfelelő tulajdonságok nedves úton, kielégítő futásteljesítmény.
9. hely: Bridgestone Weather Control A005 Evo (98 V)
EU -címke **: C / A / 71
Értékelés: Hó: 2; Nedves: 2; Száraz: 2+; Költség: 3+
Ítélet: kielégítő
Erősségek: Sportos, dinamikus kezelés száraz utakon, jó tapadás és rövid féktáv jégen és havon, stabil kezelhetőség nedves lejtőkön.
Gyengeségek: alulkormányzott kezelés havon, korlátozott futásteljesítmény.
10. hely: Dunlop Sport All Season (98 V)
EU -címke **: B / B / 72
Értékelés: Hó: 2-; Nedves: 2+; Száraz: 2; Költség: 2-
Ítélet: kielégítő
Erősségek: Új négyévszakos gumiabroncs jó teljesítménnyel és menetdinamikával nedves és száraz lejtőkön, valamint jó aquaplaning tartalékokkal is rendelkezik.
Gyengeségek: Erősen alulkormányozottság havon, mérsékelt futásteljesítmény.
11. hely: Viking Four Tech (98 W)
EU -címke **: E / C / 72
Értékelés: Hó: 2-; Nedves: 2-; Száraz: 2-; Költség: 2
Ítélet: kielégítő
Erősségek: Rövid fékút havas úton, jó aquaplaning viselkedés, rövid nedves féktáv, alacsony gördülési ellenállás.
Gyengeségek: Mérsékelt tapadás havon, alulkormányzott nedves útkezelés, hosszabb féktávolság száraz úton.
12. hely: Kumho Solus 4S HA32 (98 W)
A Kumho Solus 4S HA32 megkapja az "Eco-Meister" teszt-minősítést, mint a leggazdaságosabb négyévszakos gumiabroncs a mezőnyben.
EU -címke **: C / B / 72
Értékelés: Hó: 2; Nedves: 3+; Száraz: 2; Költség: 1
Ítélet: kielégítő
Erősségek: Dinamikus kezelhetőség száraz lejtőkön, a legjobb futásteljesítmény a tesztben (AUTO BILD Eco-Masters!).
Gyengeségek: Korlátozott tapadás nedves körülmények között, alulkormányzott vezetési magatartás havon és nedves lejtőkön.
13. hely: Firestone Multiseason Gen02 (98 V)
EU -címke **: C / B / 72
Értékelés: Hó: 2+; Nedves: 3+; Száraz: 2-; Költség: 2
Ítélet: kielégítő
Erősségek: Jó tapadás és rövid fékút havon, stabil útkezelés száraz és havas felületen, jó futásteljesítmény.
Gyengeségek: Jelentősen korlátozott aquaplaning tartalékok, mérsékelt kanyarodási tulajdonságok nedves utakon.
14. hely: Pirelli Cinturato All Season SF 2 (98 W)
EU -címke **: B / B / 70
Értékelés: Hó: 2+; Nedves: 3+; Száraz: 2; Költség: 2-
Ítélet: kielégítő
Erősségek: Dinamikus kezelés és rövid féktávok havon és száraz lejtőkön, alacsony gördülési ellenállás.
Gyengeségek: Mindössze csak kielégítő teljesítmény hosszabb féktávolság mellett nedves úton.
15. hely: Nexen N'blue 4Season (94 V)
EU -címke **: E / B / 69
Értékelés: Hó: 3+; Nedves: 3+; Száraz: 2-; Költség: 2+
Ítélet: kielégítő
Erősségek: Jó futásteljesítmény, rövid száraz fékút, alacsony ár.
Gyengeségek: Csak kielégítő téli menettulajdonságok, erősen alulkormányzott vezetési viselkedés nedves és száraz lejtőkön, megnövelt gördülési ellenállás.
16. hely: Giti Allseason AS1 (98 W)
EU -címke **: C / B / 70
Értékelés: Hó: 2-; Nedves: 2-; Száraz: 2-; Költség: 3-
Ítélet: kielégítő
Erősségek: Rövid féktávolságok havas és nedves utakon, jó kényelem, alacsony zajszint.
Gyengeségek: Gyenge oldalirányú vezetés száraz és havas lejtőkön, korlátozott futásteljesítmény, kissé megnövelt gördülési ellenállás.
Kiegészítő információk az AutoBild tesztjeihez:
* Az értékelés a német iskolai osztályzatokon alapul 1 -től "nagyon jó", 6 = "nem kielégítő" -ig. Minden gyártó a minőségének összegében jelenik meg.
A teszt négy fejezetre oszlik:
- havas út
- nedves út
- száraz út
- és költségek.
A téli szezon szempontjából fontos havas és nedves fejezetek súlya egyenként 30 százalék, a fejezetek osztályozása száraz utakon és a költségek fejezetének súlya 20 százalék. A biztonság szempontjából releváns gyakorlatok 3+ alatti osztályzatai (itt nem láthatók) már nem teszik lehetővé a "példamutató" bírálatot, tehát leminősítéshez vezetnek.
A 2 -es fejezetek osztályai, valamint a 4+ -tól adott értékelés szintén leminősítéshez vezetnek. Döntetlen esetén a gyártók ábécé sorrendbe vannak rendezve.
** Osztályozás az EU gumiabroncs-címkézési követelményei szerint a gördülési ellenállás / nedves tapadás / elhaladási zaj tekintetében.
Tesztünket támogatta a Bf Goodrich, a Bridgestone, a Continental, a Falken, a Firestone, a Goodyear, a Hankook, a Kleber, a Kumho, a Michelin, a Nokian, a Pirelli és a Vredestein.
Forrás:
autobild.de