AUTO BILD 2022 négy évszakos gumiteszt kisméretű személygépjárművekhez

Tóth Dorottya

AUTO BILD 2022 négy évszakos gumiteszt

Ilyen baljós gazdasági helyzetben mindenki igyekszik minél többet spórolni - de remélhetőleg nem a biztonság rovására. Az AUTO BILD minden éghajlati zónában teszteli az egész évszakos abroncsokat - és kiderül, hol lehet és hol érdemes spórolni!

Mindenhol van lehetőség a megtakarításra, így a gumiabroncsok esetében is. A gumiabroncsok szerepe kulcsfontosságú a közlekedésben, hiszen az egyetlen találkozási pont az abroncs a jármű és az út között. Az egész használatos gumiabroncsok egyre népszerűbbek. A második szett kerék, a felszerelés és a tárolás költségei mellett sok időt is meg lehet takarítani, mivel a gumiabroncsok cseréje szükségtelenné válik. Ugyanakkor a négyévszakos gumiabroncsok nem fukarkodhatnak a biztonsági tartalékokkal.

 A jelölteknek 14 különálló szakterületen kell bizonyítaniuk képességeiket az összes éghajlati övezetben, mielőtt a végső költségfejezetben még egyszer teszteljük őket gazdaságosságuk szempontjából. Az AUTO BILD ezúttal első alkalommal ítéli oda a "Zöld gumiabroncs" pecsétet is. Ennek segítségével értékelik a gumiabroncsok környezetbarát viselkedését és fenntarthatóságát. Végül is ez is egy olyan terület, amelyen nem szabad spórolni.

autobild 4vszakos

 

Négy évszakos gumiabroncsteszt 195/55R16-os méretben- eredmények:

  1. Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 (91 V) - példás
  2.     Vredestein Quatrac (91 V) - példás
  3.     Hankook Kinergy 4S² (91 H) - jó
  4.     Kleber Quadraxer 3 (91 V) - jó
  5.     Kumho Solus 4S HA32+ (91 V) - jó
  6.     Nokian Seasonproof (91 V) - jó
  7.     Dunlop Sport All Season (91 V) - jó
  8.     Falken EuroAll Season AS 210 (91 V) - jó
  9.     Michelin CrossClimate 2 (91V) - kielégítő
  10.     Nexen N'blue 4Season (91 H) - kielégítő
  11.     Firestone Multiseason 2 (91 V) - kielégítő
  12.     Toyo Celsius AS2 (91 V) - kielégítő
  13.     Continental AllSeason Contact (91 V) - kielégítő
  14.     Maxxis Premitra All Season AP3 (91 V) - feltételesen ajánlott
  15.     Bridgestone Weather Control A005-Evo (91 V) - feltételesen ajánlott

A vizsgálatokat egy VW Polon végezték. 

 

Összehasonlítás a téli és a nyári gumiabroncsokkal

Annak ellenére, hogy a tél évről évre egyre enyhébb lesz és nincs erős havazás, az egész évben használható gumiabroncsoknak még szélsőséges körülmények között is biztonságos vezetési tulajdonságokkal kell rendelkeznie. Az összes tesztfajtában vizsgált téli és nyári gumiabroncsok közvetlen összehasonlítása megmutatja, hogy ezek a biztonsági tartalékok mekkorák. Szinte minden tesztalany jó és biztonságos téli tulajdonságokkal rendelkezik. A Michelin CrossClimate 2 néha még a téli gumiabroncsoknál is jobb. Habár a teszt résztvevői mindegyike rendelkezik a törvény által előírt hópehely szimbólummal, a Maxxis és a Bridgestone abroncsok téli alkalmassága csak kielégítő, a Bridgestone Weather Control A005-Evo esetében pedig még erősen korlátozott is.

Nedves úton és nyári hőmérsékleten a négyévszakos gumiabroncsoknak a nyári gumiabroncsok tulajdonságaival kell versenyezniük. Az aquaplaning-tesztek kivételével, ahol a nedves útra specializálódott Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 kínálja a legjobb tartalékokat, a nyári gumiabroncs a várakozásoknak megfelelően mindig az élen végzett. A Vredestein, a Hankook, a Dunlop és a Bridgestone ropogós és sportos jelöltjei is szinte azonos szinten vannak. A Nexen és a Toyo kevésbé jól teljesítenek, all-season abroncsaiknak fékezéskor és kanyarban hiányzik a tapadása.

autobild 4évszak 2

 

Az négyévszakos gumiabroncsok különösen a kis- és kompakt kategóriájú járművekhez ajánlottak. A nedves útviszonyok között végzett vizsgálatok a legtöbb esetben jó eredménnyel zárultak.

Még napsütéses időben és száraz úton is a nyári gumiabroncsok felé kell orientálódniuk a jelölteknek. Ez különösen igaz a kormányzás és a kezelhetőség jellemzőire, amelyek ideális esetben a vezetés biztonsága mellett a vezetési élményhez szükséges csipetnyi élvezetet is biztosítják. A Vredestein, a Bridgestone, a Michelin és a Kleber jelöltjei kínálják a legnagyobb élményt. Spontán reagálnak a kormánykerékről érkező parancsokra, és tempósan veszik a kanyarokat a kezelési pályán. Nem teljesen véletlen, hogy a tesztautó ezekkel a gumiabroncsokkal áll meg a leggyorsabban vészfékezés után.

Ezzel szemben a Maxxis és a Nexen téli gumiabroncsai jellemzően lassúak, míg a Continental, a Firestone és a Nokian a leghosszabb féktávot kínálja.

 

Költségek és fenntarthatóság

A költségek tekintetében a tiszta vételár csak alárendelt szerepet játszik. A legfontosabb kritérium viszont a futásteljesítmény. Meghatározza, hogy hány kilométer megtétele után érhető el a fő futófelületi barázdákban a megengedett minimális 1,6 milliméteres profilmélység. A gigantikus 72 000 kilométerrel a Nexen messze az élen jár. A Michelin, amely a futásteljesítmény tekintetében az etalon, az utolsó előtti helyen áll, bár még mindig tiszteletre méltó 44 000 kilométerrel. Mint az összehasonlítás legdrágább abroncsa, az 1000 kilométerre vetített költségszámítás szempontjából is a lista végére csúszik a szintén legyőzött Continentallal. A gépjárműforgalom környezeti hatásait nem lehet megmagyarázni. A szálló por, a zajkibocsátás és az erőforrások pazarlása azonban nem könnyen, és főleg nem gyorsan küszöbölhető ki. És ne áltassuk magunkat, még az e-mobilitásra való átállással sem lesz környezetbarát egyéni közlekedés. Mindazonáltal a gumiabroncsgyártók komoly erőfeszítéseket tesznek a negatív hatások csökkentése érdekében. Ez egy üdvözlendő elkötelezettség, amelyet az új "Zöld gumiabroncs" környezetvédelmi címkével kíván az AUTO BILD támogatni és népszerűsíteni. Természetesen ez mindig azzal a feltétellel jut érvényre, hogy a vezetés biztonsága számunkra, sofőrök számára nem marad a háttérben.

 

A Goodyear Vector 4Seasons lett a teszt győztese

Alacsonyabb kopás, kisebb üzemanyag-fogyasztás, kevesebb erőforrás-fogyasztás, kisebb zajszennyezés és rövidebb szállítási távolságok - e kritériumok alkalmazása után elemezték az egész szezonra kiterjedő gumiabroncstesztek jelöltjeit, és értékelték az egyes pontokat. A futásteljesítmény, az ebből adódó lehető legkisebb mértékű gumiabroncskopás és az üzemanyag-fogyasztás a meghatározó jellemzők. Végül a Goodyear Vector 4Seasons nyerte a versenyt -mint meggyőző bizonyíték arra, hogy a menetdinamikai csúcsteljesítmény és a környezet iránti elkötelezettség nem zárja ki egymást.

goodyear vector4seasonsgen3 3745

 

Így tesztelt az AUTO BILD

Minden jelöltnek először a fékezési teszten keresztül kell megfelelnie a vizsga fő részének. Mindegyik gumiabroncsot 100 km/h sebességről fékezik nedves és száraz pályán. Ha mindkét féktáv hosszabb, mint összesen 99 méter, akkor az abroncs nem jogosult a következő tesztkörre - ekkor a második osztályba kerül. A teszt fő részében a 15 döntős először a bolygó déli felére utazik. Az új-zélandi Alpokban az SHPG tesztpályán -5 fokos téli tesztkörülmények találhatóak. Nyárias 22 fok uralkodott viszont a nedves és száraz tesztek során, amelyeket a papenburgi ATP-tesztpályán és az ausztriai Wachauringon végeztek.

A 12 000 közúti kilométeren át tartó kopásvizsgálatot, amely meghatározza a költségfejezetet, az IFV (Ingenieurgesellschaft für Fahrversuche in Clausthal-Zellerfeld) kopásszakértőire bízták.

 

Az AUTO BILD által pédásra minősített abroncsok elérhetők készleteinkről:

https://bhpgumi.hu/autogumi/negyevszakos-gumi/goodyear-negyevszakosgumi/vector-4seasons-gen-3/

https://bhpgumi.hu/autogumi/negyevszakos-gumi/vredestein-negyevszakosgumi/quatrac-5/

 

 

További 4évszakos abroncsok a BHPgumi készletéről:

https://bhpgumi.hu/autogumi/negyevszakos-gumi/

 

 

Forrás:

autobild.de

 

Kapcsolódó cikkek

Az úttörő Vredestein a négy évszakos EV abroncsok új mércéjét állítja fel

Az Apollo Tyres bemutatta a Vredestein Quatrac Pro EV-t, Európa első olyan egész évben használható gumiabroncsát, amelyet kifejezetten akkumulátoros elektromos járművekhez és hibridekhez fejlesztettek ki. a Vredestein Quatrac Pro EV kiváló kezelhetőséget és stabilitást, lényegesen alacsonyabb szintű gördülési ellenállást és kényelmesebb utazást biztosít. Mindemellett könnyebb konstrukcióval is rendelkezik, és gyártása során kevésbé terheli a környezetet. A teljesen új prémium termék a jövő hónaptól kapható a gumiabroncs-kiskereskedőknél és -forgalmazóknál, kezdetben hét méretben 18 és 19 colos keréktárcsákhoz, és további 12 méretben - köztük 17 és 20 colos opciókkal.

Magyar Gumiabroncs Szövetség- interjúsorozat gumiabroncs ipari szereplőkkel: az abroncsgyártás jövője az innováció

Magyar Gumiabroncs Szövetség- interjúsorozat gumiabroncs ipari szereplőkkel: Sipőcz Győző: az abroncsgyártás jövője az innováció A Magyar Gumiabroncs Szövetség (Hungarian Tire Association - HTA) interjúsorozatának ezen részében a Goodyear Hungary Kft. kelet-európai kiskereskedelmi operatív vezetőjét kérdezték, aki szerint az abroncsok fejlesztése messze túlmutat azon, hogy éppen milyen a mintázatuk. Kinek jó a négyévszakos abroncs, kell-e félni az újrafutózott teherautó abroncsoktól, és miként alakul át a cég mobilitási szolgáltatóvá. Egyebek mellett ezek a témák kerültek szóba.

MICHELIN CROSSCLIMATE 2 SUV; a négyévszakos abroncsok mestere!

A Michelin a CrossClimate 2 SUV mintázatát kifejezetten városi terepjárokra fejlesztette. Lendületben marad mindenhol, minden időjárásban - az elsőtől az utolsó kilométerig. Az új négyévszakos mintázat az európai piacok legkeresettebb all-season abroncscsaládjának tagja.  A CrossClimate 2 SUV egy biztonságos és költséghatékony választás. Téli minősítéssel is rendelkező gumiabroncs, amely minden eddiginél magasabb szintű biztonságot szavatol SUV modellek számára, minden időjárási körülmény között! A MICHELIN CROSSCLIMATE 2 SUV abroncs egész évben meggyőző biztonsági teljesítményt nyújt, így nyugodtan rábízhatja magát!

Szakmai tények a négyévszakos gumiabroncsról a Continental jóvoltából

A négyévszakos gumiabroncsokra sokan kompromisszumos megoldásként tekintenek, vannak viszont, akik esküsznek rájuk. A tavasz és ezzel együtt az abroncscsere beköszöntével ismét felmerül a kérdés, hogy milyen érvek szólnak a minden szezonra alkalmas abroncsok mellet vagy éppen ellen. Arról, milyen előnyökkel és hátrányokkal járnak, illetve, hogy mely autókon teljesítenek a legjobban, Menkó Illés, a Continental műszaki szakértője adott áttekintést.

bhpgumi.hu
kosar icon
Gumiabroncs WEBSHOP

tyre-test.org Gumiabroncs tesztek,
vélemények valós
felhasználóktól
tire icon tyre background

gumi-b2b.hu/platform Magyarország legnagyobb
gumiabroncs platformja
tire icon tyre background

Töltse le applikációnkat!

Google Play ikon
Google Play ikon