Több mint 100 négy évszakos gumiabroncs a tesztben: a nagy összehasonlítás kompakt és SUV autókhoz
Melyik négy évszakos gumiabroncs ajánlható igazán? Melyik all-season gumiabronccsal lehetünk tényleg biztonságban? Íme az AUTO BILD idei négy évszakos gumiabroncstesztjének eredménye!

Minden téren van lehetőség a megtakarításra, így a gumiabroncsok esetében is. Fontos azonban, hogy a biztonság ne maradjon sem a pénztárcánkban, sem az út szélén. A gumiabroncsok egyedülálló szerepe jármű és út között közismert tény. Az abroncs az egyetlen találkozási pont, ha úgy tetszik, összekötő kapocs a gépjármű és az útfelület között, így szerepe vitathatatlan. Az all-season gumiabroncsok egyre népszerűbbek, hiszen pénzt és időt lehet megtakarítani a használatukkal. Mindazonáltal egy gumiabroncs nem fukarkodhat a biztonsági jellemzőkkel. Az AUTO BILD idei négy évszakos gumi tesztjéből megtudhatjuk, hogy mely egész évben használatos gumiabronccsal lehetünk biztonságban.
Négy évszakos gumiabroncsok kompakt autókhoz (225/45 R 17)
Az idei átfogó vizsgálat a 225/45 R 17 méretre vonatkozik. Ez a népszerű abroncsméret biztonságos és költségkímélő alternatívát jelent a szezonális abroncscserék helyett, különösen a kis- és kompakt autók osztályába tartozó járművek számára. Azonban nem minden arany, ami fénylik az all-seson termékek között. A 35 jelölt közül mindössze öten kapták meg a "példás" pecsétet, három esetben pedig a "jó" végső minősítést adták a tesztelők. A tesztgyőzelmet a Michelin CrossClimate 2 (94 Y) szerezte meg, éppen csak megelőzve a Continental AllSeason Contact 2 (94 V) abroncsot.
Lássuk a rangsort!
- Michelin CrossClimate 2 (94 Y) - példás (1.2) BHPgumi készleteiről: https://bhpgumi.hu/autogumi/negyevszakos-gumi/michelin-negyevszakosgumi/crossclimate-2/
- Continental AllSeason Contact 2 (94 V) - példás (1.3) BHPgumi készleteiről: https://bhpgumi.hu/autogumi/negyevszakos-gumi/continental-negyevszakosgumi/allseasoncontact-2/
- Bridgestone Turanza All Season 6 (94 W) - példás (1.4) BHPgumi készleteiről: https://bhpgumi.hu/autogumi/negyevszakos-gumi/bridgestone-negyevszakosgumi/turanza-all-season-6/
- Vredestein Quatrac (94 V) - példás (1.4) BHPgumi készleteiről: https://bhpgumi.hu/autogumi/negyevszakos-gumi/vredestein-negyevszakosgumi/quatrac/
- Pirelli Cinturato All Season SF2 (94W) - példás (1.5) BHPgumi készleteiről: https://bhpgumi.hu/autogumi/negyevszakos-gumi/pirelli-negyevszakosgumi/cinturato-all-season-sf-2/
- Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 (94 W) - jó (2) https://bhpgumi.hu/autogumi/negyevszakos-gumi/goodyear-negyevszakosgumi/vector-4seasons-gen-3/
- Kleber Quadraxer 3 (94 V) - jó (2.2) https://bhpgumi.hu/autogumi/negyevszakos-gumi/kleber-negyevszakosgumi/quadraxer-3/
- Hankook Kinergy 4S2 (94W) - jó (2.2) https://bhpgumi.hu/autogumi/negyevszakos-gumi/hankook-negyevszakosgumi/kinergy-4s2-h750/
- BF Goodrich Advantage All Season (94 W) - kielégítő (2.9)
- Kumho Solus 4S HA32 + (94 W) - kielégítő (3.1)
- Dunlop Sport All Season (94 W) - kielégítő (3.1)
- Nexen N’Blue 4Season 2 (94 W) - kielégítő (3.3)
- Firestone Multiseason 2 (94 V) - kielégítő (3.5)
- Toyo Celsius AS2 (94 W) - kielégítő (3.6)
- Ceat 4 SeasonDrive + (94 V) -feltételesen ajánlott (3.7)
- Falken EuroAll Season AS220 Pro (94 W) - feltételesen ajánlott (3.8)
A tesztben szereplő all-season mintázatok zöme elérhető készleteinkről:
https://bhpgumi.hu/autogumi/negyevszakos-gumi/
Az értékelésről: 1 = "nagyon jó" és 6 = "elégtelen" közötti iskolai osztályzatokban történik. Minden gyártó a tulajdonságainak összesített eredményében kerül értékelésre. A teszt négy fejezetre oszlik: havas, nedves, száraz útviszonyok közötti teljesítmény és a költségek. A téli szezon szempontjából fontos havas és nedves szempontok egyenként 30 százalékos súlyt kapnak az értékelésben, míg a száraz körülmények vizsgálata és a költség fejezet egyenként 20 százalékos hangsúlyt kap. A biztonság szempontjából releváns diszciplínákban az adott fejezetben kapott osztályzatok vagy a 3+-tól kapott egyéni osztályzatok leminősítéshez vezetnek. A 3-as vagy annál rosszabb egyéni osztályzatok általában szintén leértékeléshez vezetnek. Holtverseny esetén a gyártók ábécésorrendben kerülnek sorba.
A költségek
A vételáron kívül a gördülési ellenállás és mindenekelőtt a futásteljesítmény határozza meg a költség fejezetet. A Nexen új N'Blue 4Season 2 kiemelkedő futásteljesítményével messze maga mögött hagyja versenytársait. Másrészt a koreai abroncs nem igazán teljesít jól havon és nedves úton. Az "Eco Champion" díjat tehát a Kinergy 4S2, a Hankook márka kiegyensúlyozott all-season gumiabroncsa kapta. Megjegyzés: Az olcsó gumiabroncsok rosszabbul teljesíthetnek a végeredményben, mint a drágább prémium márkák, ahogy azt a Falken és a Firestone két jelöltjének példája is jól mutatja.
Teszteredmények havon:
Egyértelmű, hogy a vizsgálat során mérceként egy téli gumiabroncs havon nyújtott teljesítménye szolgál. Így az inkább téli használathoz tervezett négy évszakos modellek, mint például az újra gondolt Michelin CrossClimate 2, szinte téli társaikkal egyenrangúan teljesítenek hóban és jégen. Csúszós lejtőn vagy jeges kereszteződésekben való elinduláskor minden jelöltre lehet számítani.

A havas utakon azonban havas útviszonyok között egyértelmű eltérések és fokozatok alakultak ki a havas alkalmasság tekintetében. A Michelin, a Bridgestone és a Kleber jelöltjei meggyőző oldalsó tapadásukkal kifejezetten magas biztonságot és bizalmat nyújtanak. A Ceat, a Falken, a Toyo és a Nexen jelöltjei viszont kritikusak: kisebb oldalsó tapadással és hosszabb féktávokkal nem igazán meggyőzőek.
A nedves pályán végzett tesztek
Esőben és nyári hőmérsékleten kell jelöltjeinknek összemérniük magukat a nyári gumiabroncsok teljesítményével. Fékezésben, kezelhetőségben és a körpályán is mindig a nyári gumi jár az élen. Ám a Vredestein Quatrac, az új Bridgestone Turanza AS 6 és a Goodyear Vector 4 Seasons Gen-3 meggyőző nedves tapadással szorosan a nyomában vannak. A Nexen, Ceat és Toyo abroncsok mérsékelt teljesítményt nyújtottak. Aquaplaningban a Pirelli, a BF Goodrich és a Kleber négyévszakosai példás biztonsági tartalékokkal akadályozzák meg a korai felúszást.
A száraz úton végzett vizsgálatok
Ha száraz úton való fékezésről van szó, az abroncsok még mindig elválasztják a búzát a pelyvától. A lágyabb gumikeverék és a futófelületi blokkok apró vágásainak sokasága, amelyeknek a jégen és havon jó tapadást kellene biztosítaniuk, nyári hőmérsékleten megakadályozzák a rövidebb féktávokat. Még a legjobb fékezőknek is további két méterre van szükségük, hogy 100 km/óráról teljesen lefékezzenek, és a jelöltek mezőnyének hátsó részén akár 6.5 méter értékes biztonsági tartalékot is elveszíthetnek. Másrészt a legtöbb all-season gumi jó képet vág az országúti szerepléshez, és tesztpilóták a Vredestein Quatrac, a Kumho Solus 4S és a Hankook Kinergy 4S2 sportos kormányozhatóságát tanúsítják.
Négy évszakos gumiabroncsok összekerék meghajtáshoz (235/65 R 17)
A 2023-as teszt a terepjárókra szánt 235/65 R 17 méretű, egész évben használható gumiabroncsokat értékelte. Néhány gumiabroncs nem mutatott megfelelő fékezési teljesítményt nedves és száraz úton. A teszt győztesei a Bridgestone Turanza All Season 6 és a Michelin CrossClimate 2 SUV voltak, amelyek egyes szakágakban még a klasszikus téli gumiabroncsokat is felülmúlták. Ezek az abroncsok jó választásnak bizonyulnak az összkerékhajtású SUV-ok számára, és csökkentik a szezonális abroncscserék szükségességét.

A rangsor:
- Bridgestone Turanza All Season 6 (108 V) - példás (1.6) BHPgumi készletéről: https://bhpgumi.hu/autogumi/negyevszakos-gumi/bridgestone-negyevszakosgumi/turanza-all-season-6/
- Michelin CrossClimate 2 SUV (108 W) - példás (1.6) BHPgumi készletéről: https://bhpgumi.hu/autogumi/negyevszakos-gumi/michelin-negyevszakosgumi/crossclimate-suv/
- Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 (108 W) - példás (1.7) https://bhpgumi.hu/autogumi/negyevszakos-gumi/goodyear-negyevszakosgumi/vector-4seasons-gen-3/
- Hankook Kinergy 4S² X (108 V) - példás (1.7) https://bhpgumi.hu/autogumi/negyevszakos-gumi/hankook-negyevszakosgumi/kinergy-4s2-x-h750a/
- Vredestein Quatrac Pro + (108 W) - jó (2.5) https://bhpgumi.hu/autogumi/negyevszakos-gumi/vredestein-negyevszakosgumi/quatrac-pro/
- Falken EuroAllSeason AS220 Pro (108 V) - kielégítő (3)
- Toyo Celsius AS2 (108 W) - kielégítő (3.1)
- Uniroyal AllSeasonExpert 2 (108 V) - nem ajánlott (4)
- Imperial All Season Driver (108 W) - nem ajánlott (4.2)
- Kenda Kenetica 4S SUV KR609 (108 V) - nem ajánlott (4.5)
A tesztben szereplő négy évszakos mintázatok többsége elérhető készleteinkről:
https://bhpgumi.hu/autogumi/negyevszakos-gumi/
Egy terepjáróhoz igazán illik egy egész évben használatos gumiabroncs. Na persze a megfelelőt kell megtalálni. Ebben segít ez a teszteredmény. A mostani tesztben nem mindegyik jelölt futott simán végig a vizsgálati pontokon. Már az első biztonsági ellenőrzések, a nedves és száraz úton végzett féktesztek során piros lapot kellett mutatni az Uniroyalnak, a Kendának és az Imperialnak, fékútjaik egyszerűen túl hosszúak, nem mondhatók biztonságosnak.
Az AUTO BILD kiterjedt, átfogó tesztjei során havon, nedves és száraz úton is helyt kell állniuk a vizsgált gumiknak, amelyek nem csak közvetlen versenytársaikkal, de egy nyári és egy téli gumiabronccsal is összevetésre kerülnek. Még ilyen körülmények között is dicséretes eredményt ért el a ranglistában szereplő első öt mintázat. A modern technológiák, különösen a gumikeverékek terén, az elmúlt években folyamatosan növelték a teljesítménypotenciált, amelynek kézzelfogható eredményeit tapasztalhatjuk a tesztek során is.
A Bridgestone és a Michelin a teszt győztesei!
Az új Bridgestone Turanza All Season 6 és a Michelin CrossClimate 2 SUV átlagon felüli eredményei igazolják, hogy vannak rendkívül megbízható négy évszakos gumiabroncsok terepjárók számára is.


Forrás:
autobild.de