Apollo Vredestein Tyres gyöngyöshalászi gumigyára megnyitotta kapuit

Az Apollo Vredestein Tyres gyöngyöshalászi gumiabroncsgyára 2017 elején kezdheti meg a termelést. A 72 hektáron elterülő, 475 millió eurós beruházás a terveknek megfelelően halad. Ez jelenleg az egyik legnagyobb ilyen jellegű gumiabroncs-ipari beruházástervezet Magyarországon. Mindazonáltal a Budapesttől alig 100 km-re található gyár az Apollo Tyres első Indián kívüli zöldmezős beruházása. A gumiabroncsgyártó vállalat közölte, a termelés beindítására nagy erőkkel készülnek. A cég már most több, mint 300 magasan képzett mérnököt, technikust, és abroncsgyártó szakembert alkalmaz.

    Tartalomjegyzék:

  1. Az Apollo Vredestein Tyres 2017. 04. 10-én nyitotta meg magyarországi gyárának kapuit
  2. De miért épít az Apollo Vredestein B.V. gumigyárat pont Magyarországon?

Az Apollo Vredestein Tyres 2017. 04. 10-én nyitotta meg magyarországi gyárának kapuit

Az üzem jól mutatja a vállalat növekedési terveit, és az abroncsgyártásban világszerte használt legmodernebb technológiát vonultatja fel. A magas szinten automatizált létesítményben a gyártást informatikai és robotikai rendszerek vezérlik. A leendő alkalmazottak egy 2 hónapos képzésben is részt vettek a vállalat indiai és holland gyáraiban. A szakmai gyakorlat célja az volt, hogy a szakemberek magabiztosan tudják üzemeltetni a modern technológiás gépeket a gyöngyöshalászi gyárban. Az Apollo Tyres részt vesz a duális képzésben is. Egy gyöngyösi és egy hevesi középiskolával, valamint a Miskolci Egyetemmel működnek majd együtt.

apolloapollo_chennai

A magyar kormány által nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségűnek nyilvánított beruházás alapkövét 2015. áprilisában tette le a miniszterelnök és Onkar S. Kanwar, a vállalat elnök-vezérigazgatója. Az első építési fázis befejeztével a gyár évente 5,5 millió személyautó- és kisteherjármű-, valamint 675 ezer darab busz- és tehergépjármű-abroncsot fog előállítani. A magyar gyár a Hollandiában található, meglévő üzem gyártókapacitását egészíti ki. Apollo és Vredestein márkájú abroncsok készülnek majd az európai piacra.

Az Apollo Tyres története során sokszor merészkedett ismeretlen vizekre.

Ez volt az első indiai abroncsgyártó nagyvállalat, amely külföldön is megvetette a lábát egy 2006-os nemzetközi felvásárlás révén, ezt 2009-ben egy újabb követte. Szintén ők kezdtek el először Indiában gyártott abroncsokat forgalmazni Európában, amely közismerten a legfejlettebb autóipari piac. A kutatás-fejlesztés és a gyártás területén végzett befektetéseinek, illetve márkaépítési tevékenységének köszönhetően a cég hamarosan a nemzetközi piacok meghatározó szereplőjévé válhat.

apollo-orbán

Különleges apropója is van az új gyár avatási időpontjának: a megnyitó egybeesik a vállalat alapításának 40. évfordulójával.

De miért épít az Apollo Vredestein B.V. gumigyárat pont Magyarországon?

A vezérigazgató egy nyilatkozatában elmondta, hogy amikor 2012-ben a gazdasági válság után komolyan fontolni kezdték kelet-európai terjeszkedési céljukat, Szlovákia és Magyarország merültek fel. Végül hazánkra a politikai stabilitása, valamint a kedvező uniós és állami támogatások miatt esett a végső választás. Továbbá az sem volt mellékes körülmény, hogy infrastruktúra szempontjából egy fővároshoz közel eső, jól megközelíthető helyet sikerült találni. Valamint a magyar állam kellően elkötelezett az ipar hosszú távú ösztönzése mellett.

Az indiai Apollo Tyres a 17. legnagyobb gumigyártó a világon. 16000 embert foglalkoztatnak világszerte, jelenleg naponta 1600 tonna árut gyártanak. Az indiai gyártás mellett a holland Vredestein megvásárlásával az övék lett az entschedei gumigyár, Afrikában egy Dunlop-üzemet vásároltak meg. A gyöngyöshalászi beruházással pedig az európai autóipar számára igen fontos régióban, Kelet-Közép-Európában is stratégiai pozícióra tesznek szert.

Milyen európai autógyártókkal van már szerződése az Apollónak, amit a gyöngyöshalászi gumi gyár teljesíthet?

Egy holland cégnek már jelenleg is szállítanak pótkerék-abroncsokat (mankó kerekeket), vagyis úgynevezett „5. kereket”.

Illetve a BMWV-vel és az Audival folyamatos egyeztetések folynak gyári szerelésű abroncsok szállításáról. Ezek a gumik egyelőre az indiai gyárból érkeznek majd, de amikor a magyarországi üzem elindul, onnan szállítják le majd a megrendeléseket. Az első becslések 250 ezer tonna tömegű éves kibocsátást említettek. De hogyan is képzeljük el, hány autót fog majd felgumizni Gyöngyöshalász?

Az indulás utáni időszak első évére tervezett kapacitás a következő: 5,5 millió személyautó-abroncs és 675 ezer teherautó-abroncs. Ezen kiinduló teljesítmények, ha az igények azt mutatják majd, még bővíthetőek lesznek. A vállalat nagyon elkötelezett a beruházás mellett, cégük történelmében kimagasló fontosságú. Bár volt már több akvizíciós befektetésük Dél-Afrikában és Hollandiában, de ez lesz az első zöldmezős invesztálás a cég életében, amit Indián kívül valósítanak meg.

Honnan vásárolják majd a nyersanyagot a gyártáshoz?

A nyersanyagok jelentős részére európai beszállítót találtak. Az acélhuzalokat magyarországi beszállítótól fogják vásárolni. A nyersgumi pedig Ázsiából fog érkezni.

Mi a helyzet a hazai gyárban készülő abroncsok minőségével?

Minőség szempontjából nem lesz különbség az Apollo által most gyártott és a magyar gyártású gumik között. A jelenleg Indiából Európába exportált abroncsok is megfelelnek minden minőségi kritériumnak, amit az új gyár tud majd. Ami miatt a gyöngyöshalászi üzem fontos, az az alacsony gyártási költség és a jóval alacsonyabb szintű szállítási költség.

Az Apollo egyértelműen prémiumtermék a teherautó-abroncsok piacán. A személyautó-gumiknál a Vredestein marad a prémium gumimárka, az Apollo pedig a költséghatékonyközépkategóriába van pozícionálva, praktikusabb választást jelenti majd a vásárlók számára. Az abroncsok fejlesztése közös a Vredestein-Apollo tekintetében. A cégnek két fejlesztőközpontja van, egy Indiában, egy Európában, de nem márkánkét oszlik meg a munka. A két fejlesztőközpont fenntartására a két piac földrajzi különbözősége miatt van szükség; egy Indiába, délkelet-Ázsiába szánt abroncsnak értelemszerűen különböznie kell egy európai, esetleg Skandináviában is használt terméktől.

Úgy gondoljuk, hogy a jövőben a mi vásárlóink közül még többen fognak majd a magyar gyártás miatt az Apollo és a Vredestein téli és nyári abroncsai mellett dönteni.

vredestein

Itt tekinthetőek meg a mostani Apollo és Vredestein kínálatunk:

http://bhpgumi.hu/search/apollo

http://bhpgumi.hu/search/vredestein


bhpgumi.hu Gumiabroncs WEBSHOP kosar icon tyre background

tyre-test.org Gumiabroncs tesztek,
vélemények valós
felhasználóktól
tire icon tyre background

gumi-b2b.hu/platform Magyarország legnagyobb
gumiabroncs platformja
tire icon tyre background

Töltse le applikációnkat!

Google Play ikon
Google Play ikon