Toyota MR2 Street Affair Concept, F1 szteroidokkal

Tóth Dorottya

 

Toyota MR2 Street Affair Concept, F1 szteroidokkal

A 2001. évi Essen-i autókiállításon a Toyota bemutatta az MR2 Street Affair Concept-t, amely a harmadik generációs MR2 középmotoros sportkocsin alapul. Abban az időben a - merész tervezési - tanulmány nagyrészt észrevétlenül ment, valószínűleg azért, mert a Toyota az MR2 Street Affair kommunikációját a német piacra összpontosította. Most azonban ha a Toyota Motor Europe visszatekint, láthat egy szokatlan koncepciót, amely a Forma-1 formatervezési elemét képviselte, sőt: a következő évben a Toyota a Formula 1-ben debütált saját műhely-csapatával. A 2001-ben indult Toyota Motorsport GmbH (TMG) által kifejlesztett Street Affair az MR2 roadster (W30) és a Toyota TF102 Formula 1 autó kombinációja volt.

A 2001. évi Essen-i autókiállításon a Toyota bemutatta az MR2 Street Affair Concept-t, amely a harmadik generációs MR2 középmotoros sportkocsin alapul. Abban az időben a - merész tervezési - tanulmány nagyrészt észrevétlenül ment, valószínűleg azért, mert a Toyota az MR2 Street Affair kommunikációját a német piacra összpontosította. Most azonban ha a Toyota Motor Europe visszatekint, láthat egy szokatlan koncepciót, amely a Forma-1 formatervezési elemét képviselte, sőt: a következő évben a Toyota a Formula 1-ben debütált saját műhely-csapatával. A 2001-ben indult Toyota Motorsport GmbH (TMG) által kifejlesztett Street Affair az MR2 roadster (W30) és a Toyota TF102 Formula 1 autó kombinációja volt.

Egy rendkívül lapos szélvédővel és élesen vágott üvegszál-testtel rendelkezik, TF102 stílus orral és spoilerekkel. Ezen túl rendelkezik még Xenon fényszórókkal, látható motorblokkal, - amibe szén-levegőcsatornákkal terelik a hűtött levegőt - valamint hatalmas hátsó szárnyárnyakkal. A könnyű konstrukció azt is jelentette, hogy a hagyományos ajtókat minimálisra kellett csökkenteni. A kétüléses pilótafülkében is hatalmas változások történtek. A szokásos Toyota MR2-hez képest U-alakú kormánnyal, kevesebb műszerrel, viszont masszívabb fedélzeti kijelzővel rendelkezik. Ez közvetíti a hátsó kamera képét, aminek az oka az, hogy az MR2 Street Affair-nél a hagyományos visszapillantó tükröket levették az aerodinamika javítása érdekében.

 

Toyota MR2 Street Affair Concept, F1 szteroidokkal

Toyota MR2 Street Affair Concept, F1 szteroidokkal

 

A koncepció jelentős technikai fejlesztéseket is eredményezett: 1,8 literes 16 V-os turbófeltöltéses négyhengeres motort Remus kipufogó rendszerrel, a teljesítmény pedig 138 LE-ről 255 LE-re lett továbbfejlesztve. A 6 sebességes sebességváltóhoz társítva a négy turbós egység lenyűgöző teljesítményt nyújtott: 6 másodpercig tartott 100-ra gyorsulnia, és a legnagyobb sebessége 249 km/h volt. A motor korszerűsítése mellett a Toyota mérnökei az alvázon is dolgoztak, 30 mm-rel csökkentve a szélsőségesen alacsony profilú gumiabroncsokat, a jobb tapadás érdekében. A fékrendszert szellőztetett tárcsafékekkel fejlesztették tovább, az elsőt 370 mm-esre, hátulról pedig 295 mm-re. A Toyota szerint ezek voltak felelősek a valódi versenygép lassulási értékeiért.

Meglepő módon a Toyota MR2 Street Affair egyedülálló maradt, annak ellenére, hogy az MR2 Competition nevű, korlátozott kiadású modellt ihlette. Az MR2 Competition modell 2002-ben lett bevezetve és 100 darabszámra korlátozódott, amik átvették a Toyota F1 vörös és fehér színét, sport kipufogócsöveit, ötvözeteit és a 6 sebességes sebességváltót is.

 

Toyota MR2 Street Affair Concept, F1 szteroidokkal

Tovább az eredeti tartalomra: https://www.carscoops.com

Tóth Dorottya

Tóth Dorottya média üzletág vezető vagyok a BHPguminál. A BHP szakértői rovat, a Dr. Gumisarok válaszol megálmodója és a Magazin oldal tartalmainak szerzője. “‘Gumiabroncs témában hitelesen”, illetve “Minden amit az autózásról tudni kell, vagy tudni érdemes”  mottókkal hozok létre nemcsak hasznos, de érdekes tartalmakat is.  Célom a közérdekű információk, hatályos jogszabályok és különlegességek vidám, izgalmas köntösbe csomagolása Olvasóink és Ügyfeleink tájékoztatása, valamint szórakoztatása érdekében.