10 őrült egzotikum az 1980-as évek európai tunning-színteréről

Tóth Dorottya

10 őrült egzotikum  az 1980-as évek európai tunning-színteréről

Koenig-Competition Evolution

A Koenig által módosított Testarossa volt az 1980-as évek egzotikájának “poszter-gyermeke”, ugyanis az adott évtized végére mindenhol poszterek voltak a tizenévesek hálószobájában. A korábbi Ferrari 512BB alapú autókból nyert ismeretek felhasználásával Willy Koenig-től jött az egyik legvadabb ikerturbós Testarossa, ami a maga több, mint 1000 lóerejével kétszer olyan erős, mint egy F40.


Styling Garage 500SGS Gullwing

Az eredeti Mercedes 300SL még az ötvenes években elindította a “sirályos ajtó” őrületét, ezért elkerülhetetlen volt, hogy valaki megpróbálja a modern Benz-hez igazítani a technológiát ebben az évtizedben. Elsőként a Styling Garage volt az, amely 1982-ben felfedte SEC alapú 500SGS Gullwing-jét.


Koenig Specials R107 SL

Noha Koenig valószínűleg leginkább a Ferrari-jairól híres, a Mercedes és a Porsche autóival is “összeszűrte a levet”. De ezt az R107 SL-t nézve talán jobb lett volna az a lé szűretlenül is. A Testarossa stílusú oldalsó ütközők és az a hatalmas szárny elég kényelmetlenül simul az összképbe, nem beszélve azokról a bőr ülésekről.


Strosek 928

Voittorio Strosek kinőtte magát a Koenig Specials-nál, mielőtt Porsche-kat kezdett feldarabolni saját neve alatt, mint a legemlékezetesebb 928-ast. Ez a 1992-es modell Ultra Wing projektorlámtákat és Mercedes SLR-stílusú ajtókat kapott.


B+B Auto Exclusive 928 Targa

A Porsche 928-asa csak egy éve létezett, amikor is a B+B Auto Exclusive nekilátott, levágta a hátsó-felső karosszéria és a tető nagy részét. Az eredmény furcsán emlékeztetett a Honda jóval későbbi CR-X Del Sol-jára.

10 őrült egzotikum  az 1980-as évek európai tunning-színteréről

10 őrült egzotikum  az 1980-as évek európai tunning-színteréről

Rinspeed Porsche 939

Ha úgy rémlik Önnek, hogy a Porsche nem is készített 939-es szériát, akkor abszolút igaza van. De 911 + 28 = 939, amit nagyjából Rinspeed tett. Az eredmény inkább kuriózum lett, mint a szépség megtestesítője, de mindenképp kiemelkedett az 1980-as évek európájában.


RUF CTR

A Ruf CTR már-már majdnem túl ízléses, hogy a listára kerüljön, de nem lehet úgy beszélni a tunningolt német egzotikumokról, hogy ne említenénk a leghíresebbet. A 470 lóerőre tunninolt turbó motor párosulása a Carrera házzal; A CRT, becenevén Yellowbird, elérte a 337 km/h-s sebességet egy 1987-es Road & Track teszten, ahol többek között a Ferrari, a Lamborghini és az AMG is részt vett. A többi 8 versenyző nem tudta átlépni a 320 km/h-s álomhatárt.


Gemballa Avalanche 911

Ami igazán beszédtéma lett a Gambella kapcsán az nem a teljesítménye lett, inkább a kinézete. Széles ívű karosszériája stílus és a vad hátsó szárnya igazán festői képet tár elénk. 


DP Cargo

A DP Cargo valljuk meg őszintén inkább hasonlít egy halottaskocsira, mintsem egy sportautóra. Furcsa hibrid, mindenképp itt a helye az 1980-as évek torz csodái között.


Treser Quattro Roadster

Az Audi Sport vezetőjeként az 1980-as évek hajnalán Walter Treser kulcsfigurája volt az Audi Quattro történetének. De úgy érezte, hogy az autó többre is képes, mint amit az Audi megenged, és otthagyta őket, hogy saját maga készíthesse el az alkotást, ami az ikonikus összkerék meghajtású Audi visszahúzható keménytetős változat lett. Vagy talán csak egy válasz a Chevy El Camino SS-re...

10 őrült egzotikum  az 1980-as évek európai tunning-színteréről

10 őrült egzotikum  az 1980-as évek európai tunning-színteréről

10 őrült egzotikum  az 1980-as évek európai tunning-színteréről

10 őrült egzotikum  az 1980-as évek európai tunning-színteréről

10 őrült egzotikum  az 1980-as évek európai tunning-színteréről

10 őrült egzotikum  az 1980-as évek európai tunning-színteréről

10 őrült egzotikum  az 1980-as évek európai tunning-színteréről

10 őrült egzotikum  az 1980-as évek európai tunning-színteréről

Tovább az eredeti tartalomra: https://www.carscoops.com

Tóth Dorottya

Tóth Dorottya média üzletág vezető vagyok a BHPguminál. A BHP szakértői rovat, a Dr. Gumisarok válaszol megálmodója és a Magazin oldal tartalmainak szerzője. “‘Gumiabroncs témában hitelesen”, illetve “Minden amit az autózásról tudni kell, vagy tudni érdemes”  mottókkal hozok létre nemcsak hasznos, de érdekes tartalmakat is.  Célom a közérdekű információk, hatályos jogszabályok és különlegességek vidám, izgalmas köntösbe csomagolása Olvasóink és Ügyfeleink tájékoztatása, valamint szórakoztatása érdekében.