Autó, kulturális ikon, a világ legismertebb négykerekűje. A Beetle, azaz a bogárhátú, autóipari legenda.
Noha az utolsó darab Európában 1978-ban gördült ki a VW németországi gyárából Emdenben, ezt követően Brazíliában, majd Mexikóban folytatódott a gyártás 2003-ig. Addigra már több mint 21 millió darabot hoztak létre. A VW azonban már az 1950-es években elkezdte vizsgálni, hogyan lehetne cserélni, módosítani a bogárhátút, fél évszázaddal azelőtt, hogy az utolsó legördült volna a gyártósorról.
Miután az ötajtós bogarakkal és néhány gyökeresen eltérő koncepcióval is kísérleteztek, a Bug-ot 1974-ben végül egy elülső motorral felszerelt, vízhűtéses Mk1 Golf váltotta fel. De a dolgok meglehetősen eltérően alakultak ezután.
Vessünk egy pillantást néhány prototípus autóra, amelyek megpróbálták, ám nem sikerült leváltaniuk a Beetle-t.