A nem szeretett hibák: Emlékezés a bogárhátú utódokra, amelyek soha nem is léteztek

Tóth Dorottya

A nem szeretett hibák: Emlékezés a bogárhátú utódokra, amelyek soha nem is léteztek

Autó, kulturális ikon, a világ legismertebb négykerekűje. A Beetle, azaz a bogárhátú, autóipari legenda. 

Noha az utolsó darab Európában 1978-ban gördült ki a VW németországi gyárából Emdenben, ezt követően Brazíliában, majd Mexikóban folytatódott a gyártás 2003-ig. Addigra már több mint 21 millió darabot hoztak létre. A VW azonban már az 1950-es években elkezdte vizsgálni, hogyan lehetne cserélni, módosítani a bogárhátút, fél évszázaddal azelőtt, hogy az utolsó legördült volna a gyártósorról. 

 

Miután az ötajtós bogarakkal és néhány gyökeresen eltérő koncepcióval is kísérleteztek, a Bug-ot 1974-ben végül egy elülső motorral felszerelt, vízhűtéses Mk1 Golf váltotta fel. De a dolgok meglehetősen eltérően alakultak ezután.

Vessünk egy pillantást néhány prototípus autóra, amelyek megpróbálták, ám nem sikerült leváltaniuk a Beetle-t.

Tóth Dorottya

Tóth Dorottya média üzletág vezető vagyok a BHPguminál. A BHP szakértői rovat, a Dr. Gumisarok válaszol megálmodója és a Magazin oldal tartalmainak szerzője. “‘Gumiabroncs témában hitelesen”, illetve “Minden amit az autózásról tudni kell, vagy tudni érdemes”  mottókkal hozok létre nemcsak hasznos, de érdekes tartalmakat is.  Célom a közérdekű információk, hatályos jogszabályok és különlegességek vidám, izgalmas köntösbe csomagolása Olvasóink és Ügyfeleink tájékoztatása, valamint szórakoztatása érdekében.