Boldog új évet kíván minden kedves Olvasónak a BHPgumi Képgalériája!

Tóth Dorottya

Happy New Year From Everyone At CarScoops!

Nyugodtan mondhatjuk, hogy mindannyian az optimizmus, a félelem és a kétségek keverékével vágtunk neki 2021-nek. Bár a világ még mindig járványterhes időket él, a tavalyi évben már a remény sugarai is megcsillantak. Ám hosszú még az út és sajnos senki nem tudja, hogy mennyire!

A különböző korlátozások, lezárások, programtörlések -és halasztások miatt biztos vagyok benne, hogy mindannyian egyetértünk abban, hogy az idő követése gyakran elég nagy kihívást jelentett. Ez azonban nem akadályoz meg minket abban, hogy megpróbáljuk összefoglalni 2021-et! 

Azért nem mondhatjuk, hogy tavaly nem voltak jelen a normalitás látszatai. Európába visszatértek az autószalon-kiállítások, München volt az első nagy európai esemény a 2020-as és 2021-es genfi elmaradás után. Annak ellenére, hogy néhány helyszín és időpont kimaradt a naptárból, teljes értékű Forma-1-es menetrendet kaptunk, és más motorsportesemények, köztük a WRC, a Formula E és Goodwood is visszatért. Az autós szférától távolodva végre megrendezésre került az olimpia (és kisebb vitát okozott a Toyota számára, ugyanis lemondta a 2020-as olimpiai tévéreklámokat Japánban, mivel a játékok egyre népszerűtlenebbek), egy csomó gazdag ember elutazott az űrbe, és egy koreai dráma lett a legnézettebb sorozat a Netflixen.

Az autóipar számára az elmúlt év a hullámvölgyek éve volt. A 2020-as évből rossz másnaposságnak tűnő chipválság az elmúlt év során egyfajta tartós migrénné alakult - és nem úgy tűnik, hogy a dolgok egyhamar változni fognak. Ez több gyártónak is azt jelentette, hogy átértékelte, milyen lehetőségekre van igazán szükség, amíg másoknak egy kis profitébresztő volt, amikor a prémium vs. tömegpiaci kínálat került szóba.

Ez a cikk túl rövid ahhoz, hogy felsoroljuk az összes ellentmondást, amelyben a Tesla érintett, de a tavalyi évet még januárban elkezdte az észbontóan gyors Model S Plaiddel - és egy meglehetősen buta kormánykerékkel. Közben láttunk biztonsági aggályokat a Tesla Full-Self Driving funkciójával kapcsolatban, és a késztetését arra vonatkozóan, hogy fejbe vágja a mentőszolgálat járműveit. Azt viszont senki sem tagadhatja, hogy milyen íven halad az iparág, és hogy a Musk-gépezet mindig is előrébb járt másoknál. Ezt a TIME magazin is megerősíti. 

Happy New Year From Everyone At CarScoops!

Happy New Year From Everyone At CarScoops!

Ha 2021-nek van egy vezérfonala, akkor az az, hogy előbb-utóbb mindannyian elektromos autót fogunk vezetni. Joe Biden elnök nem sokkal ezelőtt bejelentette, hogy az amerikai szövetségi flottákat amerikai gyártmányú EV-kre cserélnék le. A Ford bemutatta az F-150 Lightningot, a Rivian végre megkezdte a szállítást, és a GMC Hummer EV is itt áll a kertek alatt. Eközben egy sor vállalat bejelentette, hogy a kizárólag elektromos jövőre összpontosít. A Toyota egy ideig azt hajtogatta mindenkinek, hogy tévednek, és hogy a konnektoros hibridek jobb megoldást jelentenek, hogy végül 15 elektromos koncepciót mutasson be tömegesen.

A luxusautók háborúja is felforrósodott. A Genesis teljes offenzívát indított a hagyományos prémium márkák ellen, merészen belépett az európai piacra és a GV70-es modellel lenyűgözött minket. Az Audi bemutatta az e-Tron GT-t, egy teljesen elektromos négyajtós kupét, amely sok közös vonást mutat a Porsche Taycan-nel, a Bentley pedig bemutatta a drift-hangulatú Continental GT Speedet. Ez volt az új Range Rover éve is, bár pusztán a kinézet alapján nehéz lenne észrevenni. A Mercedes egy új C-osztályt adott nekünk, míg a csúcson valami olyat találhattunk, ami kétségtelenül egyedülálló a maga nemében: a V12-es Mercedes-Maybach S680-at. Ebben a szellemben az EQS a jövő évben a Model S-nek adhatja át a versenyt. Persze a Grand Cherokee-t megkülönböztetni a Grand Cherokee L-től, a Wagoneertől és a Grand Wagoneertől kissé nehézkesnek bizonyult, de ez az a probléma, amitől néhány gyártó szenved. 

Természetesen ebben a szegmensben is akadtak kiemelkedők, a Hyundai zseniális Santa Cruz és a Ford Maverick bebizonyította, hogy van létjogosultsága a kisebb haszonjárműveknek. A másik irányba haladva a Toyota átdolgozott Tundrája is reméli, hogy valamiféle hatást gyakorolhat a piacra és a potenciális vásárlókra.

A szupersportkocsik tekintetében a Lamborghini Countach névtábla újjáélesztése nagy jelentőségű lehetett volna, de a kommentszekciókban megjelent reakciókból ítélve kissé csalódást okozott - még az eredeti tervezője is igyekezett elhatárolódni tőle. A Ferrari 296 GTB-t azért indították útjára, hogy felvegye a harcot a McLaren Arturával, amelyet - igen, kitalálta a kedves Olvasó - a chipválság miatt tovább késleltettek. A szuperautó-alapítások rajongói számára pedig nagy hír, hogy a Rimac mögött álló csapat több éves kemény munkáját a Porsche azzal jutalmazta, hogy bejelentette a Bugatti és a horvát EV-gyártó csatlakozását.

Ez egy intenzív, mozgalmas és talán összességében progresszív év volt, olyannyira, hogy úgy tűnik, még csak a felszínt karcolgattuk. Bár nincs illúziónk arról, hogy a dolgok még milyen kihívást jelenthetnek, úgy tűnik, hogy azért van fény az alagút végén.

Legyünk tehát hálásak azért, amink van, ahol vagyunk és ahonnan jöttünk. Mi a magunk részéről, a BHPgumi minden munkatársa nevében szívből kívánunk Önöknek egy nagyon boldog új évet. 

Hozzon 2022 sok szerencsét és még sok mosolygós kilométert!

Happy New Year From Everyone At CarScoops!

Happy New Year From Everyone At CarScoops!

Happy New Year From Everyone At CarScoops!

Tovább az eredeti tartalomra: https://www.carscoops.com

Tóth Dorottya

Tóth Dorottya média üzletág vezető vagyok a BHPguminál. A BHP szakértői rovat, a Dr. Gumisarok válaszol megálmodója és a Magazin oldal tartalmainak szerzője. “‘Gumiabroncs témában hitelesen”, illetve “Minden amit az autózásról tudni kell, vagy tudni érdemes”  mottókkal hozok létre nemcsak hasznos, de érdekes tartalmakat is.  Célom a közérdekű információk, hatályos jogszabályok és különlegességek vidám, izgalmas köntösbe csomagolása Olvasóink és Ügyfeleink tájékoztatása, valamint szórakoztatása érdekében.