Itáliai szív, floridai test - és a háttértörténete legalább olyan izgalmas, mint a szuperautó maga. A Vector Motors (egykori nevén Vector Aeromotive) az 1990-es évek elejen eléggé “szenvedett”. 1993-ban, a néhai Vector alapítója és főmérnöke, Jerry Wiegert elfogadta a MegaTech, egy indonéz cég befektetését, aminek Tommy Suharto, az indonéz elnök legfiatalabb fia volt a feje. Wiegert “rákapott” a lehetőségre, hogy véglegesíthesse a hírhedt W8 készülőben lévő utódját, a WX-3 szuperautót. A MegaTech Vector iránti szándéka messze túlmutatott Wiegert-en. Mondjunk csak annyit, hogy sajátos módszereivel, de a MegaTech rábírta Wiegert-et, hogy távozzon a pozíciójából. Wiegert azonnal közölte a Vector Aeromotive akkori munkatársaival, hogy elbocsátották őket, fegyveres őröket vettek fel, kicserélték a Vector kaliforniai központjának zárjait, és addig elbarikádozták magukat, amíg jogi lépéseket tudott tenni a vállalat új tulajdonosai ellen. Míg a perek sokasága a MegaTech vállára nehezedett, a Vector új vezetése - egyedül, Wiegert közreműködése nélkül - új szuperautó építésébe kezdett. De mivel Wiegert megtartotta a W-8 és WX-3 szabadalmait, új alapokra volt szükség. Nem a Vector volt az egyetlen pénzhiányos szuperkocsi a MegaTech égisze alatt. A Lamborghinit 1994-ben indonéziai ellenőrzés alá vonták, a Diablo termékciklusának kellős közepén. Mivel a Wiegert Vector platformjai elérhetetlenek voltak, a Diablo “meghosszabbodott és megnyújtódott”, hogy Vector M12 legyen. Még a Diablo 5,7 literes V-12-esét is megtartották, bár az ötfokozatú kézi sebességváltó transaxle-á vált. Ugyanazon 499 lóerő és 576 nm nyomaték a hatalmas V-12-estől, a teljesítmény majdnem megegyezett a Diablo-val, bár a Vector egyszerre nehezebb és szélesebb, mint a Lambo. A kortárs teszt 4mp-et mért 100-on, 305 km/h-s maximális sebesség mellett.
Az erős teljesítmény és a pénzügyi támogatás ellenére az M12 az 1995-ós gyártói év bemutatkozása után néhány éven belül kárhozatra került. Az eladások nem voltak éppen fényesek - nem meglepő, tekintve, hogy a Lamborghini is nehezen tudott eladni a jobban felépített és kinéző Diablo-ból. A Lamborghini márka rendkívül nyereséges értékesítése után, a Vector erőforrásai és platformjai forrás nélkül maradtak, és az indonéz vezetés sem volt elég érdeklődő a projekt folytatásához. AZ M12-est 17 legyártott egység után elrakták, és a fennmaradó Vector eszközöket nem sokkal azután, hogy a MegaTech továbblépett, visszaszolgáltatták Wiegert-nek.