A Michelin meggyőződése, hogy a jövő technológiáinak felgyorsítása a motorsportnak lesz köszönhető. A prémium abroncsgyártó a Le Mans-i 24 órás verseny előnyeit nemcsak arra használta, hogy bemutassa új, 53%-ban bio- és újrahasznosított anyagokból álló gumiabroncsát, hanem arra is, hogy a verseny kereteiben le is lehessen tesztelni azt. És ez még csak a kezdet!
"A motorsport nagyszerű fenntartható technológiáink fejlesztéséhez, amely hatással lehet a jövő összes gumiabroncsára. A Le Mans-i 24 órás verseny valószínűleg az egyik legnagyobb laboratórium, ahol új megoldásainkat szélsőséges körülmények között tesztelhetjük, és felgyorsíthatjuk a fejlesztésüket. A motorsporton keresztül nagyon szoros kapcsolatokat alakítunk ki konstruktőr partnereinkkel, ami lehetővé teszi számunkra, hogy együtt dolgozzunk velük azon, hogy mi működhet jól és mi kevésbé jól, és hogy olyan megoldásokat kínáljunk, amelyekre holnap szükség lesz." Nyilatkozta Florent Menegaux, a Michelin csoport vezérigazgatója.
Fenntartható anyagokat integráló gumiabroncsok, amelyek megfelelnek a versenypályán meghatározott követelményeknek
A H24 GreenGT hidrogénversenyautóra szerelt, 53%-ban fenntartható anyagokat tartalmazó Michelin gumiabroncs először lépett pályára a La Sarthe-i huszonnégyes versenyen kívül, egy Road To Le Mans (Michelin Le Mans Cup) próbaedzés keretében.
"Egy hivatalos verseny keretein belül egy több mint 50%-ban bio-forrásból származó és újrahasznosított anyagokat tartalmazó gumiabronccsal vezetni világújdonságnak számít. A hidrogén prototípus több kört tett meg ezeken a gumikon versenykörülmények között, a nagyon igényes Le Mans-i nagykörpályán. A Team H24 Racinghez és pilótájához, Stéphane Richelmi-hez hasonlóan mi is elégedettek vagyunk a teljesítményünkkel."- mondta Matthieu Bonardel, a Michelin Motorsport igazgatója. Ez az eredmény bizonyítja, hogy a csoport képes tartani magát a saját maga által meghatározott ütemtervhez, amelynek célja, hogy 2050-re 100%-ban fenntartható anyagokat használjon az összes gumiabroncsához, 2030-ra pedig legalább 40%-ban fenntartható anyagokat használjon a gyártáshoz; és mindezt úgy, hogy közben fenntartja a nagyon magas teljesítményszintet, anélkül, hogy a gumiabroncsok az életciklusuk során rontanák a környezetre gyakorolt hatásukat.
"Hinnünk kell ebben a célban? Igen! Úton vagyunk, és megdöbbentő, hogy milyen gyorsan haladunk előre."- nyilatkozta Florent Menegaux, aki részt vett a Le Mans-i 24 órás versenyen.
https://www.youtube.com/watch?v=U6FgoOYpfr4&t=9s&ab_channel=MichelinMotorsport
A történet azonban itt még korántsem ér véget! Az új, teljesen elektromos Porsche 718 Cayman GT4 ePerformance a 2022-es goodwoodi gyorsulási fesztivál alkalmával olyan Michelin gumiabroncsokon mutatja be a benne rejlő lehetőségeket, amelyek szintén 53%-ban fenntartható anyagokat tartalmaznak. A Michelin számára ez azt jelenti, hogy felgyorsítja ezen új fenntartható technológiák fejlesztését és átadását a jövőbeli elektromos járművek számára is. Ez egy olyan piac, amelyet a csoport a "valódi növekedési lehetőségnek és az energetikai átmenet gyorsítójának" tekint, és amely lehetővé teszi számukra, hogy kifejtsék teljes szakértelmüket és innovációs potenciáljukat az elektromos mobilitás területén.
HIDROGÉN, MINT A MÁSIK FENNTARTHATÓ MEGOLDÁS
Miután tavaly májusban részt vett az első nemzetközi autóversenyen az olaszországi Imola pályán, a MissionH24 program elektromos-hidrogén hajtású prototípusa részt vett a Le Mans-i 24 órás verseny nyitóeseményén, a Road to Le Mans-i versenyen is. 43 kört tett meg a nagy Le Mans-i pályán, azaz több mint 585 km-t tett meg versenytempóban! És a hab a tortán? A H24 képes volt 290 km/h feletti (egészen pontosan 290,8 km/h) csúcssebességet elérni. Ez a jelentés több mint biztató a jövőre nézve, amit Pierre-Lou Fleury, a H24 Racing csapatvezetője gyorsan meg is erősített: "Ez a szám azt mutatja, hogy az elektromos-hidrogén meghajtás versenyképessé vált. Kivételes partnereink vannak, akik mindannyian vezető szerepet töltenek be a saját területükön. Ugyanilyen kiválósággal tartozunk nekik. A Michelin erőfeszítései és különösen az egyre inkább "fenntartható" gumiabroncsaik figyelemre méltóak. Jövőre az a célunk, hogy a teljes versenyen részt vegyünk, és megfeleljünk a kollektív kiválóság kihívásának."
Meggyőződve arról, hogy a hidrogénes mobilitás kulcsszerepet fog játszani az elektromos autók tömeges fejlesztésében, mivel kiegészíti az elektromos akkumulátort, a Michelin referenciapartnerévé vált a Mission H24 projektnek, amelynek célja, hogy előrelépést érjen el a "zéró emissziós" mobilitásban.
A MICHELIN KÖZEL 20 ÉVE ELKÖTELEZETT A HIDROGÉN MELLETT
" A vállalat egyedülálló anyagismerete és a fenntarthatóbb mobilitás szükségességéről alkotott elképzelése miatt a hidrogénenergia már közel 20 éve a Michelin része. A hidrogén nagyon érdekes megoldást jelent a CO2-kibocsátás és a légszennyezés elleni küzdelemben. A hidrogén a gyártás és a felhasználás rugalmassága révén az energetikai átmenet szempontjából alapvető fontosságúvá válik. "- fűzte hozzá Florent Menegaux.
A fejlesztés folyamatának lépéseiről és eredményeiről a jövőben is részletesen be fogunk számolni, hiszen úgy ahogy a Michelin is, úgy mi is elkötelezettek vagyunk a fenntartható fejlődés mellett.
A legtudatosabb Michelin abroncsok elérhetők készleteinkről:
https://bhpgumi.hu/autogumi/nyari-gumi/michelin-nyarigumi/
https://bhpgumi.hu/autogumi/negyevszakos-gumi/michelin-negyevszakosgumi/
Forrás:
https://www.michelin.com/en/news/over-50-per-cent-sustainable-materials-in-tires-michelin-has-done-it/