Ritkán csillog úgy egy gumiabroncs, mint az új Formula E versenyabroncs a Hankooktól. Az ausztriai Swarovski Kristály Világok egyik rendezvényén a prémium gumiabroncsgyártó hivatalosan is bemutatta az újonnan kifejlesztett Hankook iON versenyabroncsot a vendégeknek, a Formula E képviselőinek, valamint a nemzetközi sajtónak.
A leginkább az új iON egy különös, kristályokkal díszített példánya hívta fel magára a figyelmet. A következő szezontól, a Hankook lesz az új és hivatalos technikai partnere és gumiabroncs-beszállítója a ABB FIA Formula E világbajnokságnak.
Az új Hankook iON Race
Az új gumiabroncsot a versenysorozatokkal szoros együttműködésben fejlesztették ki, és különös figyelmet fordítottak a Formula E fenntarthatósági megközelítésére és az e-mobilitás jövőjére, anélkül, hogy a motorsport-teljesítményt elhanyagolnák. A Formula E harmadik generációjára szabott új gumiabroncs mintegy 30 százaléka fenntartható anyagokból készült. A csapatok jelenleg a gumiabroncs egy olyan változatát fogják használni, amely száraz és nedves körülmények között is megállja a helyét, hogy még inkább takarékoskodni tudjanak az erőforrásokkal.
Emellett a gumiabroncs hosszú élettartama is úttörő fejlesztés. Minden versenyhétvége után a Hankook abroncsok mindegyikét teljes mértékben újrahasznosítják.
Hogyan készülnek a legjobb versenyabroncsok?
Először is fel kell mérni, hogy milyen erős a motor és mennyi az autó súlya, továbbá, hogy milyen hajtási koncepció használ. Ezután tájékoztatnia kell a partnereket, és meghatározni, hogy milyen gumiabroncsméretekkel szükséges a gyártást megkezdeni. Ezek a tényezők befolyásolni fogják az abroncsok teljesítményét is. Például, ha szélesebb a futófelülete az abroncsnak, akkor lehet, hogy jobb lesz a teljesítménye, viszont gyengülhet az aerodinamika. Ez egy nagyon összetett és bonyolult kérdés, éppen ezért nagyon pontosan kell tudni a mérnököknek meghatározni, hogy min és hol kell javítani.
Mi volt a legnagyobb kihívás?
A cél az volt, hogy kifejlesszenek és elkészítsenek egy gumiabroncsot, amely nedves és száraz úton is egyaránt jól működik. Ez volt messze a legnagyobb kihívás ebben a projektben, egy gumiabroncsot használni mindkét időjárási körülmény közé. A pilóták tehát egy gumival versenyeznek - függetlenül attól, hogy milyen az időjárás. A Hankook Tire pedig biztosítja, hogy a gumiabroncs kiválóan teljesít, jó és biztonságos érzést nyújtva a versenyzőknek.
Hogyan befolyásolja a fenntarthatóság a fejlődést?
A fenntarthatósági szempontok nagyon fontosak voltak az iON megtervezésénél. A nyersanyagok felhasználásában is igyekeznek ökotudatosak lenni, és a lehető legnagyobb mennyiségű újrahasznosított összetevőt alkalmazni a gyártás során. Egyébiránt minden beszállítónak össze kell fognia, hogy megfeleljen az ABB FIA Formula E világbajnokság fenntarthatósági megközelítésének.
Az új Hankook iON Race versenyabroncs első hivatalos bevetése az idén januárban Valenciában, Spanyolországban lesz. Izgatottan várjuk, hogyan fognak szerepelni az új abroncsok a megmérettetésen és a fejleményekről a továbbiakban is igyekszünk beszámolni majd.
A legkiválóbb, prémium minőségű Hankook gumiabroncsok elérhetők készleteinkről:
https://bhpgumi.hu/autogumi/negyevszakos-gumi/hankook-negyevszakosgumi/
https://bhpgumi.hu/autogumi/nyari-gumi/hankook-nyarigumi/
Forrás:
tyretradenews.co.uk